Jak kręcić kierownicą?

Przez Redakcja

Jeśli kiedykolwiek zastanawiałeś się, jak skręcić kierownicę, to z pewnością ucieszy cię wiadomość, że istnieje kilka metod, które możesz zastosować, aby wykonać to zadanie. Należą do nich: kierowanie „ręka w rękę”, używanie pozycji na godzinie trzeciej i unikanie wahacza poprzecznego.

Kierowanie „ręka w rękę”

Kierowanie „ręka w rękę” jest popularną techniką obracania kierownicą. Używa się jej także do parkowania i usuwania skutków poślizgu. Stosowanie tej metody jest zalecane w sytuacjach, w których występuje mała prędkość i ograniczona widoczność. Nie jest to jednak najbezpieczniejsza ze wszystkich technik kierowania. W porównaniu z innymi metodami nie chroni Cię przed obrażeniami w przypadku wyzwolenia poduszki powietrznej.

Metoda „ręka za rękę” polega na tym, że dwie ręce naciskają na kierownicę. Kiedy skręt jest zakończony, przeciwna ręka rozluźnia się i przesuwa po kierownicy. Może to stanowić zabezpieczenie, jeśli będziesz uczestniczył w wypadku.

Inną popularną techniką kierowania jest kierowanie typu push-pull. Dzięki temu obie ręce są trzymane na kierownicy, co zmniejsza ryzyko obrażeń w przypadku otwarcia poduszki powietrznej.

Pozycja na godzinie 9 i 3

Pozycja na godzinie 9 i 3 jest preferowana przez wielu kierowców. Ta pozycja zapewnia maksymalną siłę nacisku przy zachowaniu równowagi między pojazdem a kierowcą. Zwiększa też promień skrętu i ułatwia manewrowanie.

Jeśli nie wiesz, jak trzymać kierownicę w odpowiedniej pozycji, sprawdź w instrukcji obsługi. Poćwicz także na parkingu lub podjeździe. Dobrą zasadą jest, aby nigdy nie umieszczać rąk na górze lub na dole kierownicy. Taka pozycja może spowodować uderzenie w głowę lub wstrząs mózgu.

National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) zaleca trzymanie rąk w pozycji na godzinie 9 i 3. Trzymanie rąk w tych pozycjach zmniejszy ryzyko obrażeń spowodowanych przez poduszki powietrzne. Ponadto Twoje ręce będą wolne od poduszek powietrznych w razie wypadku.

Unikaj krzyżowania ramion

Jednym z najbardziej popularnych powiedzeń wśród początkujących kierowców jest unikanie krzyżowania ramion przy skręcaniu kierownicą. Pomijając fakt, że krzyżowanie rąk jest niebezpieczne, nie ma żadnych dowodów na to, że ta praktyka poprawia bezpieczeństwo. Nawet najbardziej ostrożny kierowca może się pomylić, jeśli będzie próbował obracać kierownicą obiema rękami. Na szczęście szybki rzut oka na instrukcję obsługi może dostarczyć wskazówek, którą stronę należy pociągnąć, a którą popchnąć. Kiedy już nabierzesz wprawy, jazda będzie bardzo płynna.

Poza tym nie ma nic gorszego niż trzęsąca się kierownica. W rzeczywistości wielu ludziom udaje się to zrobić, jeśli tylko postępują zgodnie z instrukcją obsługi. Dlaczego więc nie Ty?

Ciśnienie w oponach

Ciśnienie w oponach jest ważnym czynnikiem decydującym o Twoim bezpieczeństwie podczas jazdy. Nieprawidłowe ciśnienie może doprowadzić do rozerwania opony, zmniejszenia zużycia paliwa i nierównomiernego zużycia. Właściwe ciśnienie zwiększa przyczepność, oszczędność paliwa i żywotność opony.

Niektóre pojazdy mają system monitorowania ciśnienia (TPMS), który ostrzega Cię, gdy ciśnienie w oponach jest zbyt niskie. Powinieneś sprawdzać opony za każdym razem, gdy prowadzisz samochód. Pomoże Ci to uniknąć niebezpiecznych warunków jazdy, takich jak przebicie opony.

Po uruchomieniu pojazdu czujnik odczyta wewnętrzne ciśnienie w oponach. Następnie wyśle tę informację do systemu informacyjnego pojazdu. Jeśli w którejś z opon jest zbyt niskie ciśnienie, system wyśle komunikat ostrzegawczy na wyświetlacz wielofunkcyjny (MID).

Bez względu na to, czy masz bezpośredni czy pośredni system TPMS, powinieneś sprawdzać, czy w Twoich oponach nie ma zbyt wysokiego ciśnienia. Jeśli nie jesteś pewien, ile powietrza powinieneś wlać do opon, możesz zapytać technika w lokalnym sklepie z częściami samochodowymi. Będzie on w stanie podać prawidłowe ciśnienie powietrza dla Twojego samochodu.

Suchy układ kierowniczy

Suchy układ kierowniczy nie należy do najbardziej eleganckich ruchów. Wywiera raczej duży nacisk na mechanizm kierowniczy Twojego samochodu i może spowodować zużycie przednich opon szybciej, niż byś się tego spodziewał.

Najlepszym rozwiązaniem jest unikanie kierowania na sucho. Możesz to zrobić, jeśli musisz, odsuwając samochód od krawężnika. Pomoże to zminimalizować uszkodzenia i zużycie opon, a jednocześnie pozwoli zachować kontrolę nad pojazdem.

Podczas jazdy pamiętaj, aby patrzeć daleko przed siebie. Dzięki temu nie będziesz przypadkowo skręcać w niewłaściwe miejsca. Pamiętaj też, żeby używać głównych elementów sterujących, kiedy nie patrzysz w dół. Jeśli się spieszysz, możesz skupić się na drodze i zapomnieć o elementach sterujących.

Podczas egzaminu na prawo jazdy postaraj się nie dać się wyprowadzić z równowagi. Nie jest to dobry pomysł, aby robić to w zamkniętej przestrzeni, takiej jak parking.

Oceń artykuł: Jak kręcić kierownicą?
Ilość ocen: 0 Średnia ocen: 0 na 5
Podobne Wpisy

Jak zdać teorie na prawo jazdy?

Jeśli chcesz uzyskać prawo jazdy, musisz zdać test teoretyczny. Test ten składa się z dwóch części: części wielokrotnego wyboru oraz części dotyczącej dostrzegania zagrożeń....

Ile się czeka na prawo jazdy?

Jeśli myślisz o uzyskaniu prawa jazdy, ale obawiasz się, jak długo to potrwa, jest kilka sposobów na przyspieszenie tego procesu. Jednym ze sposobów jest...

Jak ustawić lusterko w samochodzie?

Jeśli jesteś kierowcą, który dużo jeździ, prawdopodobnie chcesz wiedzieć, jak wyregulować lusterko w swoim samochodzie. W ten sposób możesz mieć pewność, że masz dokładny...

Parkowanie prostopadłe – kiedy skręcać?

Po zaparkowaniu powinieneś sprawdzić lusterka wsteczne i lusterka skrzydłowe, żeby dowiedzieć się, kiedy możesz bezpiecznie obrócić samochód. Jest to pomocne nie tylko podczas parkowania,...

Jak zdać teorie na prawko?

Jeśli planujesz zdawać na prawo jazdy, powinieneś najpierw wiedzieć, jak zdać test teoretyczny. Jest to ważne, ponieważ test teoretyczny jest tą częścią egzaminu na...

Co to jest droga wewnętrzna?

Droga wewnętrzna to obwodnica wokół miasta. Jest to trasa dla samochodów osobowych, ciężarowych, autobusów i innych pojazdów. Istnieje wiele różnych rodzajów dróg, a wybór...

Kiedy powinna odbywać się zmiana biegów?

Jeśli masz problem z biegami w swoim samochodzie, możesz się zastanawiać, kiedy powinna nastąpić zmiana biegów. Ogólnie rzecz biorąc, zmiana biegu następuje, gdy wał...

Jak trzymać ręce na kierownicy?

Jest kilka rzeczy, które możesz zrobić, żeby trzymać ręce na kierownicy. Niektóre z nich są proste, inne mogą wydawać się sprzeczne z intuicją, ale...

Od ilu lat można jeździć skuterem?

Jeśli szukasz odpowiedzi na pytanie: "W jakim wieku mogę jeździć na skuterze?", to trafiłeś we właściwe miejsce. Wymagania wiekowe dotyczące prowadzenia skutera różnią się...

Jak nabrać pewności siebie za kierownicą?

Jeśli masz lęk przed prowadzeniem samochodu, możesz zastanawiać się, jak zdobyć pewność siebie za kierownicą. Na szczęście jest kilka sposobów na pokonanie strachu i...