Jeśli masz Audi a6 c6 comfort module, który zaczął źle funkcjonować, czas zabrać samochód do mechanika. Zanim jednak to zrobisz, warto wiedzieć, na jakie objawy zwracać uwagę i jakie są możliwości wymiany modułu. Ponadto dobrze jest wiedzieć, gdzie moduł znajduje się w Twoim samochodzie.
Symptomy
Objawy modułu komfortu Audi A6 C6 mogą być spowodowane przez wiele różnych elementów. Mogą być spowodowane usterką mechaniczną, elektroniczną lub ich kombinacją. Jeśli jednak system nie działa prawidłowo, najlepiej zabrać go do autoryzowanego warsztatu Audi, aby upewnić się, że problem został rozwiązany prawidłowo.
Jedną z najczęstszych dolegliwości jest „chwianie się”. Jest to częste zjawisko spowodowane ostrym hamowaniem, wspomaganiem kierownicy i innymi problemami. Główną przyczyną jest uszkodzony wąż wspomagania układu kierowniczego. Ważne jest, aby upewnić się, że z kolumny kierowniczej nie wycieka płyn lub zanieczyszczenia.
Innym problemem jest uszkodzona chłodnica oleju. Jeśli poziom oleju jest niski, może to oznaczać, że obudowa filtra oleju lub układ chłodzenia zostały uszkodzone. W związku z tym należy wymienić olej.
Powinieneś także sprawdzić mechanizm wybieraka. Jeśli samochód nie przełącza się płynnie, może to być problem z linką lub wybierakiem. Inne problemy to kluczyk, który nie wychodzi ze stacyjki.
Wymiana
Moduł sterowania układem napędowym (PCM) jest jednym z najważniejszych elementów samochodu. Odgrywa ważną rolę w długim okresie eksploatacji Twojego pojazdu. Kontroluje wiele funkcji, takich jak prędkość obrotowa silnika, skrzynia biegów i hamulce. W związku z tym musi być niezawodny.
Średni koszt wymiany PCM wynosi około 958 USD, ale liczba ta różni się w zależności od lokalizacji i modelu pojazdu. Na szczęście łatwo jest znaleźć renomowanego dealera, który wykona tę pracę. Większość najlepszych serwisantów PCM znajduje się w odległości 25 minut jazdy od Twojego domu lub biura. Zostaniesz przywitany z najwyższym profesjonalizmem i uprzejmą obsługą klienta. Po zakończeniu naprawy będziesz mógł szybko wyruszyć w drogę.
Najlepsze jest to, że będzie to bezbolesna procedura. Technik na miejscu będzie w stanie przeprowadzić wymianę PCM bez konieczności użycia specjalistycznych narzędzi.
Centralna jednostka sterująca systemu komfortu J393
Po zamontowaniu fotelika dziecięcego na przednim siedzeniu pasażera, przednia poduszka powietrzna pasażera zostanie wyłączona. Wskaże to również lampka ostrzegawcza PASSENGER AIRBAG OFF na desce rozdzielczej.
Jeśli pojazd jest wyposażony w opcjonalne, fabryczne ogrzewanie dodatkowe, jednostka sterująca Climatronic J255 jest główną jednostką sterującą ogrzewaniem dodatkowym. W rezultacie, ogrzewanie dodatkowe może być aktywowane i sterowane za pomocą panelu sterowania kierowcy lub CAN-Convenience.
Jednostka sterująca climatronic J255 jest zabezpieczona przed uszkodzeniem. Odbiera sygnały z czujników i czujnika temperatury powietrza w parowniku G263, a następnie steruje sprężarką za pomocą sygnałów modulowanych szerokością impulsu. Informacje te są następnie przesyłane za pośrednictwem magistrali CAN.
Za pomocą funkcji CAN-Convenience można zaprogramować poziomy ogrzewania przednich i tylnych siedzeń. Po wykonaniu tych czynności do centralnej jednostki sterującej systemu komfortowego wysyłany jest komunikat. Następnie funkcja klimatyzacji powraca do pierwotnego menu.