Nissan to japoński producent samochodów, który produkuje samochody i inne pojazdy. Siedziba firmy znajduje się w Nishi-ku, Yokohama, Japonia. Początkowo znana jako Nissan Motor Company, obecnie jest międzynarodowym producentem samochodów działającym pod nazwą Nissan Motor Corporation.
INFINITI
INFINITI to luksusowy oddział samochodowy Nissan Motor Company. Marka została stworzona w 1985 roku. Jej logo to dwuwierszowy obrazek ciągnący się ku odległemu horyzontowi.
Nissan chciał stworzyć unikalną markę dla swoich pojazdów. Chciał zaoferować nowy, ekskluzywny i wyrafinowany produkt.
Infiniti oferuje szeroką gamę modeli i stylów. Są wśród nich luksusowe sedany i SUV-y. Wiele z nich oferuje wiele luksusowych rozwiązań, takich jak skórzane fotele Nappa czy panoramiczny szyberdach.
Infiniti jest również znane ze swoich osiągów. Wszystkie samochody są wyposażone w różne systemy wspomagające kierowcę. Obejmuje to system interwencji w przypadku kolizji z tyłu pojazdu, monitor Around View z funkcją wykrywania ruchomych obiektów, bezpośredni adaptacyjny układ kierowniczy oraz inteligentny napęd na wszystkie koła.
Infiniti ma wiele zakładów produkcyjnych na całym świecie. Niektóre z nich znajdują się w Japonii, inne w Meksyku, Kanadzie i Wielkiej Brytanii.
Jak na razie większość modeli sprzedawanych w Stanach Zjednoczonych jest produkowana w Japonii. Jednak kilka z nich jest produkowanych również w Europie i na Bliskim Wschodzie.
Nissan i Infiniti wprowadzą w najbliższej przyszłości gamę pojazdów elektrycznych. Według doniesień, koncept QX Inspiration, zaprezentowany na targach samochodowych w Detroit w 2019 roku, ma konkurować z Jaguarem I-Pace i Mercedesem EQC.
Infiniti produkuje również trzyrzędowego crossovera QX60. QX60 jest produkowany w Smyrnie w stanie Tennessee. Inny model, QX50, jest produkowany w Meksyku.
Skupiając się na projektowaniu zorientowanym na człowieka, Infiniti chce dostarczyć całościowe doświadczenie luksusowej motoryzacji. Kierowcy mogą cieszyć się opływowym wyglądem, intuicyjną technologią i udogodnieniami.
INFINITI to marka, która odniosła sukces na rynku amerykańskim. Choć nie osiągnęła takiego samego sukcesu w Europie, firma odnotowała ogromny wzrost w Chinach.
Datsun 411
Datsun 411 to samochód produkowany przez japońskiego producenta Nissana w latach 1965-1967. Był to pierwszy samochód Datsun/Nissan sprzedawany w Stanach Zjednoczonych.
Datsun 411 był małym rodzinnym sedanem. Jego 1,3-litrowy silnik J13 został zapożyczony z popularnego silnika BMC serii B. Istniała również wersja Roadster z silnikiem o pojemności 1600 cm3.
Podwozie modelu 411 było podobne do podwozia modelu 510, ale miało dłuższy rozstaw osi. Koła były większe – 13 cali, w porównaniu z 10,5-calowymi w 510. W modelu 411 zastosowano także standardowe przednie hamulce tarczowe.
Zaprojektowanie Datsuna 411 przypisuje się Pininfarinie. Model został zaprojektowany tak, aby wyglądał jak amerykański samochód z pewnej epoki. Model ten posiadał również kolektor dolotowy, który został zmodyfikowany tak, aby pomieścić dwa gaźniki. Ponadto układ wydechowy został poprowadzony przez otwór w przednim błotniku.
Kolejną godną uwagi cechą modelu 411 jest jego włoska stylizacja. Samochód ten był prekursorem Lancii Fulvia. Ponadto był prekursorem pickupa 520.
Samochód 411 był dostępny jako sedan, coupe i wagon. Jego podwozie pochodziło z japońskiego modelu Bluebird. W Stanach Zjednoczonych był oferowany jako czterodrzwiowy sedan i pięciodrzwiowe kombi. Wnętrze Datsuna 411 zachowało oryginalną wykładzinę i podsufitkę. Na desce rozdzielczej znajduje się zestaw wskaźników, który nie tylko wygląda klasycznie, ale także wykorzystuje druk wodny zanurzeniowy.
Część 411 SSS była kolejnym wyczynowym wariantem modelu 411, napędzanym silnikiem J13 o mocy 78 PS z podwójnym gaźnikiem. Ten konkretny model został wprowadzony do sportu motorowego przez fabrykę Datsun w RPA.
Nissan Kicks
Nissan Kicks to nowy subkompaktowy crossover SUV. Jest skierowany do nabywców poszukujących wyższej postawy i bardziej elastycznej przestrzeni ładunkowej. Ma też bogatą listę wyposażenia standardowego. Kicks może być również wyposażony w szeroką gamę systemów wspomagających kierowcę.
Samochód został zaprojektowany przez Nissan Design America w San Diego w Kalifornii oraz w siedzibie Nissana w Atsugi w Japonii. Dostępne są trzy poziomy wykończenia: S, SV i SR. Kicks ma m.in. tylne czujniki parkowania, monitor martwego pola i system ostrzegania przed zjechaniem z pasa ruchu.
Jest napędzany czterocylindrowym silnikiem o pojemności 1,6 litra. Jego moc wynosi 122 KM. Jest on połączony z bezstopniową skrzynią biegów (CVT), która pomaga utrzymać płynność jazdy.
Dzięki przystępnej cenie, Kicks jest atrakcyjny dla wielu oszczędnych nabywców. Mimo że Kicks nie jest szczególnie pojemnym samochodem, jego siedzenia są wygodne dla pięciu osób. Nie jest jednak dobrze przystosowane do jazdy pod górę. Siedzenia nie mają też zbyt dużej amortyzacji.
Ale Nissan Kicks nie jest tak wytrzymały jak jego konkurenci, ma stylowy wygląd zewnętrzny. A jego wnętrze jest równie przyjemne do oglądania, jak i do prowadzenia. Dzięki temu świetnie nadaje się na miejski ekwipunek.
Cena modelu Kicks jest niższa niż innych małych SUV-ów, ale cena podstawowa jest nieco wyższa niż u innych. Jeśli chcesz maksymalnie zwiększyć funkcjonalność swojego Kicksa, wybierz model SR. Te samochody oferują kamerę surround, podgrzewane lusterka zewnętrzne i bardziej rozbudowany system informacyjno-rozrywkowy.
Choć Kia Kicks oferuje mnóstwo stylu, nie ma wystarczającej mocy, aby konkurować ze swoją klasą. Jeśli jednak szukasz niedrogiego samochodu o sportowym, miejskim charakterze, Kicks jest wart sprawdzenia.
Zakłady Nissana w Smyrnie
Zakłady Nissana w Smyrnie w Tennessee to jedna z największych montowni samochodów w Stanach Zjednoczonych. Jest to największa fabryka samochodów w Ameryce Północnej. W ciągu ostatnich pięciu lat zakład zmontował prawie 1 milion pojazdów.
Zakład Nissan Smyrna jest zbudowany na terenie kampusu firmy w Smyrna, Tennessee. Roczna zdolność produkcyjna wynosi 640 000 pojazdów i obecnie montuje sześć modeli. Są to Maxima, Altima, Pathfinder, Rogue, Murano i INFINITI QX60.
Nissan zainwestował w fabrykę w Smyrnie ponad 6,5 miliarda dolarów w ciągu ostatnich trzech dekad. Obejmuje to dodanie fabryki akumulatorów oraz rozbudowę o 25 000 stóp kwadratowych w zeszłym roku.
Zakład montażowy Nissana w Smyrnie produkuje wysokiej jakości pojazdy od prawie czterech dekad. W 2014 roku zmontowano tam łącznie 648 000 pojazdów. Od 1984 roku fabryka Nissana wyprodukowała ponad 12 milionów pojazdów.
Fabryka Nissana w Smyrnie stała się ważną siłą w rozwoju gospodarczym Tennessee. Pomogła przyciągnąć innych producentów samochodów do lokowania swoich zakładów w tym stanie.
W rezultacie firma stworzyła ponad 1000 miejsc pracy dla dostawców. Fabryka Nissana w Smyrnie jest drugą co do wielkości fabryką samochodów w kraju.
W fabryce Nissana w Smyrnie pracuje obecnie prawie 7000 pracowników. Większość z nich jest zrzeszona w związkach zawodowych. W ciągu ostatnich dwóch lat w fabryce pojawiło się kilka nowych modeli. Nadchodzące modele będą wyposażone w zaawansowane technologie i nowy, dynamiczny design.
Nissan planuje kontynuować inwestycje w fabryce w Smyrnie przez kilka kolejnych lat. Ma już plany dotyczące nowej fabryki akumulatorów, a także rozbudowy zakładu produkującego silniki w Decherd w Tennessee.
Projekt logo Nissana
Nissan ma długą historię projektowania i przeprojektowywania swojego logo. Od najwcześniejszego projektu z początku lat 30. do ostatniego projektu z 2012 roku, logo Nissana przeszło 29 zmian w ciągu ostatnich 90 lat.
Pierwsza wersja logo Nissana łączy dwie figury geometryczne w emblematycznym okrągłym kształcie. W logo zastosowano również kursywę i jaskrawoczerwony napis.
Dodatkowo logo posiada małą wypukłość na górze. Ten drobny szczegół sprawia, że logo jest o klasę wyżej niż inne emblematy marki.
Najnowsza i prostsza wersja logo ma dwie łukowate linie. Są one oparte na nazwie firmy „Nissan”.
Trzecim elementem jest niebieski prostokąt zawierający słowo „Nissan” napisane białą bezszeryfową czcionką. Elementy te są osadzone w srebrnym gradiencie z czarną obwódką.
Logotyp jest teraz przyjazny dla cyfryzacji, dzięki czemu można go łatwo wykorzystać w mediach społecznościowych lub w filmach. Co więcej, zostało zaprojektowane tak, aby działało na różnych tłach. Na przykład, logo może być używane na papierze firmowym, wizytówkach, reklamach cyfrowych, a nawet na znakach dealerów.
Ogólnie, logo Nissana jest proste, eleganckie i gładkie. Zostało zaprojektowane tak, aby przekazać nowoczesną i wszechstronną tożsamość, a także przekazać przywiązanie firmy do jej dziedzictwa i postępu technologicznego.
Mimo że Nissan przez lata wprowadził wiele zmian w swoim logo, jego najnowszy projekt odzwierciedla przywiązanie do postępu technologicznego. Z nowym wydłużonym ogonem, elegancką czcionką i innymi subtelnymi akcentami, nowe logo firmy jest ukłonem w stronę jej bogatej historii i przyszłości.
Mimo nowego wyglądu, logo pozostaje jednym z najbardziej znanych symboli Nissana. Podobnie jak zaktualizowane logo Volkswagena, jest ono łatwe do zauważenia i rozpoznania, a także łatwo rozpoznawalne przez kierowców na całym świecie.