Opony całoroczne – czy warto postawić na jedno ogumienie przez cały rok?

Przez Redakcja

Zakup ogumienia często wiąże się z dużymi kosztami. Nie ma się co oszukiwać za dobre opony trzeba sporo zapłacić. Czy jednak można zaoszczędzić i wybrać np. opony całoroczne? Dziś postaramy się odpowiedzieć na to pytanie.

Opony całoroczne – czy to dobry wybór?

Opony całoroczne to opony, które można użytkować niezależnie od pory roku. Można choćby zdecydować się na opony całoroczne z homologacją zimową. Pomyślcie tylko, że jeszcze dwie dekady temu wielu kierowców jeździło na jednych oponach przez cały rok i nie wyobrażało sobie kupna zimowych opon. Potem jednak branża ogumienia znacząco się rozwinęła i coraz częściej kierowcy wybierali również opony zimowe. Jednak dwa komplety opon, to oczywiście podwójne wydatki. Chcąc zaoszczędzić, można wybrać opony całoroczne. Warto wiedzieć, że mają one specjalną budowę. Przede wszystkim wykonane są z mieszanki gumowej, która jest miększa niż w tradycyjnych oponach letnich, ale nie tak miękka jak w oponach zimowych. Jednocześnie ich bieżnik jest wyposażony w lamele, które zapewniają lepszą przyczepność. Rzeczywiście parametry drogowe, do których należy droga hamowania czy odporność na aquaplanning nie są tak dobre jak w przypadku opon zimowych. 

Jakie opony wielosezonowe wybrać?

Decydując się na zakup opon całorocznych należy zwrócić uwagę na to, czy posiadają one znak homologacji zimowej. Jest to symbol płatka śniegu na trzech szczytach górskich. Tylko na takie opony wielosezonowe warto stawiać, gdyż gwarantują one dobrą przyczepność w przypadku niższych temperatur. Opony całoroczne pozwalają na pewną oszczędność. Jednak trzeba zdawać sobie sprawę, że nigdy nie będą zapewniały tak dobrych parametrów bezpieczeństwa jak opony zimowe. Mogą być dobrym wyborem dla kierowców, którzy nie jeżdżą w długie trasy. Najlepiej sprawdzą się do jazdy po mieście, gdzie nie osiąga się dużych prędkości. 

Opony całoroczne klasy 

Opony całoroczne dostępne są w wielu wariantach. Najtańsze są oczywiście opony klasy ekonomicznej. Nieco droższe, ale o lepszych parametrach technicznych są opony klasy medium. Najdroższe są opony klasy premium. Trzeba zdawać sobie sprawę, że są najtrwalsze i mają też najlepsze parametry techniczne. Rzeczywiście mogą posłużyć bezawaryjnie przez dłuższy czas.       

Oceń artykuł: Opony całoroczne – czy warto postawić na jedno ogumienie przez cały rok?
Ilość ocen: 0 Średnia ocen: 0 na 5
Podobne Wpisy

Blokada kierownicy jak odblokować?

Co to jest blokada kierownicy i jak działa?Blokada kierownicy to ważne zabezpieczenie Twojego pojazdu. Uniemożliwia wyjęcie kluczyka ze stacyjki, gdy kierownica jest zablokowana. To...

Jak założyć pasek klinowy mercedes sprinter?

Jak założyć pasek klinowy w Mercedes Sprinter?Aby prawidłowo założyć pasek klinowy w Mercedesie Sprinterze, niezbędne jest znalezienie odpowiedniego schematu dopasowanego do konkretnego modelu pojazdu....

Kiedy prostownik pokazuje że akumulator jest naładowany?

Kiedy prostownik pokazuje, że akumulator jest naładowany?Gdy akumulator osiągnie pełne naładowanie, prostownik daje o tym znać na różne sposoby. Często sygnalizuje to zmianą koloru...

Jak wygląda katalizator?

Jak wygląda katalizator?Katalizator samochodowy, przypominający spłaszczoną puszkę, znajduje się zazwyczaj w układzie wydechowym, tuż za kolektorem. Jego metalowa obudowa ma cylindryczny kształt z zaokrąglonymi...

Jak dobrać oponę do felgi?

Jak dobrać rozmiar opon do felg?Wybierając opony do felg, warto zacząć od zajrzenia do instrukcji obsługi Twojego pojazdu. Znajdziesz tam cenne wskazówki i zalecenia...

Jaki akumulator do diesla?

Jaki akumulator wybrać do samochodu diesel?Decydując się na akumulator do auta z silnikiem wysokoprężnym, niezwykle istotne jest, by dobrać go precyzyjnie do specyfikacji danego...

Myjnia samoobsługowa. Sposób na pewny, pasywny biznes

Marzysz o własnym biznesie? Koniecznie zapoznaj się z naszym poradnikiem, w którym omawiamy najważniejsze aspekty związane z otwarciem i prowadzeniem myjni samoobsługowej.Wiele sposobów na...

Co zrobić gdy mechanik przetrzymuje auto?

Co zrobić, gdy mechanik przetrzymuje auto?Kiedy warsztat opóźnia się z oddaniem Twojego samochodu, w pierwszej kolejności spróbuj spokojnie porozmawiać z mechanikiem. Wyjaśnij swoje zaniepokojenie...

Jak podłączyć radio samochodowe bez kostki ISO?

Jakie narzędzia są potrzebne do podłączenia radia samochodowego bez kostki ISO?Aby podłączyć radio samochodowe, gdy standardowa kostka ISO nie jest dostępna, będziesz potrzebować kilku...

Jak zakładać opony symetryczne?

Jak zakładać opony symetryczne?Opony symetryczne to niezwykle praktyczne rozwiązanie dla każdego kierowcy. Ich uniwersalność polega na tym, że można je bez obaw montować na dowolnej...