Gdy szukasz nowych kół, musisz mieć pewność, że masz odpowiedni rozstaw śrub dla swojego samochodu. Pomoże Ci to wybrać odpowiedni zestaw kół do Twojego samochodu. Warto też sprawdzić wzór śrub na kole i upewnić się, że pasuje on do Twojego pojazdu.
Znajdź odpowiednią felgę do swojego pojazdu
Jeśli masz nowy samochód i szukasz odpowiedniej felgi do nowych opon, pierwszą rzeczą, na którą powinieneś zwrócić uwagę, jest rozstaw śrub w feldze. Pomyłka może spowodować problemy, takie jak ocieranie się o części nadwozia i elementy zawieszenia.
Aby zmierzyć rozstaw śrub w feldze, musisz znać szerokość opony i średnicę felgi. Obie te wartości możesz zmierzyć za pomocą taśmy mierniczej. Możesz też użyć suwmiarki, aby uzyskać równy pomiar.
Przed rozpoczęciem pomiarów będziesz potrzebował prostego kantu i taśmy mierniczej. Upewnij się, że taśma jest prosta i nie ma wgnieceń. Następnie możesz zacząć mierzyć od górnej krawędzi obręczy do miejsca osadzenia stopki opony.
Gdy już masz szerokość i średnicę, możesz określić wysokość obręczy. To będzie rozmiar, którego będziesz potrzebować do swoich opon.
Określ, które koła będą pasować do Twojego samochodu, a które nie
Kupując nowy zestaw kół do swojego samochodu, warto wiedzieć, jak zmierzyć rozstaw śrub kół. Celem pomiaru rozstawu śrub jest określenie, czy dane koła będą pasować do samochodu, czy nie. Jeśli koła są zbyt duże lub zbyt małe, nie będą mogły pozostać na samochodzie. Kupno kół w odpowiednim rozmiarze może zaoszczędzić Ci wielu kłopotów na drodze.
Ogólnie rzecz biorąc, wzór śrub kół polega na policzeniu końcówek. Zazwyczaj w kole znajdują się trzy, cztery, pięć lub osiem wypustek. Jednak większe pojazdy mają ich więcej. W dużych samochodach ciężarowych lub dostawczych możesz zobaczyć nawet sześć lub osiem śrub.
Rozkład śrub kół jest jedną z najprostszych informacji, jakie możesz uzyskać o swoim samochodzie. Większość producentów stosuje jeden wzór dla wszystkich pojazdów. Nie oznacza to jednak, że nie możesz znaleźć alternatywnego wzoru dla swojej marki lub modelu.
Rozkład śrub z podwójnym wiertłem
Jeśli kiedykolwiek zastanawiałeś się, jak zmierzyć koło z podwójnym wiertłem, nie jesteś sam. Posiadanie koła z dwoma zestawami otworów ma kilka zalet. Jedną z nich jest to, że możesz użyć innego wzoru śrub po każdej stronie. Inną korzyścią jest to, że koszty będą niższe. Ponadto możesz mieć większą elastyczność w zakresie rodzajów zastosowań, do których możesz użyć koła.
Wymagana liczba końcówek i punktów łączących również wpłynie na Twój wybór. Na przykład będziesz potrzebował więcej kolców, żeby zamocować większą oponę w mniejszym pojeździe. Podobnie będziesz potrzebował więcej kolców na większym kole, aby uzyskać taką samą seksowną jazdę na mniejszym. Można to zrobić przy odrobinie planowania.
Oczywiście będziesz potrzebował porządnej pary narzędzi pomiarowych do wykonania tej pracy. Chociaż możesz nie mieć budżetu na profesjonalny sklep z kołami i oponami, możesz wykonać swoje zadanie w domu.
Rozkład śrub potrójnego wiercenia
Jest kilka różnych sposobów mierzenia rozkładu śrub obręczy potrójnego wiercenia. Ogólnie rzecz biorąc, musisz zacząć od zmierzenia odległości między przednią i tylną częścią otworów na śruby. Nazywa się to pomiarem „back-to-back”. Kiedy już określisz odległość między przednią i tylną częścią otworów, możesz określić, ile masz otworów. Możesz też użyć tego pomiaru, aby dowiedzieć się, jaką nośność ma Twoja oś.
Kolejną rzeczą, którą należy sprawdzić, jest średnica okręgu szpilki. Można ją zmierzyć, rysując wyimaginowany okrąg przez środek szpilki lug lug. Pomiar ten jest powszechnie wyrażany w milimetrach. Jeżeli koło nie jest ustawione w jednej linii z lug studs, musisz wyregulować felgę.
Następnie musisz obliczyć BCD wzoru śrub. Aby to zrobić, musisz zmierzyć odległość od tyłu jednej szpilki do środka drugiej szpilki. Na przykład, jeśli rozstaw lameli wynosi 156 mm, to wzór śrub to 4×156.