Jak odróżnić ea111 od ea211?

Przez Redakcja

Jeśli jesteś na rynku nowego silnika do Volkswagena, możesz mieć pytania, jak odróżnić silnik ea111 od ea211. Istnieje kilka różnic między tymi silnikami, w tym liczba cylindrów, ich rozstaw i rodzaj wałka rozrządu.

Zmienny wałek rozrządu

Silniki EA111 i EA211 to dwa najbardziej udane silniki benzynowe marki VW. Mają ten sam 12-stopniowy kąt pochylenia, ale EA211 to nowsza konstrukcja. Jest mniejszy, lżejszy i bardziej zaawansowany technologicznie.

Jedną z różnic między silnikami jest rozmiar zaworów dolotowych. Kolektory dolotowe wciągają powietrze z filtra do cylindrów, natomiast zawory wydechowe znajdują się na górze bloku cylindrów. Taki układ zapewnia więcej miejsca na doprowadzenie paliwa i jest łatwiejszy do sprawdzenia pod kątem nagaru.

Blok aluminiowy

Ea211 jest następcą EA111. Ta rodzina czterocylindrowych, turbodoładowanych silników ma nową głowicę cylindrów i kute korbowody, które poprawiają jej osiągi.

Silniki EA211 są również wyposażone w zaawansowany system chłodzenia z pętlą bis, który utrzymuje silnik w szczytowej formie. To dobra rzecz, ponieważ system ten oddziela obieg chłodzenia bloku i głowicy cylindrów, co przekłada się na lepszą oszczędność paliwa.

Silnik EA211 jest następcą poprzedniej generacji żeliwnych silników EA111. Pierwotnie silnik był wyposażony w pojedynczą turbosprężarkę IHI. Jednak na horyzoncie pojawia się druga generacja EA111. FAW-VW przedstawiło plany zwiększenia produkcji w fabryce układów napędowych w Changchun w maju 2013 roku. Ponadto, fabryka w Loutang rozpoczęła produkcję silników EA111 MPI w 2006 roku.

Nowy i ulepszony czterocylindrowy silnik z turbodoładowaniem o pojemności 1,2 l będzie dostępny w 2015 roku, podczas gdy trzycylindrowy, wolnossący model pojawi się później. W sumie EA211 będzie dostępna w wielu pojazdach VW.

Sprężarka jednoślimakowa

Jak odróżnić sprężarkę jednoślimakową od EA211 – to pytanie nęka wielu miłośników motoryzacji. Najlepszą odpowiedzią jest udanie się do lokalnego dealera i sprawdzenie, co może dla Ciebie zrobić. Jeśli zadzwonisz, z pewnością chętnie Ci pomogą. W końcu mają duże doświadczenie w produkcji i konserwacji silników chłodzonych powietrzem. Nie chodzi tylko o moc i moment obrotowy, ale także o oszczędność paliwa. Użycie złego oleju może być receptą na katastrofę.

82 mm rozstawu cylindrów

Nowy silnik Volkswagena EA211 zastąpi starą serię EA111. Jest to 16-zaworowy, 4-cylindrowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem. Silnik EA211 ma ulepszoną konstrukcję, dzięki czemu zmniejszono w nim tarcie wewnętrzne i masę.

Silnik ten wywodzi się z udanej serii EA111. Jest oparty na najnowszej technologii i jest zwycięzcą w dziedzinie wydajności. W porównaniu z poprzednikiem, w konstrukcji korpusu zastosowano lżejszą stal, a skok silnika zwiększono do 80 mm.

Mimo swoich rozmiarów, silnik ma wiele rozwiązań technicznych, w tym dwupętlowy układ chłodzenia i napędzany paskiem układ podwójnych wałków rozrządu. Silnik ma zmienne fazy dolotu i wydechu i oferuje imponujące ciśnienie doładowania.

Kolektor wydechowy zintegrowany z głowicą cylindrów

Między silnikami EA111 i EA211 jest duża różnica. Jedną z głównych różnic jest kolektor wydechowy. EA111 posiada pojedynczą, zewnętrzną rurę wydechową, która biegnie do tyłu samochodu. W modelu EA211 zastosowano zintegrowany kolektor wydechowy. To poprawia wydajność paliwa.

Rodzina silników EA211 firmy Volkswagen to seria silników benzynowych. Została opracowana jako część nowej strategii platformy MQB. Obecnie jest stosowana w wielu pojazdach Volkswagena i Grupy Volkswagen. W zależności od modelu może być sklasyfikowany jako jeden z trzech typów: 1.0 TSI, 1.2 TSI i 1.4 TSI.

210 KM vs 170 KM

Ea 111 aka gen s jest bez wątpienia świetnym silnikiem, ale ma też swoje wady. Na przykład silnik trzeszczał, a na mrozie był nieświeży. Dzięki uprzejmości dobrych ludzi z AMC szybko naprawisz ten problem. Większa część trasy to coś więcej niż tylko szybka przejażdżka do lokalnego hangoutu w najseksowniejszym mieście znanym jako miasto teh flora aft of the aforementioned. a fitting reward for the efforts of the afflicted and her entourage.

Więcej silników w Grupie Volkswagen

Volkswagen, jeden z największych producentów samochodów na świecie, przechodzi poważną transformację. Volkswagen jest na „Drodze do zera” i ma misję, aby samochody elektryczne stały się światową rzeczywistością. Ta zmiana będzie miała wpływ na wszystko, od samochodów marki Volkswagen po Audi i Skodę.

Volkswagen planuje wycofać silniki spalinowe ze swoich europejskich modeli do 2035 roku. Członkowie zarządu VW zostali niedawno poinformowani o tym harmonogramie. Nie jest do końca jasne, co to oznacza dla ich samochodów, ale wskazuje to na poważne zmiany w przemyśle samochodowym.

Oceń artykuł: Jak odróżnić ea111 od ea211?
Ilość ocen: 5 Średnia ocen: 2 na 5
Podobne Wpisy

Jak samemu odczytać błędy w samochodzie?

Samochody wyposażone są w zaawansowane systemy diagnostyczne, które mogą wykrywać i zgłaszać różnorodne problemy z pojazdem. Dla wielu kierowców dostęp do informacji o błędach...

Jak i gdzie kupić winietę na Słowenię?

Słowenia zachwyca górskimi krajobrazami, tajemniczymi jaskiniami i uroczym Adriatykiem. Ponadto możesz tu dotrzeć autem. Podpowiadamy, jak kupić winietę i na które przepisy należy zwrócić...

Leasing Porsche z optymalizacją podatkową – prestiż i oszczędności dla Twojej firmy

Leasing Porsche z optymalizacją podatkową to coraz bardziej popularne rozwiązanie wśród przedsiębiorców, którzy pragną połączyć luksus i prestiż marki Porsche z korzyściami finansowymi. Dzięki...

Myjnia samoobsługowa. Sposób na pewny, pasywny biznes

Marzysz o własnym biznesie? Koniecznie zapoznaj się z naszym poradnikiem, w którym omawiamy najważniejsze aspekty związane z otwarciem i prowadzeniem myjni samoobsługowej.Wiele sposobów na...

Autoryzowany serwis Mercedesa w Szczecinie: stać Cię na święty spokój

Jako właściciel samochodu marki Mercedes-Benz masz pełną świadomość, że nie jest to auto jak pierwsze-lepsze. Masz przyjemność podróżowania pojazdem wyróżniającym się wysokim zaawansowaniem technologicznym,...

Czy można zmienić w aucie tradycyjne światła na lampy ksenonowe?

Współczesne technologie oświetleniowe oferują kierowcom wiele opcji poprawy widoczności i bezpieczeństwa na drodze. Jedną z takich możliwości jest zamiana tradycyjnych świateł na lampy ksenonowe....

Jak autospa w Warszawie rewolucjonizuje pielęgnację?

W dzisiejszym zabieganym świecie, czas to jedna z najcenniejszych wartości. W miarę wzrostu świadomości dotyczącej ekologii oraz rosnącej pasji do estetyki, coraz więcej właścicieli...

Opony w Warszawie: Gdzie znaleźć najlepsze opony i usługi wulkanizacyjne?

Warszawa jako dynamiczne centrum Polski, stanowi miejsce, gdzie mobilność i bezpieczeństwo na drodze odgrywają kluczową rolę. Odpowiednie opony są niezbędne, aby zapewnić bezpieczną i...

Sekrety perfekcyjnego auto detailingu

Auto detailing, czyli kompleksowe oczyszczanie, renowacja i ochrona powierzchni pojazdu, to sztuka, która zdobywa coraz większą popularność wśród miłośników samochodów na całym świecie. To...

Salon Volvo: Miejsce, gdzie Twoje motoryzacyjne marzenia stają się rzeczywistością

Kiedy zastanawiamy się nad zakupem nowego samochodu, wybór odpowiedniego salonu dealerskiego ma kluczowe znaczenie. Salon Volvo to miejsce, gdzie motoryzacyjne marzenia stają się rzeczywistością....