Pierwszym krokiem jest znalezienie miejsca, w którym znajduje się sterownik skrzyni biegów (TCM) w twoim samochodzie. Jest to kluczowy obszar silnika, więc musisz się upewnić, że możesz go zlokalizować i sprawdzić, czy nie ma innych problemów wymagających naprawy.
Lokalizowanie TCM
Jeśli masz problemy z cofaniem przy automatycznej skrzyni biegów, samochód działa w trybie awaryjnym lub masz problem z wyborem właściwego biegu, być może będziesz musiał zlokalizować sterownik skrzyni biegów do Audi a6 c5, aby szybko go naprawić. Jest na to wiele sposobów.
Po pierwsze, będziesz chciał znaleźć moduł sterowania skrzynią biegów, który znajduje się po stronie pasażera pod wykładziną. Użycie skanera diagnostycznego pomoże Ci znaleźć winowajcę, ale nie musisz zabierać samochodu do dealera. Możesz łatwo wymienić moduł samodzielnie, korzystając z kilku podstawowych narzędzi ręcznych.
Aby znaleźć sterownik skrzyni biegów w Audi a6 e-tron, musisz wykonać kilka prostych testów. Na przykład, jeśli Twój samochód jeździ lekko i płynnie, ale masz problemy z cofaniem, szybkie sprawdzenie pedału hamulca może dać Ci pewne wskazówki. Jeśli jednak nie możesz uruchomić samochodu lub masz problemy ze zmianą biegów, być może nadszedł czas na skanowanie diagnostyczne silnika.
Następnie musisz określić najbardziej efektywny sposób znalezienia sterownika skrzyni biegów do Audi a6. Nie oznacza to, że nie możesz po prostu zabrać samochodu do dealera i pozwolić mechanikom zająć się pracą.
Wymiana TCM
Jeśli Twoje Audi A6 C5 ma automatyczną skrzynię biegów Tiptronic, możesz rozważyć jej wymianę. Istnieje kilka powodów, dla których Twoja skrzynia biegów może wymagać wymiany. Po pierwsze, prawdopodobnie uszkodzeniu uległ moduł sterujący.
Może to powodować takie problemy, jak nieregularna zmiana biegów, utknięcie na tym samym biegu, niskie zużycie paliwa i zapalenie się kontrolki silnika. Aby wymienić moduł sterujący, możesz wykonać kilka prostych kroków.
Zacznij od włączenia swojego AUDI. Następnie pozwól wcisnąć pedał gazu na co najmniej 15 sekund. W zależności od modelu samochodu, aby zresetować TCM, będziesz musiał zastosować różne metody.
Niektóre modele Audi można zresetować po prostu odłączając akumulator. Jednak wielu nowszych modeli nie można zresetować w ten sposób. Możesz kupić używany TCM do swojego samochodu na eBayu. Upewnij się tylko, że masz gwarancję.
Następnie podłącz nowy TCM do wiązki przewodów. Upewnij się, że usunąłeś małą zakładkę na dole. Uważaj, aby nie dotknąć palcami żadnych przewodów.
Możesz zresetować TCM za pomocą skanera diagnostycznego. Skaner będzie w stanie odczytać kody błędów, które są zapisane w TCM.
Następnie zostaw samochód na 5 minut. Po ponownym uruchomieniu silnika będziesz musiał przez jakiś czas jechać na niskim biegu. Po wykonaniu tych czynności powinieneś być w stanie ponownie uruchomić samochód.
Sprawdzenie innych problemów
Jeśli szukasz szybkiego i łatwego sposobu na sprawdzenie innych problemów ze sterownikiem skrzyni biegów Audi A6 C5, nie szukaj dalej. Istnieje wiele dostępnych narzędzi, których możesz użyć do wykonania tego zadania. Należy do nich niedrogi czytnik kodów, skaner OBD II lub elektroniczne narzędzie skanujące.
Składnia multitronic w A6 jest znana ze swoich unikalnych możliwości, ale może też sprawiać problemy. Poza problemami ze zmianą biegów, możesz zauważyć, że w Twoim samochodzie pojawiają się szarpnięcia, zgrzytanie lub inne nieprawidłowe działanie skrzyni biegów.
Właściciele Audi A4 i A6 często mają problemy ze skrzynią Multitronic. Na przykład, na desce rozdzielczej może pojawić się lampka „PRNDS”. Oznacza to, że samochód znajduje się w trybie awaryjnym.
Innym objawem słabo działającej automatycznej skrzyni biegów jest utrata prędkości lub przyspieszenia. Wadliwy czujnik O2 może spowodować, że samochód będzie spalał więcej paliwa niż powinien, a także może uszkodzić katalizator, który będzie wymagał wymiany.
Jeśli zapali się kontrolka silnika, pierwszą rzeczą, którą musisz zrobić, jest zatrzymanie się i przyjrzenie się temu, co pokazuje wskaźnik. Być może trzeba będzie przepłukać samochód lub sprawdzić, czy nie ma w nim wycieków.