Jeśli chcesz kupić nowy samochód, to na pewno zastanawiasz się, gdzie znaleźć Kontroler silnika Laguna 2. Jest to system sterowania silnikiem, który pomaga regulować jego prędkość i moc, a także układy kierownicze i zawieszenia. Musisz go mieć, jeśli chcesz zachować płynność jazdy.
Pierwszy europejski samochód rodzinny
Renault Laguna to samochód rodzinny, który po raz pierwszy pojawił się w 1994 roku. Jest jednym z najpopularniejszych samochodów rodzinnych w Europie. Druga generacja została wprowadzona w 2000 roku.
Wersja Laguna była uważana za najbezpieczniejszy samochód w swojej klasie. Była również wyposażona w lepsze silniki i wyposażenie.
Laguna była pierwszym samochodem w Europie, który otrzymał pięć gwiazdek w testach zderzeniowych EuroNCAP. Dodano również system bezkluczykowego otwierania drzwi.
Choć był to innowacyjny element, był zawodny. W związku z tym producenci zaczęli wymagać, aby wszystkie nowe modele otrzymywały pięć gwiazdek.
W połowie lat 90. trwały prace nad Renault Laguna. Jego dyrektorem projektowym był Patrick Le Quement. Na jego projekt miał wpływ samochód koncepcyjny Initiale.
Modele pierwszej generacji były dostępne w wersji hatchback i kombi. W kolejnych latach oferowano je w wersji coupe i liftback. Wśród wyposażenia znalazły się cztery elektryczne szyby, automatyczna klimatyzacja i zdalnie sterowany centralny zamek.
Drugi europejski samochód, w którym zastosowano bezkluczykowy system otwierania i zamykania drzwi
Renault Grand Clio jest jednym z lepiej wyglądających współczesnych supermini. Ale nie jest to jedyny samochód na rynku, który może nosić ten godny pozazdroszczenia tytuł. Jednym z ciekawszych aspektów Grand Clio jest to, że jest to pierwszy samochód w swojej klasie, który może pochwalić się całkowicie nowym nadwoziem. Jest to również pierwszy europejski samochód, w którym zastosowano atrakcyjny system bezkluczykowego otwierania i zamykania drzwi. A najlepszą wiadomością jest to, że konsumenci mogą już korzystać z zalet tego innowacyjnego modelu.
Jak sama nazwa wskazuje, jest to samochód kompaktowy, ale jego pasażerowie znajdą w nim dużo miejsca do oddychania. Wraz z drugą generacją Grand Clio francuska firma ma nadzieję, że uda jej się przebić na gorący europejski rynek supermini. W ofercie znajduje się również flagowy model Grand Sport, siedmiomiejscowy sedan z sześciocylindrowym silnikiem z turbodoładowaniem. Pomimo bogactwa zaawansowanych technologicznie funkcji, Grand Sport pozostaje samochodem przyjaznym rodzinie, w którym przyjemnie będzie spędzić niedzielne popołudnie.
Pierwszy pojazd dostępny w Europie, który uzyskał pięć gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP
Nowy NIO ET7, flagowy sedan globalnej firmy produkującej inteligentne pojazdy elektryczne, uzyskał najwyższą możliwą ocenę pięciu gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP. Jest to pierwszy pojazd, który osiągnął ten wynik w Europie.
Nadwozie ET7 jest wykonane z kompozytu, który zapewnia sztywność skrętną 37 100 Nm/deg. Ponadto, relingi dachowe mają długość jednego metra i wykonane są w 44,4% ze stali tłoczonej na gorąco.
Oprócz uzyskania pięciu gwiazdek w testach Euro NCAP, ET7 uzyskał również niemal doskonałe wyniki w zakresie efektywności energetycznej i emisji spalin. Ponadto samochód uzyskał wynik 87% za ochronę dzieci.
Euro NCAP to niezależna organizacja zajmująca się testami zderzeniowymi, która testuje pojazdy i ocenia je zgodnie z normami europejskimi. Organizacja ta jest również odpowiedzialna za ocenę bezpieczeństwa dzieci i niechronionych użytkowników dróg.
Euro NCAP rozpoczęło swój program testów zderzeniowych w 1997 roku. Misją programu było zwrócenie uwagi na rozbieżności w zakresie bezpieczeństwa. Początkowo producenci samochodów byli oporni wobec tego pomysłu. Jednak w późniejszych latach coraz więcej producentów przyłączało się do programu.
Trzecia generacja (L43) Renault Samsung SM5 bazuje na modelu Laguna III
Renault Samsung SM5 to czterodrzwiowy sedan południowokoreańskiej firmy. Powstaje w fabryce Busan Renault-Samsung-Motors w Korei, która w przeszłości produkowała samochody z wyższych segmentów.
Pierwsza generacja SM5 zadebiutowała w 1998 roku. Był produkowany w fabryce w Busan i sprzedawany na Bliskim Wschodzie, w Europie, Afryce oraz Ameryce Środkowej i Południowej.
Po kryzysie finansowym w 1997 roku Renault przejęło kontrolę nad Samsung Motors. W kolejnych latach firma opracowała nowe modele samochodów, w tym mały SM3 i średni SM5.
Trzecia generacja SM5 została zaprezentowana w styczniu 2009 roku. Jest napędzany nowym silnikiem o pojemności 2,0 litrów i mocy 177 koni mechanicznych. Posiada również trójstrefową klimatyzację i łączność Bluetooth.
Konkurencją dla SM5 były Hyundai Sonata, Avante i Grandeur. Rozszerzona wersja SM7 została wypuszczona w 2012 roku i była oparta na platformie Nissana J31.
Spółka joint venture Renault-Nissan będzie produkować samochód z zerową emisją dla Izraela. Będzie się on nazywał Fluence Z.E. i będzie miał przełączany akumulator.