Jeśli kupujesz nowy samochód, możesz się zastanawiać, jaki silnik 2-0 TDI wybrać. Grupa VW ma dwa różne modele TDI: 1,6-litrowy i 1,9-litrowy. Choć oba mają taką samą moc, są różnie oceniane. Na przykład, 1,9-litrowy TDI ma lepsze osiągi na autostradzie, podczas gdy model 1,6-litrowy ma gorsze osiągi.
1,6-litrowy silnik TDI vs 1,9/2,0-litrowy
Jeśli chcesz mieć samochód, który jest płynny i oszczędny, to silnik TDI o pojemności 1,6-litra jest najlepszym rozwiązaniem. Silnik ten ma dobre osiągi na drodze i może osiągać do 60 mil na galon.
Choć silniki te mogą być dobrym wyborem na krótkie podróże lub dojazdy do pracy, nie są tak mocne jak ich większe odpowiedniki. Te silniki są dobre do jazdy po autostradzie lub holowania ciężkich ładunków.
Szukając nowego samochodu, należy wziąć pod uwagę kilka czynników. Musisz zdecydować, czy potrzebujesz dużego czy małego silnika i jaki poziom mocy będzie pasował do Twojego stylu życia i budżetu. Powinieneś także sprawdzić awaryjność silnika, aby mieć pewność, że nie kupujesz silnika złej jakości.
Silniki TDI mają nierówne obroty
Nierówne obroty to problem, na który skarży się wielu kierowców silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny. Problem ten jest często związany z nagromadzeniem się węgla na zaworach wlotowych.
Istnieje kilka możliwych przyczyn nierównej pracy na biegu jałowym. Na przykład niewłaściwy odstęp między świecami zapłonowymi może spowodować, że samochód nie będzie pracował. Również wirnik w układzie zapłonowym może spowodować problem nierównej pracy na biegu jałowym.
Dobrą zasadą jest wymiana świec zapłonowych co najmniej co dwa lata. Jeśli tego nie zrobisz, ryzykujesz słabą wydajność silnika. Ponadto filtr DEF może zostać zanieczyszczony przez nagromadzony brudny olej silnikowy.
Innym rozwiązaniem jest czyszczenie gaźnika. Można użyć środków czyszczących, takich jak WD40, aby dysze były idealnie czyste.
Silniki TDI Grupy Volkswagen wykorzystują system wtrysku common rail
Grupa Volkswagen (VW) jest jednym z największych producentów samochodów osobowych z silnikiem diesla na świecie. Jej silniki TDI są dostępne w różnych rozmiarach i mają szeroką gamę mocy. Są one dostępne w wersjach benzynowych i wysokoprężnych.
Silniki TDI Grupy Volkswagen wywodzą się z systemu wtrysku common rail. Ponadto TDI posiadają turbodoładowanie. Turbodoładowanie zwiększa osiągi silnika, jednocześnie zmniejszając emisję spalin. Silniki te nadają się zarówno do samochodów luksusowych, jak i kompaktowych.
Common Rail to system wspólnej szyny paliwowej, który zasila wiele wtryskiwaczy paliwem pod wysokim ciśnieniem. Rozpylone paliwo trafia do cylindrów.
Podczas gdy oryginalne silniki TDI były oparte na wtrysku pośrednim, VW zdecydował się na ich modernizację poprzez zastosowanie systemu wtrysku common rail. Umożliwiło to wtrysk większej ilości paliwa do cylindrów i poprawiło ogólną wydajność silnika. Jednak system ten był mniej wyrafinowany niż starsze systemy wtrysku common rail.
Silniki TDI osiągają 30 mpg w mieście i 41 mpg na autostradzie
W ciągu ostatnich dwóch lat Volkswagen Beetle został zmodernizowany na kilka sposobów, w tym poprzez wprowadzenie mocniejszego silnika TDI. Ale chociaż nowy Beetle jest lepszy od poprzedniego, nie jest już tak wydajny pod względem zużycia paliwa, jak kiedyś. Chociaż TDI ma imponujący wskaźnik EPA – 30 mpg w mieście i 41 mpg na autostradzie, nie jest tak oszczędny jak niektórzy z jego gazowych konkurentów.
Kilka samochodów może dorównać silnikowi TDI VW, jeśli chodzi o przebieg na autostradzie. Cena tych samochodów waha się od 36 900 USD za Mazdę3 SkyActive do 40 250 USD za BMW 328d. BMW 328d to pięciodrzwiowe sportowe auto wyposażone w turbodiesla o pojemności 2,0 litra połączonego z ośmiobiegową skrzynią automatyczną.
Silniki TDI w VW mają czujnik ograniczonego przepływu powietrza
Jeśli Twój silnik TDI nie pracuje tak, jak powinien, być może nadszedł czas, aby sprawdzić masowy czujnik przepływu powietrza. To niewielkie urządzenie mierzy ilość powietrza dostającego się do silnika i przekazuje tę informację do komputera pokładowego samochodu.
Celem czujnika MAF jest utrzymywanie stosunku powietrza do paliwa w zdrowej równowadze. Niesprawny czujnik może powodować problemy z silnikiem, takie jak nierówna praca na biegu jałowym i słabe osiągi. Często problemy te można rozwiązać, wymieniając wskaźniki przepływu.
Są dwa rodzaje czujników MAF: z gorącym drutem i z gorącą folią. Zazwyczaj czujnik z gorącą folią wykonuje pomiar szybciej niż czujnik z gorącym drutem. Jednak ten ostatni ma reputację powolnej utraty funkcjonalności.
Czujniki masowego przepływu powietrza są używane w wielu różnych systemach zarządzania silnikiem. Charakteryzują się dużą dokładnością i świetną wydajnością.