Jaka terenówka do 10 tys?

Przez Redakcja

Jeśli myślisz o wyjeździe na kemping z przyjaciółmi, możesz się zastanawiać, jaki samochód terenowy powinieneś zabrać. Może to być Ford Ranger, Subaru Forester lub Jeep Wrangler YJ. Ale który z nich jest najlepszym wyborem?

Jeep Wrangler YJ

Jeśli szukasz samochodu terenowego, który może wjeżdżać na wzgórza i góry, może zainteresować Cię Jeep Wrangler. To prawdziwy samochód użytkowy i jeden z najpopularniejszych modeli na świecie. W rzeczywistości ma długą historię.

Pierwsza generacja Jeepa Wranglera, YJ, została wprowadzona na rynek w 1986 roku. Był to następca Jeepa CJ. Zbudowano go w Brampton w Ontario w Kanadzie. Podobnie jak wszystkie Jeepy, YJ był dostępny w szerokim zakresie opcji.

Jedną z głównych cech YJ była większa przednia szyba. Innym usprawnieniem był szerszy łuk piór wycieraczek.

Dostępny był silnik czterocylindrowy, ale produkował on tylko 15 koni mechanicznych mniej niż sześciocylindrowy. Nowy silnik osiągał także 24 mg na godzinę, czyli o cztery więcej niż sześciocylindrowy.

Jeep Wrangler YJ miał burzliwą historię. Jego niezawodność i bezpieczeństwo były krytykowane. Jednak wiele z tych problemów zostało rozwiązanych w późniejszych latach modelowych.

Nissan Xterra

Nissan Xterra to samochód terenowy. Pierwsza generacja powstała na bazie pickupa Nissan Frontier, natomiast druga i trzecia generacja SUV-a wykorzystała platformę wspólną z SUV-em Nissan Titan.

Jedną z najwcześniejszych wersji Xterry był model czterocylindrowy. W 2005 roku producent dodał 4,0-litrowy silnik V6. Silnik ten miał moc 261 KM i moment obrotowy 281 lb-ft.

Została dodana nowa przednia kratka, wybrzuszenie tylnej klapy i zderzak. Dodatkowo Xterra była większa niż jej poprzedniczka. Nie miała jednak takich samych możliwości terenowych.

Jedną z najbardziej zauważalnych zmian w modelu Xterra było wprowadzenie poziomu wyposażenia PRO-4X. Model ten był dostępny z wieloma elementami wyposażenia przystosowanymi do jazdy w terenie, takimi jak amortyzatory Bilstein, opancerzenie pod pojazdem i światła terenowe montowane na dachu.

Oprócz PRO-4X, modele najwyższej klasy S otrzymały monitor wsteczny, mocniejszy system audio i system nawigacji. W roku modelowym 2009 Xterra przeszła lifting.

Subaru Forester

Subaru Forester to dobry wybór dla kierowcy terenowego. Jest dostępny z napędem na wszystkie koła i może holować ładunek o masie do 3000 funtów.

Subaru Forester jest wyposażony w silnik o pojemności 2,5 l, który generuje moc 182 KM. Ponadto posiada symetryczny system napędu na wszystkie koła, który zapewnia równomierny napęd na wszystkie cztery koła.

Na dodatek Forester oferuje szereg usług połączonych, w tym system bezpieczeństwa i ochrony STARLINK. We wnętrzu znajduje się również siedem poduszek powietrznych. Możesz także dodać opcjonalny zestaw podnoszący, aby uzyskać lepsze wrażenia z jazdy w terenie.

Leśnik oferuje bardzo przestronną kabinę, w której jest mnóstwo miejsca dla pasażerów i ładunku. We wnętrzu znajduje się również 6,5-calowy multimedialny ekran dotykowy.

Jeśli zdecydujesz się na bardziej luksusowego Forestera Limited, otrzymasz dwustrefową automatyczną kontrolę klimatu i skórzaną tapicerkę. Ten model posiada również podgrzewane fotele przednie i elektrycznie sterowany szyberdach.

Kolejną wspaniałą cechą Subaru Forester jest system Active AWD. Technologia ta dostosowuje prędkość każdego koła indywidualnie, aby zapobiec poślizgowi w warunkach śnieżnych.

Ford Ranger

Ford osiągnął rekord wszech czasów ze swoim samochodem terenowym Ranger. Celem zespołu projektowego Forda było stworzenie pojazdu, który mógłby zmierzyć się z każdym zadaniem. Zbudowano go na podwoziu HiRider z napędem na cztery koła i wyposażono w zaawansowaną 10-biegową automatyczną skrzynię biegów.

Przy ponad 10 000 sprzedanych egzemplarzy Ranger stał się najlepiej sprzedającym się pickupem w Europie. Ma również najlepszą ładowność w swojej klasie.

Ranger ma 2,3-litrowy, turbodoładowany, czterocylindrowy silnik EcoBoost, który wytwarza 310 funtów momentu obrotowego. Dzięki temu Ford Ranger osiąga 23 mpg w połączeniu.

Następna generacja Rangera jest wyposażona w technologię wspomagania kierowcy BLIS i zintegrowany elektryczny sterownik hamulca przyczepy. Oferuje również możliwość wyboru trybu jazdy, który dostosowuje trakcję, stabilność i reakcję przepustnicy. Nowy tryb Tow / Haul optymalizuje czas zmiany biegów i utrzymuje moc podczas pokonywania wzniesień. Można go aktywować z poziomu ekranu SYNC(r).

Ford Ranger jest oferowany z napędem na tylne koła (RWD) lub na cztery koła (4WD). W obu opcjach dostępna jest 10-biegowa automatyczna skrzynia biegów.

Poprzedni artykuł
Następny artykuł
Oceń artykuł: Jaka terenówka do 10 tys?
Ilość ocen: 0 Średnia ocen: 0 na 5
Podobne Wpisy

Opony całoroczne – czy warto postawić na jedno ogumienie przez cały rok?

Zakup ogumienia często wiąże się z dużymi kosztami. Nie ma się co oszukiwać za dobre opony trzeba sporo zapłacić. Czy jednak można zaoszczędzić i...

Jak zamocować koło zapasowe w bagażniku?

Jeśli chcesz zainstalować koło zapasowe w bagażniku swojego samochodu, trafiłeś we właściwe miejsce. Czytaj dalej, aby dowiedzieć się więcej o różnych metodach, których możesz...

Ile kosztuje wymiana filtra paliwa?

Jeśli Twój samochód nie odpala lub ma problemy z zapłonem, być może nadszedł czas na wymianę filtra paliwa. W zależności od wieku samochodu i...

Co ile wymiana filtra paliwa 1.9 TDI?

Kiedy przychodzi czas na wymianę filtra paliwa w 1-9 TDI, powinieneś upewnić się, że wykonujesz tę pracę prawidłowo już za pierwszym razem. Dzięki temu...

Jaki kolor felg do srebrnego auta?

Wybierając odpowiedni zestaw felg do swojego samochodu, należy zadać sobie wiele pytań. Jednym z najważniejszych jest to, jaki kolor felg będzie najlepiej pasował do...

Jak dobrać oponę do felgi?

Wybierając oponę na felgę, musisz wziąć pod uwagę wiele czynników. Obejmuje to rozmiar felgi, zakres obciążenia, jakość opony i wiele innych.Średnica kołaWybierając oponę na...

Jak zarejestrować samochód zabytkowy?

Jeśli masz zabytkowy samochód i chcesz wiedzieć, jak go zarejestrować, jesteś we właściwym miejscu. Istnieją różne stany, które oferują odpowiednie usługi, więc nie musisz...

Gdzie tankować LPG?

Jest wiele powodów, by przerobić swój samochód na zasilany LPG. Jest on bezpieczniejszy i emituje mniej dwutlenku węgla niż samochody napędzane benzyną. Ponadto konwersja...

Przekaźnik świec żarowych octavia 1.9 TDI – gdzie jest?

Jeśli szukasz informacji o tym, gdzie znajduje się przekaźnik świec żarowych w Volkswagenie Octavia 1-9 TDI, to jesteś we właściwym miejscu. W tym artykule...

Jak długo ładować akumulator 12v?

To, jak długo należy ładować akumulator 12 V, zależy od kilku rzeczy. Na przykład od typu akumulatora, który posiadasz, oraz od napięcia w Twoim...