Opony całoroczne – czy warto postawić na jedno ogumienie przez cały rok?

Przez Redakcja

Zakup ogumienia często wiąże się z dużymi kosztami. Nie ma się co oszukiwać za dobre opony trzeba sporo zapłacić. Czy jednak można zaoszczędzić i wybrać np. opony całoroczne? Dziś postaramy się odpowiedzieć na to pytanie.

Opony całoroczne – czy to dobry wybór?

Opony całoroczne to opony, które można użytkować niezależnie od pory roku. Można choćby zdecydować się na opony całoroczne z homologacją zimową. Pomyślcie tylko, że jeszcze dwie dekady temu wielu kierowców jeździło na jednych oponach przez cały rok i nie wyobrażało sobie kupna zimowych opon. Potem jednak branża ogumienia znacząco się rozwinęła i coraz częściej kierowcy wybierali również opony zimowe. Jednak dwa komplety opon, to oczywiście podwójne wydatki. Chcąc zaoszczędzić, można wybrać opony całoroczne. Warto wiedzieć, że mają one specjalną budowę. Przede wszystkim wykonane są z mieszanki gumowej, która jest miększa niż w tradycyjnych oponach letnich, ale nie tak miękka jak w oponach zimowych. Jednocześnie ich bieżnik jest wyposażony w lamele, które zapewniają lepszą przyczepność. Rzeczywiście parametry drogowe, do których należy droga hamowania czy odporność na aquaplanning nie są tak dobre jak w przypadku opon zimowych. 

Jakie opony wielosezonowe wybrać?

Decydując się na zakup opon całorocznych należy zwrócić uwagę na to, czy posiadają one znak homologacji zimowej. Jest to symbol płatka śniegu na trzech szczytach górskich. Tylko na takie opony wielosezonowe warto stawiać, gdyż gwarantują one dobrą przyczepność w przypadku niższych temperatur. Opony całoroczne pozwalają na pewną oszczędność. Jednak trzeba zdawać sobie sprawę, że nigdy nie będą zapewniały tak dobrych parametrów bezpieczeństwa jak opony zimowe. Mogą być dobrym wyborem dla kierowców, którzy nie jeżdżą w długie trasy. Najlepiej sprawdzą się do jazdy po mieście, gdzie nie osiąga się dużych prędkości. 

Opony całoroczne klasy 

Opony całoroczne dostępne są w wielu wariantach. Najtańsze są oczywiście opony klasy ekonomicznej. Nieco droższe, ale o lepszych parametrach technicznych są opony klasy medium. Najdroższe są opony klasy premium. Trzeba zdawać sobie sprawę, że są najtrwalsze i mają też najlepsze parametry techniczne. Rzeczywiście mogą posłużyć bezawaryjnie przez dłuższy czas.       

Oceń artykuł: Opony całoroczne – czy warto postawić na jedno ogumienie przez cały rok?
Ilość ocen: 0 Średnia ocen: 0 na 5
Podobne Wpisy

Jak zamocować koło zapasowe w bagażniku?

Jeśli chcesz zainstalować koło zapasowe w bagażniku swojego samochodu, trafiłeś we właściwe miejsce. Czytaj dalej, aby dowiedzieć się więcej o różnych metodach, których możesz...

Ile kosztuje wymiana filtra paliwa?

Jeśli Twój samochód nie odpala lub ma problemy z zapłonem, być może nadszedł czas na wymianę filtra paliwa. W zależności od wieku samochodu i...

Co ile wymiana filtra paliwa 1.9 TDI?

Kiedy przychodzi czas na wymianę filtra paliwa w 1-9 TDI, powinieneś upewnić się, że wykonujesz tę pracę prawidłowo już za pierwszym razem. Dzięki temu...

Jaki kolor felg do srebrnego auta?

Wybierając odpowiedni zestaw felg do swojego samochodu, należy zadać sobie wiele pytań. Jednym z najważniejszych jest to, jaki kolor felg będzie najlepiej pasował do...

Jak dobrać oponę do felgi?

Wybierając oponę na felgę, musisz wziąć pod uwagę wiele czynników. Obejmuje to rozmiar felgi, zakres obciążenia, jakość opony i wiele innych.Średnica kołaWybierając oponę na...

Jak zarejestrować samochód zabytkowy?

Jeśli masz zabytkowy samochód i chcesz wiedzieć, jak go zarejestrować, jesteś we właściwym miejscu. Istnieją różne stany, które oferują odpowiednie usługi, więc nie musisz...

Gdzie tankować LPG?

Jest wiele powodów, by przerobić swój samochód na zasilany LPG. Jest on bezpieczniejszy i emituje mniej dwutlenku węgla niż samochody napędzane benzyną. Ponadto konwersja...

Przekaźnik świec żarowych octavia 1.9 TDI – gdzie jest?

Jeśli szukasz informacji o tym, gdzie znajduje się przekaźnik świec żarowych w Volkswagenie Octavia 1-9 TDI, to jesteś we właściwym miejscu. W tym artykule...

Jak długo ładować akumulator 12v?

To, jak długo należy ładować akumulator 12 V, zależy od kilku rzeczy. Na przykład od typu akumulatora, który posiadasz, oraz od napięcia w Twoim...

Jak rozpoznać zużyte sprzęgło hydrokinetyczne?

Jeśli zauważyłeś dziwny hałas dochodzący z samochodu, być może powinieneś przyjrzeć się skrzyni biegów. Hałas, który słyszysz, może być wynikiem zużytego sprzęgła konwertera momentu...