BMW E60 to stylowe coupe z charakterem, a przy tym bardzo praktyczne. Samochód jest dostępny w różnych wersjach nadwozia, więc powinieneś znaleźć taką, która będzie pasowała do Twojej osobowości i gustu. Samochód jest też bardzo przystępny cenowo. Jest jednak kilka rzeczy, o których należy pamiętać przed zakupem. Jeśli interesuje Cię samochód z silnikiem V8, musisz wiedzieć, że BMW E60 nie jest jedynym samochodem, w którym można zamontować taki silnik. Możesz również zdecydować się na model M5 z silnikiem V10.
Składniki napędowe
BMW E60 to czterodrzwiowy model w wersji sedan. Zadebiutował w 2004 roku. Od tego czasu jego oferta powiększyła się o wiele modeli z silnikami benzynowymi inline-4 i inline-6.
Jak to bywa w przemyśle motoryzacyjnym, z BMW E60 jest wiele problemów. Jednym z największych problemów były łańcuchy rozrządu. Pojawił się też problem z uszczelką kolektora dolotowego. Ponadto występowały liczne problemy z układem chłodzenia. Niektórzy właściciele zgłaszali także awarie łożysk prętowych w silniku V10.
BMW produkowało także model E61 M5. Była to większa wersja modelu E60, wyposażona w silnik V10 o pojemności 5,0 litrów. Niestety, model E61 nie jest już produkowany. Na szczęście BMW E60 ma imponujący układ napędowy i nadal wykonuje dobrą robotę, sprawiając, że pasażerowie czują się jak za kierownicą samochodu wyścigowego.
Stylisty nadwozia
M BMW E60 to piąta generacja serii 5. Zostało zaprojektowane przez nieżyjącego już projektanta BMW Davide Arcangeli. Model ten był pierwszym BMW wyposażonym w system iDrive, aktywny układ kierowniczy i adaptacyjny tempomat.
Korpus E60 jest wykonany z aluminium. Ponadto jest szersze niż poprzedni model, E39.
Mimo że projekt był kontrowersyjny, E60 dobrze sobie radził. Był jednym z najlepiej sprzedających się modeli serii 5. Produkowano go także w Kanadzie i USA. W tym czasie konkurował z Mercedesem klasy E i Audi A6.
E60 miał silnik V-8 o pojemności 4,4 litra. Ponadto była to pierwsza seria 5 z turbodoładowanym silnikiem benzynowym.
Model M5 napędzany silnikiem BMW S85 V10
Opracowany we współpracy z zespołem inżynierów BMW ds. Formuły 1, BMW S85 to przełomowy silnik V10. Jest to jedyna 10-cylindrowa jednostka napędowa w historii i pozostaje triumfem inżynierii.
Oprócz osiągnięć technicznych S85, samochód otrzymał również wyróżnienia za swoje osiągi. Silnik zapewniał moc 394 KM i moment obrotowy 520 Nm. W modelach E60/E61 standardem była siedmiobiegowa skrzynia manualna z łopatkami, natomiast w Ameryce Północnej dostępna była sześciobiegowa skrzynia manualna.
Mimo że S85 był świetnym silnikiem, miał kilka problemów. Niektóre z nich dotyczyły przedwczesnego zużycia łożysk korbowodów i siłowników przepustnicy.
Po ponad sześciu latach produkcji, w 2010 roku silnik S85 został zastąpiony mocniejszym, 4,4-litrowym silnikiem Twin-Turbo V8. Pomimo lepszych osiągów, S85 został przyćmiony przez S63, który był znacznie mocniejszy.
Kosztowne w utrzymaniu
Jeśli rozważasz zakup BMW, możesz obawiać się o koszty utrzymania. Seria 5 E60/E61 to wspaniała platforma, ale również droga. Im więcej kilometrów przejedziesz, tym więcej napraw będziesz musiał wykonać.
Pierwszą rzeczą, którą musisz zrobić, jest upewnienie się, że samochód był odpowiednio konserwowany. Możesz to zrobić na kilka sposobów, ale najlepszym rozwiązaniem jest skorzystanie z usług niezależnego warsztatu specjalistycznego BMW. Możesz poddać samochód kontroli przez profesjonalistę i lepiej zrozumieć jego stan.
Poza podstawową kontrolą musisz sprawdzić ogólny stan części podwozia. Dotyczy to takich elementów jak układ chłodzenia, okablowanie, zawieszenie i hamulce. Wszelkie oznaki wycieków wokół silnika nie są dobrym znakiem.
Tikanie
Jeśli posiadasz BMW e60, możesz słyszeć tykanie spod maski. Te irytujące dźwięki pojawiają się zwykle podczas jazdy, zwłaszcza w zimnych warunkach. Jest to również częsty problem w starszych samochodach.
Odgłos tykania może być spowodowany wieloma różnymi problemami. Jeśli jesteś w stanie zidentyfikować problem, powinieneś natychmiast zabrać swoje BMW do mechanika.
Jedną z najczęstszych przyczyn tykania silnika jest uszkodzony podnośnik. Wadliwy podnośnik spowoduje, że silnik będzie głośny, ale nie zatrzyma pracy samochodu.
Innym winowajcą jest wadliwy rozrusznik lub alternator. Ten ostatni może powodować niskie napięcie, co może uniemożliwić uruchomienie Twojego BMW.