Kiedy musisz cofnąć samochodem, musisz wiedzieć, jak skręcić kierownicą. Jeśli nie będziesz skręcać kierownicą prawidłowo, może to spowodować uszkodzenie opon. Dlatego musisz zwracać uwagę na ułożenie rąk na kierownicy i unikać chwytania kierownicy.
Ułożenie rąk na kierownicy
Jest kilka podstawowych rzeczy, które musisz wiedzieć, jeśli chodzi o skręcanie kierownicą. Dzięki temu będziesz miał najlepszą kontrolę nad pojazdem. Pozwoli Ci to również uniknąć potencjalnych kolizji.
Pierwszą rzeczą, którą musisz zrobić, jest upewnienie się, że prawidłowo trzymasz kierownicę. Oznacza to, że musisz umieścić ręce na godzinie 9 i 3. Ważne jest, aby nie trzymać kciuków na kierownicy. Jeśli będziesz próbował trzymać kciuki na kierownicy, możesz je złamać.
Po drugie, musisz nauczyć się obracać kierownicą, aby cofać samochodem. W tym celu musisz trzymać prawą rękę na kierownicy, a lewą na siedzeniu pasażera.
Podczas obracania kierownicą będziesz chciał stosować metodę pchania i ciągnięcia. Dzięki temu będziesz mógł kontrolować, jak bardzo obracasz kierownicą. Ważne jest też, żebyś nie ruszał zbytnio rękami, bo w przeciwnym razie doprowadzisz do poślizgu.
Suchy układ kierowniczy powoduje uszkodzenie opon
Jeśli jesteś kierowcą, to pewnie wiesz o suchym układzie kierowniczym. W teorii brzmi to świetnie, bo pozwala kierować pojazdem poprzez obracanie kierownicą. Jednak jest to również zły nawyk. Kierowanie na sucho może uszkodzić opony i układ kierowniczy, a także wpłynąć negatywnie na Twoje umiejętności jazdy.
Gdy kierowanie na sucho łączy się z gwałtownym hamowaniem, może to prowadzić do zgięcia stawów. Dobrym sposobem na uniknięcie tego ryzyka jest utrzymywanie wolniejszej prędkości jazdy.
Najlepszym sposobem na uniknięcie suchego układu kierowniczego jest korzystanie ze wspomagania kierownicy. Dzięki temu będziesz mógł kontrolować układ kierowniczy podczas hamowania. Większość nowoczesnych pojazdów ma tę funkcję. W ciągu dnia możesz to zaobserwować niejednokrotnie.
Z drugiej strony, samochód z suchym układem kierowniczym zużywa opony bardziej niż ten ze wspomaganiem. Z drugiej strony samochód z suchym układem kierowniczym zużywa opony bardziej niż samochód ze wspomaganiem, dlatego nie jest zalecany.
Unikanie chwytania kierownicy
Dobra technika jazdy na kierownicy może zapewnić Ci bezpieczeństwo na drodze. Sztuką jest unikanie chwytania kierownicy podczas skrętu. Może to spowodować utratę kontroli nad pojazdem i potencjalne uszkodzenie ciała.
Jest wiele rzeczy do rozważenia, jeśli chodzi o kierowanie samochodem. Po pierwsze, musisz mieć pewność, że używasz właściwej kierownicy. Wybranie niewłaściwej może doprowadzić do wypadku. Powinieneś także upewnić się, że używasz odpowiedniej pozycji rąk. Trzymanie kierownicy obiema rękami może prowadzić do nierówności samochodu, a także wpływać na wysiłek, jaki musisz włożyć w jej obracanie.
Ważne jest także zrozumienie metody kierowania „pchaj i ciągnij”. Polega ona na używaniu kciuków do obracania kierownicą. Pamiętaj jednak, że jeśli próbujesz skręcić w ciasnym zakręcie, możesz chcieć trzymać się kierownicy jak najdłużej.
Odwrócenie kierunku w prawo lub w linii prostej
Odwrócenie kierunku w prawo lub w linii prostej podczas kręcenia kierownicą może być trudnym manewrem. Może być szczególnie mylący dla osób, które po raz pierwszy podejmują jazdę. Samouczek cofania może pomóc początkującym w rozpoczęciu jazdy.
Pierwszą rzeczą, jaką należy zrobić, to sprawdzić swoje martwe pola. Jeśli je masz, przejedź kilka razy tam i z powrotem po parkingu, zanim spróbujesz wykonać manewr.
Po podjęciu decyzji o sposobie działania, użyj lusterek bocznych, aby upewnić się, że masz dobrą widoczność na drogę. W razie potrzeby używaj hamulca i nie jedź zbyt szybko.
Następnie obróć kierownicę w prawo, aby skierować samochód w lewo. Jest to łatwiejsze niż skręcanie kierownicą do krawężnika.
Powinieneś zatrzymać się przy krawężniku i spojrzeć przed siebie, czy nie ma tam pieszych lub innych zbliżających się pojazdów. Możesz też użyć tylnej szyby jako drugiego punktu odniesienia.
Gdy zaczniesz cofać, powinieneś powoli ruszać do przodu. Zacznij od zatrzymania się co najmniej 6 cali od krawężnika.