Jeśli w Twoim samochodzie występuje problem z paskiem rozrządu lub kamizelką, powinieneś być w stanie określić, czy nadszedł czas na jego wymianę. To może być łatwy proces, jeśli masz odpowiednie narzędzia i wiesz, od czego zacząć. Oto kilka wskazówek, które pomogą Ci zacząć.
Wymiana paska rozrządu
Jeśli rozważasz wymianę paska rozrządu w swoim samochodzie, musisz podjąć pewne kroki, aby upewnić się, że zadanie to zostanie wykonane prawidłowo. Pasek rozrządu jest bardzo ważnym elementem silnika. Synchronizuje wał korbowy i wałek rozrządu, aby utrzymać prawidłowy czas zapłonu.
Pasek rozrządu może wytrzymać od 60 000 do 90 000 mil. Dokładna częstotliwość przeglądów zależy od typu silnika i innych czynników. Kiedy pasek rozrządu przestaje działać efektywnie, może doprowadzić do znacznego uszkodzenia silnika.
Przed zdjęciem paska rozrządu należy sprawdzić, czy koła pasowe i zębate nie mają śladów uszkodzeń. Niektóre koła pasowe mogą mieć zużyte łożyska i będą wymagały wymiany przed założeniem nowego paska.
Po zdjęciu kół pasowych i zębatych następnym krokiem jest usunięcie starego paska. Zazwyczaj wymaga to podniesienia pojazdu za pomocą podnośnika.
Powinieneś także sprawdzić pokrywę rozrządu. Sprawdź, czy do pokrywy nie są przymocowane jakieś przewody lub czujniki. Jeśli są, można je zamontować ponownie po założeniu nowego paska.
Jeśli na pasku rozrządu nie ma śladów strzępienia lub zdzierania, możesz go bezpiecznie wymienić. Jeśli jednak są oznaki uszkodzenia, najlepiej zlecić naprawę profesjonaliście.
Określ, czy używany samochód będzie potrzebował paska klinowego
Pasek klinowy jest głównym elementem wielu silników. Łączy on wał korbowy z zaworami oraz górną i dolną częścią silnika. Aby utrzymać w ryzach uderzenia, pasek musi sprostać zużyciu. Powinieneś go wymieniać co około 40 000 mil. Najskuteczniejszym sposobem jest skorzystanie z usług specjalisty, ale to prawdopodobnie będzie Cię kosztować kilka tysięcy.
Wymiana paska jest nieco kłopotliwa, ale korzyści są tego warte. Sprawny pasek to jedno, ale zużyty może uszkodzić silnik. Oczywiście, jeśli Twój samochód ma uszkodzony pasek, może Cię czekać wielka niespodzianka. Dlatego warto zapoznać się z najważniejszymi informacjami, zanim dokonasz zakupu.
Pasek rozrządu nie jest tanią częścią i najlepiej zlecić jego wymianę wykwalifikowanemu specjaliście. Nie tylko uchroni Cię to przed przykrym rachunkiem za naprawę, ale może nawet będziesz mógł cieszyć się owocami swojej pracy. Jak w przypadku każdej naprawy samochodu, warto być bezpiecznym. Na szczęście Internet dostarcza wielu źródeł informacji. Możesz na przykład pobrać wspomniany wcześniej podręcznik Haynesa ze strony producenta samochodu lub zajrzeć do wspomnianego już ChiltonDIY.