Subaru – co to za marka?

Przez Redakcja

Subaru to marka samochodów produkowanych przez Subaru Corporation w Japonii. W 2017 roku była to jedna z dwudziestu pierwszych największych producentów samochodów pod względem produkcji na świecie. Oddział samochodowy jest częścią japońskiego konglomeratu transportowego Subaru Corporation.

Subaru of America

Subaru of America to firma samochodowa, która ma długą historię. Jej produkty są produkowane w Japonii, ale sprzedawane w całych Stanach Zjednoczonych. Firma produkuje wiele różnych pojazdów, w tym SUV-y, coupe i inne.

Firma jest również aktywnym filantropem. Oprócz przekazywania pieniędzy na szczytne cele, firma poświęciła czas i zasoby wielu organizacjom.

Na przykład firma przekazała pieniądze i czas na ponad 100 projektów w lokalnych szkołach w mieście Camden. Uczniowie i nauczyciele mogą korzystać z wysiłków Subaru, które od dawna wspiera Camden County College.

Istnieje również program stypendialny, który zapewnia pełne stypendium dla maksymalnie sześciu studentów kształcących się w zakresie technologii motoryzacyjnej w tej szkole. Jest to dodatek do wielu innych programów, takich jak inicjatywa Subaru Loves Learning, dzięki której prawie 3000 uczniów z Camden otrzymało dodatkową pomoc.

Innym ważnym i imponującym programem Subaru jest dział technologii ekologicznych, który koncentruje się na rozwiązaniach w zakresie zarządzania odpadami. Firma jest również pionierem w stosowaniu najnowszych technologii w przemyśle samochodowym.

Firma opublikowała również roczny raport o wpływie firmy na środowisko. Odnotowała także 40 000 godzin pracy wolontariuszy. Jedną z najbardziej godnych uwagi inicjatyw Subaru jest współpraca z Rainbow Endowment, organizacją non-profit wspierającą młodzież LGBT.

Firma ma nie tylko zasłużoną reputację producenta trwałych i niezawodnych samochodów z napędem na wszystkie koła, ale jest także jedną z najmądrzejszych firm w branży. Dzięki ich wysiłkom Subaru zdołało zwiększyć sprzedaż z mniej niż 200 000 pojazdów do ponad 600 000.

Mimo że firma jest niewielkim graczem w branży motoryzacyjnej, wciąż udaje jej się znacząco zaznaczać swoją obecność w społeczności. Dzięki swojej działalności filantropijnej Subaru przekazało 120 milionów dolarów na różne cele rodzinne. Co więcej, stworzyło trwałe relacje z lokalnymi organizacjami.

Firma została nawet uznana za jedną z 50 najbardziej zaangażowanych społecznie firm w kraju. To jeden z powodów, dla których obchodzi 50-lecie istnienia.

Jako świadectwo osiągnięć firmy, Subaru zorganizowało niedawno uroczyste otwarcie swojej nowej siedziby w Camden, NJ. Obiekt o powierzchni 250 000 stóp kwadratowych zgromadzi pracowników z czterech różnych miejsc w jednym kampusie.

Subaru of Japan

Subaru of Japan opublikowało teaser wideo, który pokazuje ogólny kształt nowego SUV-a. Film ma tylko 15 sekund, ale pokazuje wiele szczegółów, które powinny dać Ci wyobrażenie o tym, czego możesz się spodziewać po następnym SUV-ie Subaru. Można go również znaleźć na japońskiej stronie internetowej firmy.

Przewiduje się, że SUV Crosstrek wejdzie na rynek w przyszłym tygodniu. Może nie jest tak duży jak Impreza, ale proporcje wyglądają bardzo podobnie. W rzeczywistości może to być model następnej generacji.

Premiera Imprezy miała miejsce w 2007 roku i jest dostępna jako sedan, wagon lub hatchback. Wszystkie modele mają bezstopniową skrzynię biegów Lineartronic. Wersje WRX mają silnik o pojemności 2,5 litra, który wytwarza 169 kW (227 KM) i 320 Nm momentu obrotowego. Jest też wersja z turbodoładowaniem, która produkuje 64 KM.

Druga generacja Imprezy została zaprojektowana jako nieco sztywniejsza i bardziej wyrafinowana. Oprócz tego, że jest cięższa i większa, samochód miał mieć szerszy rozstaw kół.

Trzecia generacja Imprezy jest nieco dłuższa, ale ma lepszy poziom szorstkości i hałasu. W przednim zawieszeniu zastosowano kolumny MacPhersona, a w tylnym podwójne wahacze. Te ulepszenia pomagają zmniejszyć przechyły nadwozia i zapewniają dobre tłumienie drgań.

Subaru Impreza trzeciej generacji posiada nowy system informacyjno-rozrywkowy z Apple CarPlay i Android Auto. Samochód posiada również tryb inteligentny dla aktywnych funkcji bezpieczeństwa.

Premium Imprezy jest również dostępne z elektrycznym fotelem kierowcy. Ponadto oferuje pakiet funkcji bezpieczeństwa czynnego EyeSight. Obejmuje on tryb inteligentny, sportowy tryb ostry i tryb przedkolizyjny.

Subaru ma silną pozycję w globalnym segmencie kompaktowym. Dzięki temu samochód uzyskał najwyższe oceny bezpieczeństwa w europejskim programie oceny nowych samochodów (Euro NCAP) i japońskim programie oceny nowych samochodów.

Subaru odnosi również sukcesy w rajdowych mistrzostwach świata. Impreza w wersji Tecnica International (STi) była szczególnie popularna wśród kierowców wyścigów ulicznych i stała się wielkim hitem na rynku japońskim.

Firma produkuje również Toyotę 86 na rynek krajowy i eksportowy. Zaprzestała jednak przyjmowania zamówień na BRZ.

Subaru w rajdowych mistrzostwach świata

Subaru od wielu lat jest jednym z najbardziej utytułowanych producentów w rajdowych mistrzostwach świata. Kilku kierowców zdobyło wiele tytułów na tym samym samochodzie, w tym Carlos Sainz i Richard Burns. Ich sukcesy w sporcie pomogły japońskiemu producentowi stać się nazwą domową.

Subaru odnosiło sukcesy w świecie rajdów przez ostatnie 19 lat. Pierwsze zwycięstwo odniosło na szutrowym torze Akropolu w 1994 roku. Firma zdobyła trzy tytuły producenta z rzędu w latach 1995-1997.

Petter Solberg był gwiazdą zespołu we wczesnych latach. Jego zwycięstwa były bardzo liczne. W 2004 roku wygrał pięć razy. Podczas swojej kariery był ulubieńcem zarówno fanów, jak i zarządu. W 2005 roku przewidział 10 zwycięstw. Jednak w trakcie swojej kariery nie powiększył tego dorobku.

Subaru Impreza 555 stała się poważnym pretendentem do tytułu WRC. Jego imponująca lista zwycięstw obejmowała wiele prestiżowych imprez. Sainz wygrał Rajd Monte Carlo oraz trzy inne imprezy.

W latach 90-tych Subaru nie straciło z oczu swojego głównego celu: wygrania Rajdowych Mistrzostw Świata. Nie pozwolili, aby rozwój nowego samochodu odwrócił ich uwagę. Zamiast tego wykorzystali technologię na swoją korzyść.

Wśród ich znaczących osiągnięć było stworzenie nowego czterodrzwiowego nadwozia i aktywnego tylnego mechanizmu różnicowego Hewland. Ponadto opracowali większe turbo. Eksperymentowali również z najnowocześniejszymi technologiami, takimi jak łopatkowa zmiana biegów.

W 2006 roku musieli wystawić samochód z pierwszego rajdu w roku. W rezultacie prowadzenie pojazdu było szokujące. To nie była jedyna zła decyzja firmy.

Po urlopie naukowym w 2009 roku zespół powrócił do WRC z hukiem. Nawiązali współpracę z firmą Prodrive, specjalizującą się w przygotowaniach do sportów motorowych. Impreza WRX STI pojawiła się w ostatnich rundach sezonu, a kolega z zespołu, Travis Pastrana, zdobył swój czwarty z rzędu tytuł rajdowy.

Były momenty, kiedy Mitsubishi Lancer nie spełniał oczekiwań. Ale nadal był uważany za lidera stawki.

Kampania marketingowa Subaru dla lesbijek

Kampania marketingowa Subaru dla lesbijek była wyjątkową decyzją, która utorowała drogę reklamie gejów i lesbijek do głównego nurtu. W tamtym czasie wiele firm wahało się, czy kierować reklamy do społeczności LGBT, ponieważ obawiały się reakcji zwrotnej. Na szczęście Subaru udało się wyprzedzić konkurencję i uniknąć poważnych negatywnych skutków.

Subaru traciło sprzedaż na rzecz innych producentów samochodów i szukało sposobów na zwiększenie swojego udziału w rynku. Miało też problemy z konkurowaniem za granicą. Firma szukała nowych nisz rynkowych, które pomogłyby jej wyróżnić się na tle konkurencji.

Wynajęto nową agencję reklamową, która miała przeprowadzić nową kampanię marketingową. W jednej z pierwszych reklam kampanii pojawiła się para lesbijek. Późniejsze reklamy wykorzystywały subtelne odniesienia kulturowe do lesbijstwa, takie jak Provincetown w Massachusetts.

Lesbijki były ważną grupą odbiorców dla Subaru. Firma odkryła, że lesbijki były cztery razy bardziej skłonne do zakupu Subaru niż przeciętny konsument. Doceniały niezawodność samochodów.

Kiedy Subaru po raz pierwszy zaczęło reklamować się wśród społeczności LGBTQ, było w środku burzliwego klimatu politycznego. Kongres uchwalił ustawę o obronie małżeństwa w 1996 roku, a administracja Clintona wprowadziła program „Nie pytaj, nie mów”. Pewna grupa społeczna oskarżyła firmę o promowanie homoseksualizmu. Niektórzy grozili bojkotem firmy. Inne firmy próbowały powtórzyć sukces Subaru, ale im się to nie udało.

Subaru zdało sobie sprawę, że musi traktować lesbijki jako istoty ludzkie, a nie jako grupę demograficzną. Z tego powodu przeprowadziło grupy fokusowe w miastach w całych Stanach Zjednoczonych. Między innymi udało się zidentyfikować cztery główne grupy odpowiedzialne za połowę sprzedaży w USA.

Po odkryciu, że lesbijki stanowią kluczową część bazy klientów, firma postanowiła zainwestować w kampanię skierowaną specjalnie do nich. Kampania okazała się sukcesem, a Subaru udało się zbudować wizerunek, który przemawiał do niszowej grupy odbiorców. Subaru przekazało nawet miliony dolarów na badania nad HIV i organizacje charytatywne dla gejów.

Oceń artykuł: Subaru – co to za marka?
Ilość ocen: 0 Średnia ocen: 0 na 5
Podobne Wpisy

Samochody Sportowe w Salonie McLaren: Wyjątkowe doświadczenie motoryzacyjne

Salon marki McLaren to miejsce, w którym pasja do motoryzacji spotyka się z doskonałością techniczną i luksusem. Samochody sportowe tej brytyjskiej marki to marzenie...

Czy na Volvo trzeba długo czekać?

Decyzja o zakupie nowego samochodu to zawsze emocjonujący moment, ale także wybór wymagający pewnych rozważań. Dla wielu potencjalnych nabywców Volvo, jedno z kluczowych pytań...

Toyota – co to za marka?

Toyota, marka samochodowa, ma reputację wysokiej jakości i niezawodności. Jest to wynik wysiłków setek pracowników Toyoty, którzy nieustannie starają się jak najlepiej wykorzystać każdą...

Skoda – co to za marka?

Myślisz o zakupie samochodu i chcesz wiedzieć, jakiej marki jest Skoda. Jest to niemiecki producent, więc warto poznać wiele różnych modeli, historię i układy...

Jeep – co to za marka?

Niezależnie od tego, czy jesteś nowym użytkownikiem Jeepa, czy jego długoletnim fanem, ważne jest, abyś zrozumiał, czym jest ta marka. Marka rozpoczęła swoją działalność...

Ford – co to za marka?

Ford to marka znana z produkcji samochodów osobowych, ciężarowych, SUV-ów i crossoverów. Jest również znana z zaangażowania w produkcję samochodów z komponentami przyjaznymi dla...

Mitsubishi – co to za marka?

Jeśli jesteś entuzjastą samochodów, prawdopodobnie słyszałeś o marce Mitsubishi. Firma ta słynie ze swojej niezawodności i zobowiązała się do dbania o środowisko naturalne. Ale...

Nissan – co to za marka?

Nissan to japoński producent samochodów, który produkuje samochody i inne pojazdy. Siedziba firmy znajduje się w Nishi-ku, Yokohama, Japonia. Początkowo znana jako Nissan Motor...

Chrysler – co to za marka?

Jeśli kiedykolwiek zastanawiałeś się, jaka jest marka samochodu, nie jesteś sam. Chrysler Corporation jest jednym z najbardziej znanych producentów samochodów na świecie. Jako jedna...

Land rover – co to za marka?

Land Rover to marka samochodowa, która została założona w 1908 roku i jest produkowana do dziś. Jest znana z wytrzymałych pojazdów, które są idealne...