Jeśli jedziesz w zaspie, możesz podjąć kilka kroków, aby nie dopuścić do utknięcia samochodu. Jednym z nich jest obniżenie ciśnienia w oponach. Kolejnym jest upewnienie się, że reakcja przepustnicy jest na tyle wolna, że samochód będzie się wysuwał z zaspy. Możesz też zadzwonić po holownik, który zabierze samochód i wydostanie go z zaspy.
Unikanie wciskania hamulców
Czasami zdarza się, że musisz unikać wciskania hamulców podczas wyjeżdżania z zaspy. Może się to zdarzyć z kilku powodów, ale zawsze najlepiej być przygotowanym.
Gwałtowny manewr hamowania może spowodować, że samochód wpadnie w poślizg i być może uderzy w inny pojazd lub obiekt. Próba kierowania samochodem tylko pogorszy sytuację.
Dobrym sposobem zapobiegania poślizgom jest założenie łańcuchów na opony. Jeśli nie masz łańcuchów, możesz pompować hamulce, aby zapobiec zablokowaniu kół. Może to jednak spowodować przedwczesne zużycie układu hamulcowego.
Oprócz wciskania hamulców powinieneś zachować spokój. Zbyt szybka lub zbyt ostra jazda może spowodować wywrócenie się samochodu. Utrata kontroli może być niebezpieczna, a nawet spowodować urazy szyi.
Słabsza reakcja przepustnicy
Wokół najseksowniejszego samochodu świata Google’a narosło mnóstwo szumu, ale jest jeszcze wiele do zrobienia. Jednym z najczęstszych zarzutów jest to, że jest to dinozaur o zbyt małej mocy w porównaniu do swoich mocniejszych kolegów. Na dodatek nie ma przyczepności na drogach gruntowych i zakurzonych odcinkach autostrady. Nic dziwnego, że niektórzy kierowcy szukają rozwiązania. Odrobina konserwacji i trochę troski może sprawić, że jazda stanie się lepsza, a w banku zostanie kilka dodatkowych dolarów.
Przy okazji spróbuj dowiedzieć się, dlaczego Twój silnik nie pracuje na wszystkich cylindrach. Będziesz wiedział, kiedy należy wezwać ekspertów.
Obniżenie ciśnienia w oponach
Jeśli utknąłeś w zaspie, obniżenie ciśnienia w oponach może stanowić różnicę między wyjściem z sytuacji a ponownym utknięciem. Mniejsza nośność pomoże Ci uniknąć nadsterowności, a większa powierzchnia styku z podłożem zwiększy Twoją przyczepność.
Głównym minusem obniżenia ciśnienia w oponach jest to, że możesz stracić przyczepność. Choć może to być problem w przypadku opon niskociśnieniowych, można go przezwyciężyć, stosując środki wspomagające trakcję.
Po pierwsze, musisz się upewnić, że pod Tobą nie ma żadnych stałych przeszkód. Dotyczy to kolein, płotów i wszystkiego innego, co może uniemożliwić Ci jazdę. Po oczyszczeniu tych miejsc możesz zacząć wykonywać kilka ćwierćobrotów, aby oczyścić zaspę.
Wezwanie lawety
Jeśli znajdziesz się w sytuacji, w której utkniesz w zaspie, możesz się zastanawiać, jak wezwać lawetę. Nie zawsze jest to takie proste, jak się wydaje, ale jest kilka sposobów na wydostanie samochodu ze śniegu bez powodowania dalszych szkód.
W czasie oczekiwania nie zapomnij włączyć świateł awaryjnych. Pomoże Ci to rozpoznać niebezpieczne sytuacje. Jeśli możesz, zostań w samochodzie. Posiadanie kogoś innego na miejscu kierowcy może sprawić, że doświadczenie to będzie bardziej komfortowe.
Dobrym pomysłem jest także używanie odpowiednich urządzeń trakcyjnych. Urządzenie trakcyjne to coś, co ubija luźny śnieg. Możesz użyć takich rzeczy jak żwirek dla kotów, kartonowe pudełka, a nawet piasek.