Jeśli chcesz uzupełnić płyn wspomagania układu kierowniczego w swoim W203, możesz się zastanawiać, od czego zacząć. Jest wiele sposobów na przywrócenie samochodu do stanu używalności, ale jeśli chcesz mieć pewność, że zrobisz to dobrze, musisz sprawdzić poziom, a następnie przepłukać układ. Następnie możesz usunąć stary płyn i wlać nowy.
Sprawdzenie poziomu
Jeśli masz problemy z kręceniem kierownicą, może to być spowodowane niskim poziomem płynu wspomagania. Możesz sprawdzić poziom płynu w swoim samochodzie, zdejmując korek ze zbiornika. Następnie możesz go napełnić do zalecanego poziomu.
Płyn do wspomagania kierownicy jest cienką cieczą, która zapewnia ciśnienie w układzie kierowniczym. Rozszerza się pod wpływem ciepła. Niski poziom płynu może powodować piszczenie, skrobanie i wycie.
Gdy słyszysz głośny, piszczący dźwięk podczas obracania kierownicą, prawdopodobnie nadszedł czas, aby sprawdzić poziom płynu wspomagania. W zależności od pojazdu, do zmierzenia poziomu płynu możesz użyć bagnetu.
Oprócz bagnetu możesz też spojrzeć na wskaźnik poziomu na korku zbiornika. Jest to zwykle półprzezroczysty plastikowy zbiornik.
Przed przystąpieniem do wymiany płynu powinieneś założyć okulary ochronne. Płyn w Twoim samochodzie może zawierać szkodliwe substancje chemiczne, które w przypadku wdychania mogą spowodować poważne uszkodzenia.
Przepłukanie układu
Przepłukanie płynu układu wspomagania kierownicy to procedura, która może pomóc poprawić osiągi Twojego samochodu. Dobre przepłukanie płynu wspomagania kierownicy pomaga usunąć zanieczyszczenia i powietrze z układu. Jest to szczególnie ważne, aby zapobiec kosztownym uszkodzeniom.
Przepłukanie płynu wspomagania kierownicy nie jest trudnym procesem. Wymaga jednak odrobiny przygotowania. Najpierw musisz sprawdzić zbiornik, aby ustalić jego właściwy poziom.
Podręcznik właściciela samochodu może Ci powiedzieć, jak często należy wymieniać płyn. Każdy model samochodu ma swój własny zalecany harmonogram konserwacji.
Po sprawdzeniu zbiornika należy go napełnić do odpowiedniego poziomu. Jeśli wydaje Ci się, że płyn może być ciemny, możesz zanurzyć w nim czystą szmatkę, aby sprawdzić, czy nie ma w nim żadnych zanieczyszczeń.
Gdy upewnisz się, że płyn jest wolny od zanieczyszczeń, czas spuścić stary płyn. Aby to zrobić, możesz wycisnąć płyn lub użyć urządzenia do płukania.
Usuń wycie z płynu
Jeśli słyszysz wycie przy skręcaniu kierownicą, prawdopodobnie w układzie wspomagania jest uwięzione powietrze. Możesz się tego pozbyć, wypłukując powietrze. Możesz to zrobić na dwa różne sposoby.
Po pierwsze, możesz dodać trochę płynu do wspomagania kierownicy, aby zagęścić układ. Ważne jest jednak, abyś miał odpowiedni rodzaj płynu do wspomagania kierownicy dla swojego samochodu. Dzięki temu układ kierowniczy pozostanie płynny i cichy.
Najbardziej zaawansowaną metodą jest całkowite opróżnienie układu wspomagania. Po wykonaniu tej czynności możesz go napełnić świeżym, czystym płynem. Dodanie nowego płynu jest zazwyczaj najlepszym rozwiązaniem, ponieważ usunie on wszelkie zanieczyszczenia. Zbyt długie używanie tego samego płynu w samochodzie spowoduje, że straci on swoje właściwości.
Użycie ściągacza do płynu pozwoli usunąć wszelkie zanieczyszczenia z płynu kierowniczego. Dobrym pomysłem jest też sprawdzenie temperatury płynu kierowniczego.
Zatrzymaj samochód przed wymianą płynu
Jeśli masz nierówną pracę na biegu jałowym, być może cierpisz z powodu nieszczelności podciśnienia. Może to być spowodowane pęknięciami lub uszkodzeniami kolektora dolotowego. Aby rozwiązać ten problem, możesz odłączyć wadliwy element i wymienić go. Następnie możesz dodać właściwy płyn.
Przed przystąpieniem do wymiany płynu wspomagania kierownicy musisz uruchomić samochód. Dzięki temu płyn zostanie odpowiednio przepompowany w całym układzie. W przeciwnym razie koło może drgać, utrudniając kierowanie.
Powinieneś sprawdzić poziom płynu za pomocą bagnetu. Jeśli poziom jest niski, czas dodać więcej płynu. Pamiętaj, że jednorazowo powinieneś dolać tylko pół kwarty. Kiedy bagnet pokaże, że poziom jest na górze znaku „gorący”, powinieneś przestać dolewać olej.
Zaleca się wymianę płynu do wspomagania kierownicy co 60 000 mil. Wyciek w układzie może spowodować problemy z pompą lub doprowadzić do innych problemów.