Jeśli szukasz odpowiedzi na pytanie: „W jakim wieku mogę jeździć na skuterze?”, to trafiłeś we właściwe miejsce. Wymagania wiekowe dotyczące prowadzenia skutera różnią się w zależności od kraju, dlatego ważne jest, aby znać przepisy, zanim wyruszysz w drogę.
Brak wymagań wiekowych w Europie
Jeśli chcesz jeździć na skuterze elektrycznym w Europie, możesz zastanawiać się nad wymaganiami dotyczącymi wieku kierowcy. Różni się on w zależności od kraju, ale większość wymaga, aby dzieci miały co najmniej 12 lat.
W niektórych krajach nie ma wymogów wiekowych dotyczących prowadzenia skuterów elektrycznych. Inne wymagają, aby dzieci poniżej 18 roku życia miały kask. Na przykład we Włoszech kierowcy muszą mieć co najmniej 14 lat.
Hiszpania ma minimalny wiek 16 lat na korzystanie z e-hulajnogi. Ale jeźdźcy muszą mieć też ubezpieczenie. W Holandii minimalny wiek do używania e-hulajnogi to 10 lat.
Dania i Szwecja to dwa kraje, w których minimalny wiek do używania e-hulajnogi jest niski. Jednak niedawno wprowadziły one obowiązek noszenia kasków.
Brak wymogu wieku w Północnej Dakocie
Wymóg wieku do prowadzenia skutera w Północnej Dakocie nie jest wygórowany, w rzeczywistości może być nawet nieistotny. To dobrze, jeśli jesteś na rynku skuterów, ponieważ prawdopodobnie znajdziesz je u lokalnego dealera. Choć nie jest to warunek obowiązkowy, warto mieć aktualne prawo jazdy, aby uniknąć mandatów lub, co gorsza, klapsa za kierownicą.
Warto też zauważyć, że Twój skuter może podlegać normalnym przepisom ruchu drogowego. Krótko mówiąc, jeśli nie masz ukończonych 18 lat i przemierzasz stanowe autostrady na swoim małym skuterze, prawdopodobnie okaże się, że nie jesteś najpopularniejszym nastolatkiem w okolicy.
Brak wymogu wieku w Malezji
Rząd Malezji ustanowił Narodowy Program Bezpieczeństwa Motocyklowego z pasami i ścieżkami dla motocykli, aby promować bezpieczeństwo na drogach. Nakazuje również używanie kasków przez wszystkich motocyklistów. Nie ma natomiast ograniczeń wiekowych dla dzieci jeżdżących na skuterach.
Zgodnie z danymi Malezyjskiego Departamentu Transportu Drogowego, całkowita liczba motocykli w Malezji w 2009 roku wynosiła 8 940 230. Jak to się przekłada na wskaźnik wypadków motocyklowych, który jest niższy niż w większości krajów ASEAN? W ciągu ostatnich 7 lat liczba śmiertelnych ofiar wypadków motocyklowych wzrastała o 4% rocznie.
Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez Radin Umar Group, największa liczba motocykli zabitych na autostradzie jest mylącą statystyką. Zamiast tego najwięcej ofiar śmiertelnych jest w grupie „Poza kontrolą”, która jest definiowana przez Królewską Policję Malezji jako „wypadek z udziałem jednego pojazdu”.
Brak wymogu wieku w Egipcie
Jeśli myślałeś o jeździe na skuterze w Egipcie, powinieneś wiedzieć, że ostatnio zmieniło się prawo. Wiek, od którego można uzyskać prawo jazdy na motocykl, został obniżony do 16 lat. To zwiększy korki w większości obszarów kraju.
Egipski klub kobiet jeżdżących na motocyklach jest całkowicie kobiecym klubem motocyklowym, który zachęca kobiety do jazdy. Prowadzą również programy szkoleniowe dla kobiet, aby nauczyły się jeździć.
Dosy przeszkolił ponad 15 kobiet i ma nadzieję wprowadzić je do usług taksówkowych, takich jak Uber. Firma skontaktowała się nawet z popularną piosenkarką Sandy, by wsparła jej inicjatywę.
Kościół w Kairze jest notorycznie zły. Przepełnienie spowodowało zanieczyszczenie środowiska i zatory. Wiele dróg jest zamkniętych dla zagranicznych turystów.
Brak wymogu wieku w Maroku
Prowadzenie samochodu w Maroku może być przyjemnym i satysfakcjonującym doświadczeniem. Ważne jest jednak przestrzeganie prawa, aby uniknąć kłopotów z policją.
Dla obcokrajowców, aby prowadzić samochód w Maroku, wymagane jest Międzynarodowe Pozwolenie na Kierowanie (IDP). Nie zastępuje ono lokalnego prawa jazdy, ale pomaga w kontaktach z marokańską policją.
Pozwolenie IDP jest wydawane przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Kierowców (IDA) i może być ważne przez rok. Wniosek o IDP możesz złożyć w ponad 2500 urzędach pocztowych w Wielkiej Brytanii. Uzyskanie fizycznej kopii IDP w USA może trwać od 7 do 15 dni.
Zazwyczaj musisz uzyskać IDP, jeśli zamierzasz pozostać w Maroku dłużej niż 90 dni. Jeśli planujesz przyjechać do kraju w interesach, najlepiej jest ubiegać się o IDP ważne przez trzy lata.
Brak wymogu wieku w Słowenii
Jeśli chodzi o prowadzenie samochodu w Słowenii, musisz mieć pewność, że masz wszystkie niezbędne dokumenty i informacje, zanim wyruszysz w drogę. Jeśli tego nie zrobisz, możesz mieć kłopoty z prawem.
Pierwszą rzeczą, którą powinieneś zrobić przed wyruszeniem w drogę, jest upewnienie się, że masz ważne prawo jazdy z kraju pochodzenia. Następnie powinieneś rozważyć zakup winiety. Winiety są dostępne na stacjach benzynowych i w urzędach pocztowych.
Możesz również rozważyć posiadanie w drodze kilku niezbędnych elementów wyposażenia bezpieczeństwa. Należy do nich kamizelka odblaskowa i trójkąt ostrzegawczy. Dodatkowo powinieneś mieć przy sobie apteczkę pierwszej pomocy.