Kiedy przychodzi czas na wymianę filtra paliwa w 1-9 TDI, powinieneś upewnić się, że wykonujesz tę pracę prawidłowo już za pierwszym razem. Dzięki temu nie będziesz musiał się martwić, że Twój samochód się zepsuje i będziesz musiał wydawać pieniądze na naprawy. Jeśli nie jesteś pewien swoich umiejętności, zawsze możesz zabrać samochód do mechanika, który wymieni filtr za Ciebie.
Symptomy zatkanego filtra paliwa
Filtr paliwa jest jedną z najważniejszych części pojazdu. Pomaga utrzymać płynną pracę silnika, a jego uszkodzenie może spowodować poważne problemy.
Zapchany filtr paliwa może powodować wiele problemów, od samochodu, który nie chce zapalić, po słabe przyspieszenie. Na szczęście filtr paliwa jest niedrogi i łatwy do wymiany.
Nie tylko utrudnia uruchomienie samochodu, ale także może uszkodzić pompę paliwową. Może to również spowodować zapalenie się kontrolki Check Engine.
Z reguły zatkany filtr paliwa powinien być okresowo sprawdzany, a nawet wymieniany, jeśli jest starszy niż rok. Dotyczy to zwłaszcza starszych pojazdów.
Objawami zatkanego filtra paliwa są trudności z uruchomieniem silnika, problemy z jego pracą podczas przyspieszania z miejsca i przypadkowy spadek mocy. Jeśli objawy nie ustępują, możesz rozważyć przeskanowanie samochodu w poszukiwaniu kodów usterek.
Uwolnienie ciśnienia paliwa przed wymianą filtra
Jeśli wymieniasz filtr paliwa, powinieneś najpierw sprawdzić i uwolnić ciśnienie w układzie paliwowym pojazdu. Zmniejszy to ryzyko obrażeń ciała i zmniejszy prawdopodobieństwo pożaru. Aby to zrobić, musisz najpierw odłączyć wyłącznik bezwładnościowy. Możesz to zrobić za pomocą gumowego młotka lub zdejmując wiązkę przewodów.
Po odłączeniu wyłącznika bezwładnościowego musisz odłączyć przewód paliwowy od filtra paliwa. Potrzebny jest do tego specjalny klucz.
Po odłączeniu przewodu paliwowego możesz odłączyć pompę od filtra. Złącze pompy znajduje się pod środkową wykładziną podłogową.
Przed wyjęciem filtra paliwa musisz wyłączyć silnik. Zrób to, przekręcając kluczyk do pozycji OFF.
Właściwa wymiana filtra paliwa zapobiega awariom
Jeśli zdarzyło Ci się, że silnik stanął w miejscu lub zaczął pracować nierówno, winny może być filtr paliwa. Jest to stosunkowo łatwa naprawa, która może sprawić, że Twój samochód wróci na drogę i będzie działał prawidłowo. Należy jednak pamiętać, że do jej wykonania potrzebny będzie certyfikowany technik.
Filtr paliwa jest podstawowym elementem silnika benzynowego. Filtruje brud, gruz i inne zanieczyszczenia z paliwa i zapobiega ich przedostawaniu się do silnika.
Filtr może być umieszczony w zbiorniku paliwa, w przewodzie łączącym zbiornik paliwa z silnikiem lub nawet w ścianie ogniowej samochodu. Zazwyczaj jest wykonany ze specjalnych wkładów papierowych, które odcedzają zanieczyszczenia, gdy przez nie przechodzą.
Usuwanie śrub banjo w celu uzyskania dostępu do filtra paliwa
Jeśli masz model 1-9 TDI, istnieje prosty sposób na usunięcie śrub banjo, które umożliwiają dostęp do filtra paliwa. Śruby banjo znajdują się na pompie wtryskowej. Mają wbudowane uszczelki, przez które może wyciekać paliwo z pompy wtryskowej. W takiej sytuacji może dojść do uszkodzenia wtryskiwaczy.
Po pierwsze, powinieneś sprawdzić filtr. Małe plastikowe sitko jest wbudowane w śrubę złącza banjo. Jest on wypełniony zanieczyszczeniami. Być może będziesz musiał zeskrobać część zanieczyszczeń, aby wyjąć złączkę.
Następnie będziesz musiał odłączyć przewód zasilający od filtra. Aby to zrobić, będziesz potrzebował imadła. Pomoże Ci to uchwycić przewód i przytrzymać go w miejscu.
Zlecenie wymiany filtra paliwa profesjonaliście
Jeśli Twój filtr paliwa jest zatkany, silnik może nie pracować prawidłowo. Może to powodować nierówną pracę na biegu jałowym, wibracje i zacinanie się silnika. Ponadto brudny filtr może zanieczyścić zbiornik paliwa i doprowadzić do dalszych problemów.
Wymiana filtra nie jest trudnym procesem. Jest to prosta procedura i może ją wykonać większość osób. Ważne jest jednak, aby używać właściwych narzędzi i nosić odpowiednią ochronę.
Najpierw musisz uruchomić samochód. W niektórych nowoczesnych pojazdach konieczne będzie opuszczenie zbiornika paliwa. Powinieneś też sprawdzić w instrukcji obsługi pojazdu, czy nie ma tam szczegółowych instrukcji dotyczących wymiany filtra.
Następnie musisz zdjąć korek paliwa. Upewnij się, że masz na sobie rękawice i okulary ochronne.