Kiedy zamierzasz skorzystać z akumulatora pomocniczego w swoim pojeździe elektrycznym, możesz się zastanawiać, jak długo powinieneś zostawić samochód na chodzie, żeby go naładować. Dzieje się tak dlatego, że obroty silnika powodują szybsze obracanie się alternatora. To z kolei pomoże szybciej naładować akumulator.
Jak długo powinieneś zostawić samochód na chodzie, żeby naładować akumulator?
Jeśli posiadasz samochód, to prawdopodobnie zdajesz sobie sprawę z tego, że co jakiś czas trzeba go naładować. Jednak jaki jest najlepszy sposób, by to zrobić?
Najlepszym sposobem na zapewnienie, że akumulator Twojego samochodu jest zdrowy i gotowy do długiej pracy, jest regularne ładowanie go za pomocą dobrej jakości prostownika. Ale jak długo powinieneś zostawić samochód na chodzie, żeby to zrobić?
Czas ładowania akumulatora różni się w zależności od pojazdu, ale dobrą zasadą jest pozostawienie włączonego silnika na 30 minut. Dzięki temu alternator wykona swoją pracę i naładuje akumulator.
Zostawienie samochodu na biegu jałowym na zbyt długo może spowodować uszkodzenie akumulatora i innych komponentów. Co gorsza, może to prowadzić do poważniejszych problemów. Na szczęście jest kilka rzeczy, które możesz zrobić, aby temu zapobiec.
Po pierwsze, możesz odłączyć przewód ujemny od akumulatora. Możesz też wyczyścić zaciski akumulatora przed ładowaniem.
Ładowarki impulsowe są dobrym sposobem na ładowanie akumulatora
Jeśli masz samochód, którym nie jeździsz zbyt często, możesz zainwestować w ładowarkę impulsową. Takie ładowarki to dobry sposób na utrzymanie optymalnego poziomu naładowania akumulatora. Pomoże to przedłużyć żywotność akumulatora i zapobiec jego rozerwaniu.
Kluczem do korzystania z prostownika jest upewnienie się, że nie przeładujesz go. Choć na początku może się to nie wydawać problemem, przeładowanie może doprowadzić do uszkodzenia.
Ładowarki trójdrożne różnią się od standardowych tym, że stale dostarczają do akumulatora małe ilości energii elektrycznej, a nie duże porcje. Oznacza to, że są one przeznaczone do dłuższych okresów bezczynności.
Wyposażone są również w regulator baterii, który zapewnia, że ładunek nie jest zbyt wysoki. Standardowa ładowarka zawsze dostarcza do akumulatora prąd stały.
Ładowarka impulsowa nie zastępuje stopnia pływakowego. Służy do ładowania akumulatora w sytuacjach awaryjnych.
Odkręcenie silnika powoduje szybsze obracanie się alternatora
Automat samochodu jest głównym elementem systemu ładowania. Jego zadaniem jest ładowanie akumulatora podczas uruchamiania silnika i jazdy. Gdy potrzebna jest większa moc, alternator musi pracować ciężej, aby utrzymać napięcie.
Gdy alternator wytwarza zbyt duże napięcie, może uszkodzić akumulator. Ponadto może spowodować przepalenie się reflektorów i migotanie wskaźników. Aby alternator działał prawidłowo, możesz zrobić kilka rzeczy.
Po pierwsze, powinieneś upewnić się, że regulator napięcia działa prawidłowo. Jest to mały, niedrogi element, który kontroluje przepływ prądu do akumulatora. Regulator napięcia można wymienić za jedyne kilka dolarów.
Inną rzeczą, na którą należy zwrócić uwagę, jest przełożenie koła pasowego. Zazwyczaj szukasz przełożenia 3:1 lub większego. Jeśli koła pasowe silnika nie są na tym poziomie, alternator może być niedoładowany i nie produkować tyle mocy, ile powinien.
Ładowanie akumulatora pomocniczego w samochodzie elektrycznym
Ładowanie akumulatora pomocniczego w samochodzie elektrycznym różni się nieco od konwencjonalnych systemów samochodowych. Zasadniczo akumulator pomocniczy służy do zasilania energią elektryczną określonych urządzeń dodatkowych. W przeciwieństwie do akumulatora rozruchowego, akumulator pomocniczy nie zasila silników trakcyjnych.
Aby naładować akumulator pomocniczy, pojazd musi być podłączony do sieci. W zależności od układu elektrycznego pojazdu proces ładowania może trwać wiele godzin.
Istnieją różne rodzaje gniazdek elektrycznych. Mogą to być zarówno krótkie doładowania w lokalnym centrum handlowym, jak i całonocne ładowanie w domu. Zazwyczaj praktyczniej jest ładować samochód w miejscu docelowym niż czekać kilka godzin w środku podróży.
Aby akumulator pomocniczy działał efektywnie, powinien być ładowany niskim napięciem. Standardowe napięcie dla tego typu operacji to 14 V. Niektóre pojazdy są jednak wyposażone w akumulator 12-woltowy. Dzięki temu akumulator pomocniczy jest bardziej podobny do akumulatora motocyklowego.