Jeśli szukasz sposobu na odkręcenie świec żarowych, to trafiłeś we właściwe miejsce! Ten artykuł zawiera kilka pomocnych wskazówek dotyczących wykręcania świec żarowych. Dowiesz się, jak bezpiecznie wyjąć świece żarowe i oczyścić port przed zainstalowaniem nowej.
Usuwanie zbyt mocno dokręconych świec żarowych
Kiedy wymieniasz świece żarowe, upewnij się, że robisz to prawidłowo. Zbyt mocne dokręcenie gniazda może spowodować złamanie świec żarowych lub zerwanie gwintu. Aby tego uniknąć, stosuj odpowiedni moment obrotowy, wartość ścinania i rozmiar gwintu.
Jeśli nie jesteś pewien wartości momentu obrotowego, sprawdź na stronie producenta. Zazwyczaj wartość ścinania wynosi od M10 do 30Nm. W przypadku świec żarowych M8 wartość ścinania powinna wynosić od 7 do 10 Nm.
Pamiętaj o użyciu środka antykorozyjnego, aby zapobiec korozji gwintu. Po wyjęciu starych świec żarowych zamontuj je ponownie, używając czystego kołnierza. Dobrym pomysłem jest również nasmarowanie gwintów.
Potrzebne Ci narzędzia to klucz płaski i klucz dynamometryczny. Zanim zaczniesz, pamiętaj o oznaczeniu wszystkich usuwanych elementów i zapakowaniu ich w torby. Następnie, gdy będziesz gotowy do pracy, dokręć nowe świece żarowe odpowiednim momentem obrotowym.
Świece żarowe mogą być trudne do wyjęcia. Mogą utknąć w głowicy cylindra lub pod pokrywą zaworów. W niektórych przypadkach może być konieczne całkowite wyjęcie silnika.
Będziesz musiał również zamontować nowe świece żarowe. Robi się to ręcznie. Podczas tej czynności pamiętaj o uzupełnieniu oleju silnikowego.
Do montażu świec żarowych dobrze jest użyć zestawu nasadek. Jest on wykonany z chromu wanadowego, co ułatwia pracę w ciasnych miejscach.
Awaria elektryczna świec żarowych
Świeca żarowa jest ważnym elementem silnika wysokoprężnego. Jest to element grzewczy, który utrzymuje wysoką temperaturę, aby zapewnić prawidłowe działanie filtra cząstek stałych w silniku wysokoprężnym.
Jeśli świece żarowe nie świecą, jest to znak, że wymagają wymiany. Mogą one nie dostarczać wystarczającej ilości ciepła do procesu spalania. Może to również spowodować uszkodzenie silnika.
Kilka czynników może doprowadzić do uszkodzenia świecy żarowej. Jedną z najczęstszych przyczyn jest przegrzanie.
Innym powodem jest słaba praca silnika. Niezależnie od tego, czy jest to spowodowane wadliwym działaniem układu sterowania, czy złym akumulatorem, może to spowodować, że Twój samochód nie będzie miał zapłonu.
Dobrym pomysłem jest sprawdzenie świec żarowych za pomocą lampy testowej 12 V. Jednak często najlepszym rozwiązaniem jest skorzystanie z profesjonalnego testera.
Wadliwa świeca żarowa uniemożliwi uruchomienie silnika. Może też powodować czarny dym z wydechu.
Aby prawidłowo zdiagnozować świecę żarową, musisz zabrać swój samochód do mechanika. Ekspert powie Ci, co jest przyczyną awarii świec żarowych.
Podczas testowania świec żarowych musisz odłączyć przewody, które łączą je z zasilaniem. Możesz użyć multimetru do zmierzenia oporu.
Czyszczenie wnętrza portu przed zainstalowaniem nowej świecy żarowej
Jeśli zamierzasz zainstalować nową świecę żarową, musisz oczyścić wnętrze portu. Jest to dobry sposób, aby zapobiec przedostawaniu się ciał obcych do komory spalania.
Aby wyczyścić wnętrze portu, potrzebujesz klucza dynamometrycznego i głębokiego gniazda. Upewnij się, że masz klucz dynamometryczny z odpowiednim gniazdem dla swojego modelu świecy żarowej. Może to być nieco trudniejsze, jeśli masz świecę żarową ze zintegrowanym czujnikiem ciśnienia.
Używanie klucza dynamometrycznego jest dobrym pomysłem, ponieważ pomoże Ci uniknąć nadmiernego dokręcenia świecy. Musisz stosować się do zaleceń producenta pojazdu, aby upewnić się, że zastosowano właściwy moment obrotowy.
Dobrym sposobem na wyczyszczenie wnętrza portu jest rozpylenie na świecę żarową środka do czyszczenia nitro. Może to usunąć nagromadzony węgiel.
Innym świetnym sposobem na wyczyszczenie portu jest użycie rozwiertaka, który usunie nagromadzony z czasem żwir. W niektórych przypadkach może być konieczne użycie tulei centrującej, aby nie uszkodzić samego portu.
Na koniec musisz zaopatrzyć się w dobrej wielkości, uniwersalny śrubokręt sześciokątny. Dobrze jest też mieć w pogotowiu zapasową nakrętkę sześciokątną.