Jeśli masz problemy z przekaźnikiem świec żarowych TDI 1-9, musisz wiedzieć, gdzie się on znajduje. Powinieneś także wiedzieć, do czego służy i jak go naprawić.
Symptomy uszkodzonego przekaźnika świec żarowych TDI
Niedziałający przekaźnik świec żarowych TDI może powodować problemy w silniku, a wadliwy przekaźnik może utrudniać uruchomienie pojazdu. Jeśli doświadczasz tego problemu, koniecznie napraw go od razu.
Świece żarowe podgrzewają silnik, aby ułatwić jego uruchomienie. Są one podobne do świec zapłonowych w silnikach gazowych. Kiedy są zasilane, świecą na czerwono. Wskaźnik ma zwykle kształt spirali.
W większości przypadków samochód wyświetli lampkę kontrolną silnika, jeśli wystąpi problem ze świecami żarowymi. Jeśli lampka nie zapala się lub wskaźnik nie wyłącza się, może to być znak, że świece żarowe działają nieprawidłowo.
Objawy uszkodzonej świecy żarowej mogą obejmować trudności z uruchomieniem samochodu oraz niską oszczędność paliwa. Inne oznaki to słabe przyspieszenie i dym z wydechu. Zawsze warto oddać samochód do sprawdzenia przez wykwalifikowanego mechanika, zanim problem się pogłębi.
Jak sprawdzić, czy świeca żarowa jest uszkodzona
Jeśli masz model 1-9 TDI, być może będziesz musiał sprawdzić, czy przekaźnik świecy żarowej jest uszkodzony. Świeca żarowa to element silnika, który włącza się po włączeniu zapłonu. Może to być znak, że samochód ma problemy z uruchomieniem.
Sprawdzenia świecy żarowej można dokonać za pomocą multimetru. Możesz też użyć lampy testowej. Oporność świecy żarowej można zmierzyć między świecą a blokiem silnika.
Świece żarowe pobierają od dwóch do sześciu amperów mocy, kiedy są zimne. Są w bezpośrednim kontakcie z gazami spalinowymi, co pomaga zoptymalizować proces spalania.
W zależności od pojazdu może być konieczna wymiana przekaźnika świecy żarowej. Zazwyczaj tego typu wymiany należy dokonywać co drugi rok.
Podczas sprawdzania świec żarowych musisz odłączyć wszystkie kable zasilające świece. Następnie umieść dodatni przewód multimetru na końcówce świecy żarowej.
Jak zainstalować nowy zegar
Świece żarowe są niezbędne w procesie zapłonu w silnikach wysokoprężnych. Bez nich mieszanka paliwowa nie zostanie prawidłowo zapalona. Świeca żarowa kontroluje temperaturę mieszanki paliwowo-powietrznej, zapewniając optymalne spalanie.
Aby sprawdzić świece żarowe w swoim samochodzie, użyj multimetru. Ustaw miernik w trybie odczytu napięcia stałego. Jeśli odczyt jest mniejszy niż 12,5 V, prawdopodobnie świece żarowe nie działają prawidłowo.
Gdy silnik pracuje, kontrolki świec żarowych zgasną. Jeżeli jednak kontrolki pozostają włączone, oznacza to, że wystąpił problem ze świecami żarowymi. Problem ten może być spowodowany przez uszkodzony zegar. Możesz też spróbować przetestować świece żarowe za pomocą kabla zasilającego.
Po pierwsze, musisz odłączyć regulator czasowy od wiązki przewodów. Jeżeli nie jest to możliwe, musisz usunąć śrubę mocującą. Po wyjęciu zegara można go wymienić u producenta.
Następnie musisz podłączyć przewód łączący z akumulatorem. Jedna zworka powinna być podłączona do górnej części świecy żarowej, a druga do dolnej. Upewnij się, że gwinty nie są wyładowane łukiem. W przeciwnym razie gwint zostanie uszkodzony.
Jak odłączyć przekaźnik świecy żarowej TDI
Przekaźniki świec żarowych znajdują się w większości pojazdów. Zazwyczaj znajdują się na ścianie ogniowej lub bocznej komory silnika. Przekaźniki te mogą mieć różne funkcje wewnętrzne, ale zazwyczaj mają ten sam rozmiar i obudowę.
Przekaźniki świec żarowych są połączone ze świecami żarowymi za pomocą szeregu przewodów. Jeśli uważasz, że z przekaźnikiem jest problem, możesz spróbować go odłączyć. Możesz też go wymienić.
Najpierw musisz wyjąć świecę żarową z gniazda. Możesz użyć do tego klucza płaskiego. Możesz też użyć gumowego węża.
Po wyjęciu świecy żarowej musisz oczyścić filtr powietrza. Gdy to zrobisz, możesz wyjąć moduł sterujący świecy żarowej.
Możesz też sprawdzić napięcie na świecy żarowej. Jeżeli jest ono niskie, prawdopodobnie występuje problem ze świecą żarową. Może to być na przykład uszkodzony przewód lub wadliwy sterownik.