Jeśli chcesz wiedzieć, jak sprawdzić, czy silnik potrzebuje oleju, to trafiłeś we właściwe miejsce. Jest kilka sposobów, aby dowiedzieć się, czy silnik Twojego samochodu potrzebuje więcej oleju. Niektóre znaki, których powinieneś szukać, to osad węglowy i szlam w silniku. Innym znakiem jest przegrzewanie się silnika. Możesz też zauważyć, że Twój samochód zużywa więcej oleju niż powinien. Może to być spowodowane zatkanym zaworem PCV.
Niski poziom oleju może spowodować przegrzanie silnika
Jeśli masz problemy z silnikiem, może to być spowodowane niskim poziomem oleju. Ważne jest, aby dbać o poziom oleju, ponieważ dzięki temu silnik będzie działał jak najlepiej. Zbyt niski poziom oleju spowoduje przegrzanie silnika i jego awarię.
Przegrzanie może być spowodowane różnymi czynnikami, w tym wadliwym układem chłodzenia, zatkanym wężem płynu chłodzącego lub pękniętą chłodnicą. Istnieje kilka oznak, które dadzą Ci znać, kiedy należy dodać więcej oleju do silnika.
Jedną z pierwszych rzeczy, które należy sprawdzić, jest instrukcja obsługi. Możesz także zadzwonić do certyfikowanego mechanika, aby dowiedzieć się, czy Twój silnik ma problem.
Powinieneś także zwrócić uwagę na wskaźnik temperatury. Czerwona lampka poinformuje Cię, że nadszedł czas, aby napełnić zbiornik oleju. System zarządzania ciepłem silnika będzie wtedy pracował ciężej, aby utrzymać optymalną pracę Twojego samochodu.
W silniku nagromadziły się osady węglowe i szlam
Szlam silnikowy to lepka, smolista substancja, która gromadzi się w silnikach benzynowych i wysokoprężnych. Jest on częstą przyczyną awarii silnika, a także może zmniejszać zdolność oleju do pochłaniania ciepła. Szlam może być spowodowany przez wiele czynników, takich jak niewłaściwa konserwacja, brud i zanieczyszczenia oraz częste krótkie podróże.
Jeśli podejrzewasz, że masz problem ze szlamem silnikowym, ważne jest, abyś oddał swój samochód do regularnej kontroli. Mechanik obejrzy silnik, aby ustalić, czy osad ma wpływ na jego działanie. Może zalecić wymianę oleju silnikowego, aby zapobiec dalszemu gromadzeniu się osadu.
Na szczęście istnieją proste testy, które możesz wykonać, aby zdiagnozować osad w silniku. Obejmują one zdjęcie korka wlewu oleju i przeprowadzenie kilku obserwacji diagnostycznych. Możesz także sprawdzić, czy osad nie znajduje się w misce olejowej.
Szlam olejowy jest często wynikiem przedostawania się zanieczyszczeń do skrzyni korbowej i gromadzenia się ich w oleju. Osad może być także wynikiem nieszczelnej uszczelki głowicy cylindra.
Olej syntetyczny rozszerza się bardziej pod wpływem gorąca niż „zwykły” olej
Olej syntetyczny to świetny produkt, który oferuje wiele korzyści. Zwiększa jakość smarowania, zapewnia lepszą ochronę części silnika i jest trwalszy. Mimo że oleje syntetyczne są droższe od konwencjonalnych, to w przypadku niektórych samochodów mogą być tego warte.
Jest jednak kilka rzeczy, które powinieneś wiedzieć o oleju syntetycznym przed jego zakupem. Te wskazówki pomogą Ci określić, czy potrzebujesz go, czy nie.
Na początek powinieneś sprawdzić poziom oleju w swoim silniku. Nowoczesne samochody są wyposażone w elektroniczne kontrolki poziomu oleju. Oznacza to, że możesz zmierzyć poziom oleju w silniku, po prostu pozwalając mu się rozgrzać. Jeśli możesz, unikaj mierzenia oleju, gdy jest on zimny. Będzie to miało wpływ na wyniki.
Syntetyczny olej silnikowy jest produkowany ze specjalnej mieszanki wysoko rafinowanych składników. Dzięki dodatkom jest bardziej wydajny i mniej podatny na wycieki.
Zatkany zawór PCV powoduje nadmierne zużycie oleju
Jeśli Twój zawór PCV nie działa prawidłowo, może powodować, że silnik będzie spalał olej częściej niż powinien. Może to prowadzić do problemów takich jak nieprawidłowy zapłon i zwiększone zużycie paliwa. Może również zmniejszyć wydajność Twojego silnika. Powinieneś jak najszybciej poddać swój silnik kontroli.
Wadliwy zawór PCV może być spowodowany wieloma różnymi rzeczami. Po pierwsze, system PCV może być zatkany. Może to spowodować szybki wyciek oleju i uszkodzenie uszczelek. Innym problemem jest to, że olej może wyciekać przez zawór. Na szczęście istnieją sposoby na zidentyfikowanie problemu i przywrócenie prawidłowej pracy samochodu.
Pierwszym krokiem w naprawie zaworu PCV jest sprawdzenie stanu filtra oleju. Jest to szybka i łatwa kontrola, która pomoże Ci rozwiązać problem.
Następnym krokiem jest sprawdzenie, czy nie ma wycieków. Jeśli masz wycieki oleju, powinieneś rozważyć wymianę zaworu PCV.