Jeśli chcesz wymienić swój tłumik, możesz wybrać kilka różnych typów. Istnieją tłumiki proste, komorowe i spiralne. Będziesz chciał wybrać taki, który najlepiej odpowiada Twoim potrzebom.
Tłumiki przelotowe
Tłumik przelotowy to rodzaj układu wydechowego. Tłumiki te są używane do kontroli ciśnienia wstecznego w silniku. Ponadto pomagają rozpraszać fale dźwiękowe, które dostają się do samochodu.
Istnieje wiele różnych typów tłumików, więc musisz wybrać taki, który będzie pasował do Twojego pojazdu. Wybór odpowiedniego tłumika może znacznie poprawić Twoje ogólne osiągi.
Jeśli chcesz dodać trochę więcej koni mechanicznych, możesz rozważyć tłumik typu turbo. Może on zapewnić dodatkowe 5-15 procent mocy. Rzeczywisty wzrost zależy od wielkości Twojego silnika.
Inną opcją jest tłumik komorowy. Tłumiki te również redukują hałas i zwiększają przepływ. Wytwarzają jednak bardziej zgrzytliwy, głęboki dźwięk.
Tłumik swobodny oferuje minimalną redukcję decybeli w porównaniu z otwartymi kolektorami. Jest to idealne rozwiązanie dla niestandardowych projektów układu wydechowego. Ma prosty, perforowany rdzeń ze stali nierdzewnej i wysokotemperaturowe materiały pochłaniające dźwięk.
Tłumiki komorowe
Tłumiki komorowe to skuteczny sposób na kontrolowanie dźwięku z wydechu Twojego samochodu. Wykorzystują one ideę tłumienia amplitudy dźwięku w celu zmniejszenia głośności hałasu emitowanego przez wydech.
W większości przypadków tłumiki komorowe wykorzystują jedną lub kilka komór do kontroli hałasu. Długość, kształt i liczba komór wpływa na wydajność tłumika. Zastosowanie wielu komór zwiększa poziom redukcji hałasu i zmniejsza objętość.
Są trzy główne typy tłumików komorowych. Są to tłumiki środkowe, tłumiki z przepływem wstecznym i tłumiki z podwójną pętlą. Każdy z nich wytwarza inny dźwięk i zapewnia inny poziom redukcji hałasu.
Liczba komór i rozmiar obudowy tłumika również wpływają na wytwarzany przez niego dźwięk. Im dłuższy tłumik, tym bardziej będzie tłumił dźwięk. Również kierunek przepływu w tłumiku odgrywa ważną rolę w wytwarzanym przez niego dźwięku.
Fale dźwiękowe wchodzą do tłumika z rury rdzeniowej i przechodzą przez wewnętrzną rurę przepływową. Następnie odbijają się od ścian tłumika i wchodzą do komory rezonatora.
Tłumiki spiralne
Tłumiki są ważną częścią układu wydechowego. Tłumik pomaga utrzymać płynną pracę silnika Twojego samochodu, a także zmniejsza ilość szkodliwych emisji, które Twój samochód emituje do środowiska. Jeśli Twój samochód robi dużo hałasu, czas rozważyć modernizację tłumika.
Można wybrać wiele różnych tłumików. Są to tłumiki proste i rezonatorowe. Aby wiedzieć, który z nich jest dla Ciebie odpowiedni, musisz dowiedzieć się trochę o ich konstrukcji.
Najbardziej imponujące tłumiki to te, które są szczelnie wypełnione materiałem akustycznym. Są również spawane na zakładkę, aby zapewnić dobre dopasowanie. Możesz nawet znaleźć 4-calową polerowaną końcówkę wydechu z nacięciami, aby nadać jej wygląd inspirowany sportami motorowymi.
Jest jednak więcej praktycznych rzeczy, na które warto zwrócić uwagę, jeśli chodzi o tłumiki. Na przykład, jeśli szukasz najlepszego sposobu na wydobycie większej mocy z silnika, potrzebujesz dobrego tłumika.
Tłumiki typu Glasspack
Tłumiki przelotowe typu Glasspack mają unikalny wygląd i klasyczne brzmienie. W przeciwieństwie do prostych rur nie wytwarzają silnego ciśnienia wstecznego, co pomaga Twojemu samochodowi szybciej pozbyć się spalin.
Nie są one dobrym wyborem dla każdego typu pojazdu. W rzeczywistości niektóre stany nie zezwalają na instalowanie głośnych wydechów w żadnym samochodzie. W zależności od stanu, możesz być zmuszony do zainstalowania katalizatora w celu wyciszenia silnika.
Głównym celem tłumików typu glasspack jest uzyskanie dobrego dźwięku. Tłumiki te wytrzymują od siedemdziesięciu pięciu tysięcy do stu dwudziestu tysięcy mil.
Jednakże żywotność tłumików typu glasspack może się różnić w zależności od warunków jazdy. Ogólnie rzecz biorąc, z upływem czasu stają się one mniej wydajne. W kontakcie z wodą, brudem i innymi czynnikami środowiskowymi są mniej skuteczne w tłumieniu hałasu.
Inną zaletą tłumika w obudowie szklanej jest to, że jest stosunkowo niedrogi. Zazwyczaj można je kupić za 20-100 dolarów.