Jeśli jesteś na rynku nowego silnika do Volkswagena, możesz mieć pytania, jak odróżnić silnik ea111 od ea211. Istnieje kilka różnic między tymi silnikami, w tym liczba cylindrów, ich rozstaw i rodzaj wałka rozrządu.
Zmienny wałek rozrządu
Silniki EA111 i EA211 to dwa najbardziej udane silniki benzynowe marki VW. Mają ten sam 12-stopniowy kąt pochylenia, ale EA211 to nowsza konstrukcja. Jest mniejszy, lżejszy i bardziej zaawansowany technologicznie.
Jedną z różnic między silnikami jest rozmiar zaworów dolotowych. Kolektory dolotowe wciągają powietrze z filtra do cylindrów, natomiast zawory wydechowe znajdują się na górze bloku cylindrów. Taki układ zapewnia więcej miejsca na doprowadzenie paliwa i jest łatwiejszy do sprawdzenia pod kątem nagaru.
Blok aluminiowy
Ea211 jest następcą EA111. Ta rodzina czterocylindrowych, turbodoładowanych silników ma nową głowicę cylindrów i kute korbowody, które poprawiają jej osiągi.
Silniki EA211 są również wyposażone w zaawansowany system chłodzenia z pętlą bis, który utrzymuje silnik w szczytowej formie. To dobra rzecz, ponieważ system ten oddziela obieg chłodzenia bloku i głowicy cylindrów, co przekłada się na lepszą oszczędność paliwa.
Silnik EA211 jest następcą poprzedniej generacji żeliwnych silników EA111. Pierwotnie silnik był wyposażony w pojedynczą turbosprężarkę IHI. Jednak na horyzoncie pojawia się druga generacja EA111. FAW-VW przedstawiło plany zwiększenia produkcji w fabryce układów napędowych w Changchun w maju 2013 roku. Ponadto, fabryka w Loutang rozpoczęła produkcję silników EA111 MPI w 2006 roku.
Nowy i ulepszony czterocylindrowy silnik z turbodoładowaniem o pojemności 1,2 l będzie dostępny w 2015 roku, podczas gdy trzycylindrowy, wolnossący model pojawi się później. W sumie EA211 będzie dostępna w wielu pojazdach VW.
Sprężarka jednoślimakowa
Jak odróżnić sprężarkę jednoślimakową od EA211 – to pytanie nęka wielu miłośników motoryzacji. Najlepszą odpowiedzią jest udanie się do lokalnego dealera i sprawdzenie, co może dla Ciebie zrobić. Jeśli zadzwonisz, z pewnością chętnie Ci pomogą. W końcu mają duże doświadczenie w produkcji i konserwacji silników chłodzonych powietrzem. Nie chodzi tylko o moc i moment obrotowy, ale także o oszczędność paliwa. Użycie złego oleju może być receptą na katastrofę.
82 mm rozstawu cylindrów
Nowy silnik Volkswagena EA211 zastąpi starą serię EA111. Jest to 16-zaworowy, 4-cylindrowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem. Silnik EA211 ma ulepszoną konstrukcję, dzięki czemu zmniejszono w nim tarcie wewnętrzne i masę.
Silnik ten wywodzi się z udanej serii EA111. Jest oparty na najnowszej technologii i jest zwycięzcą w dziedzinie wydajności. W porównaniu z poprzednikiem, w konstrukcji korpusu zastosowano lżejszą stal, a skok silnika zwiększono do 80 mm.
Mimo swoich rozmiarów, silnik ma wiele rozwiązań technicznych, w tym dwupętlowy układ chłodzenia i napędzany paskiem układ podwójnych wałków rozrządu. Silnik ma zmienne fazy dolotu i wydechu i oferuje imponujące ciśnienie doładowania.
Kolektor wydechowy zintegrowany z głowicą cylindrów
Między silnikami EA111 i EA211 jest duża różnica. Jedną z głównych różnic jest kolektor wydechowy. EA111 posiada pojedynczą, zewnętrzną rurę wydechową, która biegnie do tyłu samochodu. W modelu EA211 zastosowano zintegrowany kolektor wydechowy. To poprawia wydajność paliwa.
Rodzina silników EA211 firmy Volkswagen to seria silników benzynowych. Została opracowana jako część nowej strategii platformy MQB. Obecnie jest stosowana w wielu pojazdach Volkswagena i Grupy Volkswagen. W zależności od modelu może być sklasyfikowany jako jeden z trzech typów: 1.0 TSI, 1.2 TSI i 1.4 TSI.
210 KM vs 170 KM
Ea 111 aka gen s jest bez wątpienia świetnym silnikiem, ale ma też swoje wady. Na przykład silnik trzeszczał, a na mrozie był nieświeży. Dzięki uprzejmości dobrych ludzi z AMC szybko naprawisz ten problem. Większa część trasy to coś więcej niż tylko szybka przejażdżka do lokalnego hangoutu w najseksowniejszym mieście znanym jako miasto teh flora aft of the aforementioned. a fitting reward for the efforts of the afflicted and her entourage.
Więcej silników w Grupie Volkswagen
Volkswagen, jeden z największych producentów samochodów na świecie, przechodzi poważną transformację. Volkswagen jest na „Drodze do zera” i ma misję, aby samochody elektryczne stały się światową rzeczywistością. Ta zmiana będzie miała wpływ na wszystko, od samochodów marki Volkswagen po Audi i Skodę.
Volkswagen planuje wycofać silniki spalinowe ze swoich europejskich modeli do 2035 roku. Członkowie zarządu VW zostali niedawno poinformowani o tym harmonogramie. Nie jest do końca jasne, co to oznacza dla ich samochodów, ale wskazuje to na poważne zmiany w przemyśle samochodowym.