Jeśli jesteś zainteresowany samochodem hybrydowym, możesz się zastanawiać, jak to działa. Silnik gazowy, silnik elektryczny i hamowanie odzyskowe łączą się, aby zasilić pojazd hybrydowy. Możesz się zastanawiać, co trzeba zrobić, żeby zbudować pojazd hybrydowy, a także czy pojazd hybrydowy jest niezawodny.
Silnik elektryczny
Samochody hybrydowe to rodzaj pojazdów, które łączą silnik elektryczny i konwencjonalny silnik spalinowy. Dzięki temu samochód ma moc pełnego samochodu hybrydowego i wydajność silnika zasilanego gazem.
Silnik elektryczny w samochodach hybrydowych wykonuje zadania związane z lekkim wysiłkiem, takie jak przyspieszanie lub wyprzedzanie. Wspomaga on również silnik spalinowy przy pokonywaniu wzniesień. Ponadto pomaga w przyspieszaniu przy niskich prędkościach.
Są dwa główne typy hybryd: łagodne i pełne. Typowa łagodna hybryda wykorzystuje mniejszy, mniej wydajny silnik elektryczny. Oba rodzaje pojazdów są bardzo wydajne i mogą dostarczać kierowcy energii przy niskich prędkościach. Wykorzystują hamowanie odzyskowe do ładowania akumulatora.
Silnik gazowy
Samochody hybrydowe to pojazdy, które wykorzystują silnik elektryczny i silnik benzynowy, aby uzyskać jak największą oszczędność paliwa. Są one droższe niż samochody napędzane wyłącznie gazem, ale oferują wiele korzyści. Ponadto są przyjazne dla środowiska. Technologia ta jest stosowana od ponad wieku i nadal cieszy się popularnością.
Silnik gazowy w samochodzie hybrydowym wykorzystuje zaawansowane technologie w celu zmniejszenia emisji. Pracuje w cyklu Atkinsona, który zmniejsza straty energii podczas pompowania powietrza do silnika.
Samochód hybrydowy wykorzystuje również kompaktowy silnik elektryczny. Pomaga to w generowaniu większej ilości energii podczas zwalniania. Silnik zapewnia również funkcje auto-stop/stop.
Silnik elektryczny działa również jako rozrusznik. Akumulator może zasilać pojazd po wyłączeniu silnika benzynowego. Hamowanie regeneracyjne pobiera energię z fazy zwalniania i zwraca ją do akumulatora.
Hamowanie regeneracyjne
Hamowanie regeneracyjne w samochodach hybrydowych to świetny sposób na zmniejszenie zużycia paliwa, emisji spalin i zwiększenie zasięgu. Jego działanie polega na przekształcaniu energii kinetycznej w elektryczną. Następnie pojazd wykorzystuje tę energię do zasilania. Jeśli nie ma wystarczającej ilości energii elektrycznej do naładowania akumulatorów, włącza się silnik benzynowy.
Większość samochodów hybrydowych wykorzystuje elektroniczny system sterowania przepustnicą. Wysyła on sygnał do komputera pokładowego. Gdy komputer zostanie aktywowany, przesyła prąd z akumulatora przez falownik/konwerter.
Falownik/konwerter przekształca prąd elektryczny w mechaniczny moment obrotowy. Koła zamieniają ten moment mechaniczny na energię kinetyczną, która może być wykorzystana do napędzania pojazdu.
Gdy stopa kierowcy opuści pedał gazu, system hamowania odzyskowego przejmie kontrolę. Oprócz zmniejszenia siły hamowania, układ ten minimalizuje również ilość energii potrzebnej do naładowania akumulatora.
Seryjna lub szeregowa konstrukcja pojazdu hybrydowego
Seryjna lub szeregowa konstrukcja pojazdu hybrydowego wykorzystuje silnik elektryczny i akumulator do wytwarzania mocy napędowej. Zmniejsza to emisję szkodliwych gazów i promuje ekologiczną jazdę. Nie jest to jednak idealne rozwiązanie do jazdy po autostradzie. Podczas projektowania nowego pojazdu hybrydowego należy wziąć pod uwagę następujące kwestie: strategię zarządzania energią, stan naładowania akumulatora, podział momentu obrotowego oraz przyspieszenie w różnych zakresach prędkości.
W niniejszym artykule przeanalizowano osiągi prototypu pojazdu w celu określenia optymalnej konfiguracji hybrydowej do jazdy miejskiej. Optymalne zużycie paliwa uzyskuje się przy zastosowaniu małego silnika elektrycznego, który jest nieco większy niż moc silnika.
Do przewidywania przyszłych warunków jazdy zastosowano model łańcucha Markowa pierwszego rzędu. Na przykład, jeśli kierowca chciałby pojechać szybko autostradą, model zasugerowałby prostą strategię domyślną, która wykorzystywałaby silnik do szybkiego przyspieszenia, a następnie przełączyłaby się na prostszy tryb z mniejszym silnikiem elektrycznym na pozostałą część jazdy.
Niezawodność
Niezawodność to temat interesujący dla wielu właścicieli samochodów. Jeśli myślisz o zakupie nowego samochodu, niezawodność jest bardzo ważnym czynnikiem, który należy wziąć pod uwagę. Nie chcesz, żeby Twój samochód zepsuł się na środku drogi. Dobrze jest też kupić samochód, który ma gwarancję.
Samochód hybrydowy wykorzystuje silnik elektryczny w połączeniu z silnikiem gazowym, aby uzyskać jak największą oszczędność paliwa. Samochody hybrydowe mają także dodatkowe rozwiązania techniczne, które sprawiają, że są bardziej niezawodne niż ich gazowe odpowiedniki.
Lexus ES 300h i Toyota RAV4 Hybrid to najlepsze samochody hybrydowe, jakie można obecnie kupić. Choć nie są tak drogie jak typowy nowy samochód, wymiana akumulatora w hybrydzie może kosztować tysiące dolarów. Jednak prawidłowo konserwowany akumulator będzie służył przez długi czas.