Jeśli masz problemy z uruchomieniem samochodu, być może nadszedł czas, aby sprawdzić przekaźnik rozrusznika. Jest to urządzenie, które umożliwia włączenie silnika, ale z czasem może ulec uszkodzeniu.
Sprawdzenie pod kątem korozji
Jeśli Twój silnik ma problemy z uruchomieniem, możesz sprawdzić przekaźnik rozrusznika pod kątem korozji. Kiedy przekaźnik rozrusznika jest zużyty lub skorodowany, prąd elektryczny nie przepływa przez rozrusznik i nie można go uruchomić.
Po pierwsze, musisz wyjąć przekaźnik rozrusznika ze skrzynki bezpieczników. Następnie musisz przetestować obwód za pomocą zworki i woltomierza cyfrowego. Upewnij się, że akumulator jest w pełni naładowany.
Powinieneś usłyszeć chrzęst, kiedy przekaźnik rozrusznika nie działa prawidłowo. Dzieje się tak, ponieważ styki przekaźnika nie zamykają się prawidłowo.
Powinieneś być w stanie wyczyścić styki przekaźnika i przywrócić ich działanie. Możesz użyć do tego wielu różnych substancji. Powinieneś jednak uważać, żeby nie spalić bezpiecznika.
Przekaźniki rozruchowe są podstawowymi elementami układu zapłonowego i powinny być okresowo sprawdzane pod kątem oznak korozji. Dzięki temu zaoszczędzisz pieniądze i czas.
Słuchaj słyszalnego dźwięku klikania
Jeśli masz samochód, który nie odpala, lub nawet jeśli słyszysz dźwięk klikania, kiedy próbujesz włączyć silnik, istnieje szansa, że twój przekaźnik rozrusznika jest uszkodzony. Na szczęście możesz łatwo rozpoznać objawy uszkodzonego przekaźnika rozrusznika. Najlepszym sposobem na uruchomienie samochodu jest zlecenie naprawy przekaźnika profesjonaliście.
Jest kilka sposobów na sprawdzenie, czy przekaźnik rozrusznika jest uszkodzony. Po pierwsze, sprawdź, czy zaciski są dobrze podłączone. Upewnij się też, że masz podłączony przewód zworowy do dodatniego i ujemnego bieguna akumulatora.
Sprawdzenie stacyjki to kolejny sposób na przetestowanie rozrusznika. Przewody od stacyjki są cieńsze niż przewody obwodu rozruchowego. Jeśli przewody są skręcone razem, możesz mieć problem z wiązaniem. Aby rozwiązać ten problem, możesz użyć smaru lub obrócić cylinderek zamka.
Na koniec przetestuj rozrusznik za pomocą multimetru. Ustaw lampkę testową na skali omowej. Dobry przekaźnik rozrusznika powinien mieć opór poniżej pięciu omów. Jeśli jednak odczyt jest wyższy, możesz mieć uszkodzony przekaźnik.
Sprawdź, czy nie ma w nim brudu i zanieczyszczeń
Przekaźnik rozrusznika jest jednym z podstawowych elementów układu zapłonowego. Przesyła on prąd elektryczny przez cewkę do cewki rozrusznika. Prąd ten następnie uruchamia silnik. Nieprawidłowe działanie przekaźnika rozrusznika może prowadzić do problemów z silnikiem.
Zabrudzenia i zanieczyszczenia mogą gromadzić się w przekaźniku i powodować jego nieprawidłową pracę. Te zanieczyszczenia mogą zmniejszyć przepływ prądu. Jeśli masz uszkodzony przekaźnik rozrusznika, powinieneś go wymienić.
Przekaźniki rozrusznika nie są drogie w zakupie. Trzeba je jednak często sprawdzać. Są też podatne na uszkodzenia spowodowane wysoką temperaturą i brudem. Czyść je, aby zwiększyć ich wydajność i trwałość.
Jednym ze sposobów sprawdzenia, czy przekaźnik jest uszkodzony, jest podłączenie zwory do dodatniego bieguna akumulatora. Pozostaw zworę podłączoną na kilka minut, a powinieneś usłyszeć dźwięk klikania.
Po tym czasie uruchom silnik i spróbuj go rozkręcić. Jeśli nie usłyszysz klikania, musisz sprawdzić okablowanie. Jeśli okablowanie jest wadliwe, możesz je wymienić lub przełożyć cały obwód.
Wymień przekaźnik rozrusznika, jeśli to konieczne
Jeśli masz problemy z uruchomieniem samochodu, prawdopodobnie przekaźnik rozrusznika nie działa prawidłowo. Przekaźniki rozrusznika to bardzo proste elementy, które dostarczają energię elektryczną do silnika rozrusznika. Znajdują się w skrzynce bezpieczników pod maską samochodu.
Przekaźnik działa poprzez przesyłanie energii z akumulatora do cewki rozrusznika. Ważne jest, aby regularnie sprawdzać przekaźnik rozrusznika. Uszkodzony przekaźnik może bowiem powodować różne problemy, od braku rozruchu do przegrzewania się silnika.
Zanim będziesz mógł sprawdzić przekaźnik rozrusznika, musisz go najpierw znaleźć. Jeśli nie wiesz, gdzie on się znajduje, możesz skorzystać z instrukcji obsługi lub sprawdzić w Internecie.
Aby sprawdzić przekaźnik rozrusznika, będziesz potrzebował zworki, woltomierza cyfrowego i szczotki drucianej. Powinieneś mieć też trochę sprzętu ochronnego, w tym rękawice i okulary ochronne.
Przekaźnik powinien mieć opór mniejszy niż jeden om. Jeśli jego opór jest wyższy, należy go wymienić.