Kiedy będziesz musiał wymienić świece żarowe w swojej Kia CEED 1-6 CRDI, ważne jest, abyś wiedział, gdzie się one znajdują. Świece żarowe znajdują się w głowicy cylindrów silnika. Łatwo je wyjąć, ale ważne jest, aby zrobić to we właściwy sposób, bo inaczej uszkodzisz świece.
Sprawdź, czy działają
Świece żarowe to elektrycznie sterowane grzałki, które pomagają rozgrzać silnik przed jego uruchomieniem. Dostarczają również energii potrzebnej do zapalenia mieszanki oleju napędowego i powietrza.
Jeśli masz problemy ze świecami żarowymi, pierwszym krokiem jest wykonanie testu oporności. Pomoże to zlokalizować źródło problemu. Zazwyczaj świece żarowe mają opór pomiędzy 0,1 a 6 Ohm.
Aby wykonać ten test, będziesz potrzebował multimetru. Dobry multimetr będzie miał dużą tarczę na środku. Ważne jest, aby ustawić multimetr na odczytywanie wartości Ohm.
Przewody pomiarowe multimetru powinny być podłączone do ujemnego i dodatniego bieguna akumulatora samochodu. Musisz także podłączyć przewód uziemienia testera do masy silnika.
Wymień je
Jeśli masz problemy z silnikiem diesla Kia CEED 1-6 CRDI, możesz rozważyć wymianę świec żarowych. Świece żarowe odgrywają ważną rolę w zapłonie paliwa, które napędza Twój samochód. Uszkodzona świeca żarowa może powodować nieprawidłowy zapłon i zmniejszać wydajność paliwa.
Proces spalania w silniku wysokoprężnym jest skomplikowany, a uszkodzona świeca żarowa może zakłócić ten proces. W zależności od tego, jak długo jeździsz swoim silnikiem, możesz oczekiwać, że świece żarowe wytrzymają od 30 000 do 200 000 mil.
Podczas każdego użytkowania świece żarowe podlegają szerokiemu zakresowi zmian temperatury. Kiedy silnik jest zimny, muszą szybko podnieść temperaturę komory spalania do wymaganego poziomu. W końcu muszą ostygnąć tak szybko, jak się nagrzały. Jeśli jednak świece żarowe są uszkodzone, silnik nie będzie mógł się rozgrzać ani prawidłowo uruchomić.
Czyść je
Jeśli jesteś kierowcą Kia i masz problemy z uruchomieniem samochodu, być może nadszedł czas, aby wyczyścić świece żarowe. Świece żarowe to małe grzałki, które pomagają rozgrzać silnik, zanim zacznie on pracować. Umożliwiają także łatwy zapłon paliwa.
Aby sprawdzić, czy świece żarowe działają, użyj multimetru. Odczyt powinien być zbliżony do 13 woltów. Sprawdź, czy złącze i styki nie są skorodowane i poluzowane.
Powinieneś także wiedzieć, że świece żarowe należy wymienić po sześciu latach. Wadliwe świece żarowe mogą powodować słabe osiągi silnika, zmniejszenie prędkości i wielokrotne próby uruchomienia pojazdu.
Jest kilka przyczyn wadliwych świec żarowych. Są to między innymi:
Wadliwa lub uszkodzona świeca żarowa nie wytwarza wystarczającej ilości ciepła, aby rozgrzać cylinder. Może to prowadzić do powstawania białego dymu podczas pracy lub rozruchu silnika.
Czyszczenie gwintu, gniazda stożkowego i kanału świecy żarowej w głowicy cylindra
Jeśli chodzi o czyszczenie głowicy cylindra w Kia ceed 1-6 crdi, musisz upewnić się, że masz odpowiednie narzędzia i procedury do wykonania tej pracy. Chcesz oczyścić gwint, gniazdo stożkowe i kanał świecy żarowej, aby mieć pewność, że do cylindra nie dostaną się obce cząstki. Pomoże to również zapobiec korozji, która prowadzi do przedwczesnego zużycia.
Najważniejszą częścią procesu jest upewnienie się, że używasz odpowiedniego narzędzia. Klucz dynamometryczny i odpowiednia końcówka nasadowa zapewnią prawidłowe wykonanie pracy. Upewnij się też, że masz gniazdo o odpowiednim rozmiarze do świecy żarowej, nad którą pracujesz. Jeśli nie jesteś pewien, zapytaj mechanika lub sprawdź w instrukcji obsługi swojego samochodu.
Sprawdź, czy są źle skalibrowane
Jeśli Twoje świece żarowe Kia ceed 1-6 crdi są źle skalibrowane, możesz mieć problemy z uruchomieniem samochodu. Pierwszym krokiem do sprawdzenia, czy świece żarowe są źle skalibrowane, jest zmierzenie napięcia i prądu. Można to zrobić za pomocą multimetru. Aby to zrobić, podłącz ujemny przewód multimetru do ujemnego bieguna akumulatora samochodu. Następnie upewnij się, że miernik jest w trybie odczytu napięcia stałego. Kiedy samochód pracuje, powinieneś uzyskać odczyt zbliżony do 13 woltów, natomiast kiedy jest wyłączony, powinieneś uzyskać odczyt zbliżony do 12,5 wolta.
Powinieneś także poszukać korozji i luzu na złączu i stykach. Może to mieć negatywny wpływ na system żarzenia, co może spowodować błędną kalibrację świec żarowych.