Jeśli zastanawiałeś się, jaka jest kara za zamianę silników, musisz poznać kilka czynników. FIA ma przepisy dotyczące przydzielania silników i skrzyń biegów, a jeśli w jakikolwiek sposób je zamieniasz, łamiesz zasady. Ponadto w Kalifornii obowiązują przepisy dotyczące wymiany używanych silników.
Kary za wymianę silnika w Mercedesie
Zespół Mercedesa postanowił przetestować nowy silnik dla Lewisa Hamiltona. Spowoduje to karę pięciu miejsc na starcie, co może okazać się poważnym ciosem dla nadziei Brytyjczyka na zdobycie ósmego mistrzostwa świata.
Toto Wolff, szef zespołu Mercedesa, wyjaśnił, że powodem zmiany było to, że silnik nie działał już tak efektywnie jak kiedyś. Potwierdził również, że nowa jednostka napędowa została zaprojektowana tak, aby zapewnić najlepszą równowagę osiągów.
Dla zespołów, które starają się odzyskać punkty, kara za silnik może stanowić różnicę między zwycięstwem a porażką. Kierowcy wiedzą, że często zdarza się, że zespoły otrzymują kary, gdy mocno naciskają na swoje samochody. FIA wprowadziła w tym roku limit zużycia silników.
Nie jest tajemnicą, że silniki w F1 są zaprojektowane do pokonywania tysięcy kilometrów. Ale kiedy silniki są przepracowane, mogą się zepsuć lub nawet całkowicie zawieść.
Kalifornijskie prawo dotyczące „silników zastępczych”
Stan Kalifornia ma jedne z najbardziej restrykcyjnych norm emisji w kraju. W związku z tym entuzjaści samochodów wymieniają stare silniki na nowsze. Jeśli rozważasz taką zamianę, upewnij się, że zapoznałeś się z kalifornijskim prawem dotyczącym wymiany silników.
Zamiana silników nie jest nielegalna w tym stanie, ale jeśli zdecydujesz się na taki krok, musisz upewnić się, że spełniasz wszystkie wymagania stanu. Między innymi Twój nowy silnik musi mieć wszystkie niezbędne elementy sterujące, aby był wystarczająco czysty, by przejść testy smogowe.
Na szczęście na rynku jest wiele opcji bezemisyjnych. Możesz wybrać samochód elektryczny typu plug-in, hybrydę lub samochód zasilany wyłącznie gazem. Jeśli jednak szukasz silnika o dużej mocy, który poradzi sobie z szybką jazdą po autostradzie, prawdopodobnie będziesz potrzebował większego silnika.
Mimo swojej reputacji związanej z wysokimi cenami benzyny, Złoty Stan ustanowił poprzeczkę dla czystszego powietrza. Jest to jeden z niewielu stanów, który opowiedział się przeciwko zmianom klimatycznym.
Zamiana silnika Verstappena
W drugim wyścigu sezonu Red Bull zamontował nowy silnik spalinowy w samochodzie Maxa Verstappena. Nie spowoduje to jednak kary za start w wyścigu. Przepisy Formuły 1 pozwalają kierowcom na używanie trzech silników w sezonie. Jeśli jednak używają oni jednostki napędowej, która nie jest częścią ich przydziału, zostanie nałożona kara. Podobnie, jeśli kierowca zmienił skrzynię biegów lub turbosprężarkę, zostanie nałożona kara. To nie pierwszy raz, kiedy zespół używa czwartej jednostki.
Kraksa Maxa Verstappena na torze Silverstone dwa tygodnie temu spowodowała utratę jednej z jego jednostek napędowych. Od tego czasu została ona wymieniona. Red Bull może być jednak zmuszony do kolejnej zmiany w tym sezonie.
Zespół nie potwierdził, czy samochód otrzyma kolejną jednostkę. FIA ostrzegła jednak Gasly’ego, że jest to bezpośrednie naruszenie przepisów.
FIA egzekwuje przydziały silników i skrzyń biegów
Regulacje techniczne Formuły 1 zmieniały się drastycznie na przestrzeni lat. Od pierwszych Mistrzostw Świata w 1950 roku do obecnych przepisów FIA narzuciła bardziej rygorystyczne zasady.
W przeszłości zespoły mogły używać więcej silników i skrzyń biegów niż narzuciła FIA. Te zasady dawały mniejszym zespołom szansę na rywalizację. Dzięki temu mogły one pracować nad innymi elementami samochodu. Jednak FIA zaostrzyła przepisy po remoncie silnika w 2014 roku.
Obecnie kierowcy mogą korzystać z trzech jednostek napędowych i ośmiu układów wydechowych. Jeśli przekroczą ten limit, otrzymają karę pięciu miejsc na starcie.
Podczas kwalifikacji i FP2 zespół może użyć zespołu skrzyni biegów spoza przydziału RNC. Jednak skrzynia biegów będzie podlegała podobnym ograniczeniom jak jednostka napędowa. Podczas wyścigów będzie musiała mieć ten sam tryb pracy silnika, co w kwalifikacjach.
Poprzednio zespół mógł wymieniać jednostki napędowe w trakcie sezonu. Po sześciu wyścigach zespół otrzymywał karę pięciu miejsc na starcie.