Czy zastanawiasz się, dlaczego francuskie samochody są tańsze od niemieckich? Jest ku temu powód. Francuskie samochody są budowane przy niższych nakładach na badania i rozwój niż pojazdy niemieckie. Ponadto rząd podjął działania mające na celu kontrolę cen samochodów używanych. Dzięki temu nie tylko zwiększy się liczba osób zainteresowanych kupnem samochodu, ale także spadnie jego cena.
Renault Twingo
Renault Twingo to mały, zgrabny samochód, który jest zarówno przyjemny w prowadzeniu, jak i tani. Choć nie jest to najszybszy samochód w swojej klasie, jest jednym z najprzyjemniejszych w prowadzeniu.
Dwingo to kompaktowy miejski hatchback. Zapożycza pewne koncepcje od innych samochodów, ale ma też kilka własnych, unikalnych cech.
Renault Twingo zostało zaprojektowane z myślą o kosztach. W pierwszym modelu było wyposażone w dwa trzycylindrowe silniki benzynowe. We Francji sprzedawano go za 55 000 franków.
Twójka była czteromiejscowym hatchbackiem i oferowała bardzo dużo miejsca we wnętrzu. Tylne siedzenia można było przesunąć do przodu, aby stworzyć łóżko.
Renault Twingo było dostępne z pięciobiegową skrzynią manualną. Miało też opcję automatyczną. Do wyboru było kilka różnych silników, w tym rzędowy czterocylindrowy o pojemności 1,2 litra.
Dacia Sandero
Dacia Sandero to kultowy samochód, który podbił serca i umysły inteligentnych nabywców. Jest to niedrogie, wysokiej jakości supermini. Pomimo niewielkich rozmiarów, może wygodnie pomieścić pięć dorosłych osób.
Jako tania alternatywa dla większych rywali, Sandero ma imponującą gamę silników. Jest dostępny z pięciobiegową skrzynią manualną lub CVT. W zależności od budżetu możesz wybrać silnik benzynowy o pojemności 1,2, 1,4 lub 1,6 litra. Silniki te mogą osiągać moc 65, 90 lub 100 PS.
Cena Sandero jest atrakcyjna i wynosi 5 995 PS (7 755 USD). Nie dostaniesz jednak szyberdachu, klimatyzacji ani nawet radia.
Wnętrze jest przestronne i przyjazne. Deska rozdzielcza jest ozdobiona tekstylnym pasem, który jest zarówno przyjemny w dotyku, jak i atrakcyjny.
Citroen DS5
Citroen DS5 to pięciomiejscowy rodzinny hatchback, który łączy elementy coupe z pretensjami do miana SUV-a. Znajduje się pomiędzy modelami C4 i C5, co czyni go godnym konkurentem dla takich marek jak Volkswagen Passat i BMW serii 3.
Jest to najnowszy dodatek do marki DS, który został zaprojektowany jako bardziej ekskluzywna alternatywa dla bardziej konwencjonalnego C5. W momencie premiery będzie oferowany z trzema opcjami silnikowymi, od 1,6-litrowego turbodoładowanego silnika benzynowego o mocy 115 PS do 2,0-litrowego diesla o mocy 160 PS.
DS5 jest wyposażony w najnowszą technologię hybrydową, wykorzystującą układ napędowy Hybrid4 Grupy PSA do zasilania silnika elektrycznego. System ten ma zapewnić 20% oszczędności paliwa w porównaniu ze zwykłymi dieslami.
Wydatki na badania i rozwój w przeliczeniu na jeden pojazd są wyższe w przypadku samochodów niemieckich niż francuskich
W ciągu ostatnich pięciu lat 20 największych producentów samochodów zainwestowało 341 mld PS w badania i rozwój. To ponad trzykrotnie więcej niż w poprzedniej dekadzie.
Przemysł samochodowy podlega intensywnym zmianom ze względu na takie innowacje, jak pojazdy elektryczne, łączność i neutralność węglowa. Istnieją jednak znaczne różnice między strategiami innowacyjnymi różnych producentów samochodów.
Francuscy producenci samochodów mają stosunkowo niskie wydatki na badania i rozwój w porównaniu z niemieckimi. Mimo to dokonują strategicznych wyborów w zakresie rozwoju międzynarodowego. Dążą do uruchomienia produkcji za granicą i koncentrują się na pozycjonowaniu samochodów ze średniej i niskiej półki. Ich eksport jest znacznie niższy niż ich niemieckich odpowiedników.
Niemieccy producenci samochodów poczynili znaczne postępy we wprowadzaniu na rynek pojazdów elektrycznych. BMW planuje wprowadzić 25 zelektryfikowanych modeli do 2025 roku.
Rządowe środki wpływające na ceny samochodów używanych
Rząd rzucił wyzwanie w postaci ulg podatkowych, premii i zachęt. Niektóre z tych środków są czysto apolityczne, inne mają na celu pobudzenie gospodarki, a zwłaszcza przemysłu samochodowego. Jeśli rozważasz zakup używanego samochodu, być może zainteresują Cię niektóre z ostatnich wydarzeń na francuskim rynku samochodowym.
Na początek, ceny używanych samochodów we Francji nie są tanie, a to za sprawą licznych przepisów rządowych. Musisz między innymi zapłacić za akumulator i zbiornik paliwa. Co ciekawe, wielu dealerów samochodowych zdecydowało się całkowicie zrezygnować z handlu samochodami używanymi, wybierając w zamian nowe pojazdy. Te działania wpływają na zmniejszenie zysków i marży dealerów. Aby temu przeciwdziałać, rząd zaproponował szereg zachęt, od darmowej benzyny po rabaty na sprzedaż używanych samochodów.