Jeśli Twój samochód jest obecnie wyposażony w pasek serpentynowy, być może zastanawiasz się, ile kosztuje jego wymiana. Na szczęście nie jesteś sam. Koszt wymiany różni się w zależności od modelu, dlatego ważne jest, aby zrozumieć swoje możliwości.
Koszt wymiany paska serpentynowych
Jeśli Twój samochód zaczyna wykazywać oznaki zużycia, być może nadszedł czas na wymianę paska serpentynowych. Na szczęście jest to jedna z najmniej kosztownych części samochodu.
Koszt wymiany paska zależy od wielu czynników. Ogólnie rzecz biorąc, koszt opiera się na kombinacji robocizny, marki i modelu pojazdu. Za podstawową wymianę możesz wydać od 60 do 200 dolarów.
Rozleglejsza naprawa może zająć więcej niż godzinę. Możesz zdecydować się na samodzielną naprawę lub zatrudnić mechanika. Jeśli jednak nie jesteś pewien swoich umiejętności, lepiej zostawić to profesjonalistom.
Przeciętna wymiana paska serpentynowych kosztuje od 58 do 126 dolarów, bez podatku. W zależności od marki i modelu samochodu koszty mogą się znacznie różnić.
Pasy serpentynowe są bardzo ważną częścią Twojego samochodu. Zapewniają one zasilanie wielu ważnych elementów silnika. Na przykład pasek serpentynowy stanowi siłę napędową klimatyzacji. Dzięki niemu także pompa wodna zapewnia obieg płynu chłodzącego w układzie chłodzenia.
Wymiana paska nie jest czymś, do czego podchodzisz lekkomyślnie. Jeśli nie zrobisz tego prawidłowo, może to doprowadzić do kosztownych uszkodzeń lub awarii.
Przerwany pasek serpentynowy może spowodować, że kierownica będzie sztywna, co może być niewygodne i niebezpieczne. Ponadto luźny pasek może spowodować przegrzanie silnika.
Koła pasowe w położeniu spoczynkowym
Jeśli szukasz łatwego i niedrogiego sposobu naprawy samochodu, możesz rozważyć wymianę kół pasowych w położeniu spoczynkowym. Koszt wymiany zależy od wielu czynników, ale zwykle waha się od około 150 do 200 dolarów. Cena ta obejmuje koszty robocizny, ale nie zawiera podatków ani innych opłat.
Niezależnie od tego, czy jesteś typem majsterkowicza, czy też zamierzasz udać się do mechanika, ważne jest, aby wiedzieć, jakich oznak należy szukać, jeśli podejrzewasz, że koło pasowe jest niesprawne. Złe koło pasowe może prowadzić do wielu problemów, takich jak utrata wspomagania kierownicy, przegrzanie silnika czy zerwanie paska serpentynowych.
Aby ustalić, czy musisz wymienić koła pasowe, powinieneś najpierw sprawdzić swoje paski. Jeśli zauważysz nadmierne zużycie paska, luzy lub hałas, czas na ich wymianę.
Koszt robocizny będzie różny w zależności od typu pojazdu, który posiadasz. Niektóre pojazdy wymagają specjalistycznych narzędzi lub specjalnego gniazda, aby zdjąć koło pasowe.
Na ogół wymiana koła pasowego powinna zająć około godziny. W zależności od modelu samochodu, wymiana może kosztować od 80 do 200 USD.
Koła pasowe powinny wytrzymać około dziesięciu lat przy odpowiedniej konserwacji. Kiedy jednak ulegną awarii, uszkodzenia mogą być kosztowne.
Kolejka napinająca
Kiedy Twój samochód potrzebuje nowej rolki napinającej paska klinowego, możesz zadać sobie pytanie, ile to będzie kosztować? Na cenę nowej rolki składa się kilka czynników. Jeśli masz odpowiednie narzędzia, wymiana paska i koła pasowego jest łatwa do wykonania.
Pierwszym krokiem jest sprawdzenie układu paska i koła pasowego. Musisz sprawdzić, czy nie słychać dudnienia, czy nie ma wiązań i chropowatości. Ważne jest również wyczyszczenie kół pasowych. W ten sposób usuniesz kurz i zanieczyszczenia, które mogą utrudniać działanie paska.
Kiedy pasek i koło pasowe ulegną awarii, silnik może stanąć w miejscu. Ponadto może dojść do utraty wspomagania kierownicy. Dodatkowo Twój samochód może zacząć wydawać dźwięki, takie jak ćwierkanie. W końcu samochód padnie.
Jaką kwotę należy przeznaczyć na wymianę rolki napinającej, zależy od wieku samochodu. Jeśli jest to nowy samochód, możesz spodziewać się, że zapłacisz około 200 dolarów. Z drugiej strony, luksusowy, markowy samochód może kosztować kilkaset dolarów.
Cena rolki napinającej zależy od producenta i typu samochodu, którym jeździsz. Potrzebne części i robociznę można znaleźć w wielu sklepach motoryzacyjnych. Najlepiej jest jednak znaleźć rzetelny warsztat, który zapewni dobre wykonanie.
W zależności od wagi problemu, koszt uszkodzonej rolki może wynieść od 100 do 400 dolarów. Zazwyczaj koszt części jest droższy niż robocizna.