Demontaż siłowników układu kierowniczego
Ciągniki MF 230 i 255 mają ręczną przekładnię kierowniczą. Aby zdemontować siłowniki kierownicze, musisz wyjąć zespół tłoka i drążka z cylindra. Następnie musisz zdjąć wewnętrzną rurkę z cylindra. Po usunięciu zewnętrznej powłoki cylindra możesz zacząć luzować nakrętki na końcówkach kulkowych. Musisz także usunąć olej z siłowników kierownicy. Następnie możesz przystąpić do demontażu siłowników. Jeśli chcesz, aby siłowniki kierownicze pozostały razem, możesz użyć sworznia, który utrzyma je na miejscu.
Cztery śruby mocują lewą i prawą obudowę zębnika do obudowy przekładni kierowniczej. Możesz obrócić prawą obudowę zębnika w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara, aby zlikwidować luz pomiędzy zębnikami. Aby to zrobić, musisz obrócić wał kierownicy tak, aby wielowypusty na wałkach przekaźników były w pionie. W późniejszych modelach może być konieczne dokręcenie śrub mocujących, które utrzymują siłowniki na miejscu.
Podczas dokręcania śrub mocujących możesz również obrócić wał kierownicy tak, aby nakrętka kulista znajdowała się na górze. Pozwoli Ci to wyregulować luz pomiędzy nakrętką kulkową a lewą przekładnią sektorową podczas montażu zespołu.
Montaż zespołu ręcznej przekładni kierowniczej
Jeśli posiadasz BMW 255, możesz się zastanawiać, jak zdemontować zespół ręcznej przekładni kierowniczej. Przed rozpoczęciem tego projektu musisz wiedzieć kilka rzeczy. Po pierwsze, będziesz musiał zdjąć śruby i tuleje mocujące drążek kierowniczy. Musisz też usunąć złącza węży ciśnieniowych i powrotnych. Po wyjęciu tych elementów możesz zdjąć przekładnię kierowniczą. Następnie musisz napełnić układ wspomagania świeżym płynem. Na koniec musisz sprawdzić zbieżność kół przednich przed ponownym założeniem zespołu kierowniczego.
Jeśli masz model 16-zaworowy, możesz potrzebować specjalnego narzędzia, które pomoże Ci w tym zadaniu. W tym przypadku musisz użyć części Volkswagen o numerze 10-222A. Jest to narzędzie, które może być wykorzystane do podtrzymania silnika podczas demontażu przekładni kierowniczej ze wspomaganiem.