Jednym z najczęstszych pytań, jakie otrzymuję od moich klientów, jest „Kiedy włącza się turbo w moim samochodzie?”. Jest to bardzo częste pytanie i może być frustrujące, jeśli nie wiesz, co zrobić. Poniżej omówimy kilka najczęstszych powodów, dla których Twoje turbo może nie działać. Jeśli Twoje turbo nie działa prawidłowo, być może będziesz musiał udać się do mechanika, aby to sprawdzić.
Szumiące turbo
Jeśli Twój samochód wydaje z siebie świszczący dźwięk, może to być znak, że Twoje turbo jest uszkodzone. Turbiny pomagają zwiększyć moc silnika, wtłaczając do cylindrów więcej powietrza. Dźwięki dobrego turbo są zazwyczaj niezauważalne.
Dobre turbo będzie wydawało gwizd lub świszczący dźwięk, gdy silnik zwiększy obroty. Złe turbo będzie wydawało głośniejszy, bardziej charakterystyczny dźwięk. Niektórzy ludzie nawet nie zauważają tego hałasu, ponieważ jest on zwykle tłumiony przez układ dolotowy.
Gdy turbo nie działa, może powodować wiele innych problemów, w tym słabe osiągi. Kiedy stan się pogarsza, możesz nawet usłyszeć hałas przypominający syrenę. Jednak nie zawsze oznacza to, że Twoje turbo jest wadliwe.
Złe turbo spowoduje również zużycie znacznej ilości oleju. Często występuje to razem z widocznym dymem z wydechu.
Zagraniczne przedmioty
Jeśli chodzi o turbosprężarki, do wyboru jest istna litania urządzeń poprawiających osiągi. Jeśli chcesz uzyskać jak najwięcej za swoje pieniądze, musisz trochę żonglować swoimi wyborami. Najlepiej zacząć od kompleksowej kontroli turbosprężarki. Dzięki odpowiedniej konserwacji możesz spać spokojnie wiedząc, że Twój silnik jest w doskonałym stanie. Za mniej niż tysiąc dolarów możesz mieć silnik swojego samochodu wyregulowany do perfekcji. Oczywiście, jeśli jesteś na rynku nowego samochodu, możesz rozważyć wszystkie opcje przed podjęciem zobowiązania. W końcu dobry mechanik jest ważniejszy niż dobra cena. Korzystanie z renomowanego warsztatu zapewni, że Twój pojazd będzie w najlepszym stanie, co jest kluczem do uzyskania jak największej korzyści z zakupu.
Niskie ciśnienie doładowania turbo
Niskie ciśnienie doładowania turbo może być spowodowane różnymi problemami. Niezależnie od tego, czy jest to nieszczelność, problem z intercoolerem, czy po prostu długotrwały problem, istnieje kilka sposobów na zidentyfikowanie przyczyny braku doładowania.
Nieszczelności ciśnienia doładowania – Kiedy pojawia się nieszczelność, powoduje ona, że powietrze pod ciśnieniem ucieka z układu doładowania. Może to nastąpić w miejscach łączenia węży lub nawet w samym układzie doładowania silnika. Musisz naprawić tę nieszczelność, zanim w ECM pojawi się kod p0299.
Zawór wydmuchowy – Zawór wydmuchowy znajduje się po stronie kompresora w turbo. Jest to w zasadzie bramka odpływowa. Jeśli słyszysz spaliny z turbiny, zawór wydmuchowy jest otwarty.
Objawy uszkodzenia turbo
Jedną z najbardziej oczywistych oznak uszkodzenia turbo jest brak mocy. Silnik z turbodoładowaniem został zaprojektowany tak, aby produkować więcej mocy przy mniejszym zużyciu paliwa. Jednak turbo może zawieść, jeśli nie jest odpowiednio konserwowane.
Pilnowanie osiągów samochodu i wykrywanie drobnych usterek może zaoszczędzić Ci sporo pieniędzy. Jeśli podejrzewasz, że Twoje turbo jest uszkodzone, natychmiast je sprawdź.
Innym sposobem na stwierdzenie, czy Twoje turbo działa nieprawidłowo, jest sprawdzenie filtra powietrza. Powinieneś co jakiś czas wymieniać filtr powietrza. Pomoże to zapobiec ścieraniu się łopatek turbiny.
Zepsute turbo może powodować inne problemy, takie jak wycieki oleju do układu wydechowego. Ten rodzaj wycieku może być spowodowany pęknięciem obudowy turbo lub uszkodzeniem uszczelki turbo. Wynikiem tego jest dymiący wydech.