Chcesz mieć pewność, że regularnie sprawdzasz poziom oleju w automatycznej skrzyni biegów swojego Mercedesa. Ważne jest, aby dokonywać prawidłowej konserwacji, aby Twój samochód działał jak najlepiej. Jeśli nie będziesz odpowiednio konserwować swojego samochodu, możesz utknąć na poboczu drogi.
Przyciski
Jeśli posiadasz automatyczną skrzynię biegów Mercedesa, musisz okresowo sprawdzać poziom oleju. Niezależnie od tego, czy musisz wymienić płyn przekładniowy, czy go dolać, pomoże to przedłużyć żywotność Twojej skrzyni biegów.
Minipstick to poręczne narzędzie do sprawdzania poziomu oleju w samochodzie. Można go znaleźć pod maską w komorze silnika. Jego położenie zależy od modelu i marki, ale powinien znajdować się w pobliżu silnika.
Przed sprawdzeniem poziomu oleju musisz zaparkować samochód na równej powierzchni. Przekręć kluczyk w stacyjce w pozycji drugiej i poczekaj kilka minut. Po kilku minutach powinieneś widzieć bagnet w swoim samochodzie. Przed odczytaniem go wyczyść go niestrzępiącą się szmatką.
Po wyczyszczeniu bagnetu musisz usunąć trzpień blokujący. Trzeba to zrobić za pomocą specjalnego narzędzia. Po usunięciu zawleczki możesz zdjąć korek.
Kolor płynu
Sprawdzając poziom oleju w automatycznej skrzyni biegów Mercedesa, powinieneś zwrócić uwagę na kolor płynu. Może to dostarczyć Ci wielu informacji, od stanu skrzyni biegów po rodzaj używanego płynu chłodzącego.
Zwykle kolor płynu przekładniowego jest czerwony. W miarę starzenia się płynu, zacznie on zmieniać kolor. Jasnobrązowy kolor jest w porządku, natomiast ciemnobrązowy oznacza konieczność wymiany skrzyni biegów.
Należy jednak uważać, żeby nie popełnić błędu, jakim jest dodanie zbyt dużej ilości płynu. Płyn przekładniowy jest płynem, który krąży w skrzyni biegów, a jego przepełnienie może doprowadzić do wycieków i uszkodzenia silnika.
Powinieneś także uważać na zapach spalenizny. Zapach spalenizny w płynie przekładniowym to dobry znak, że przekładnia ma problemy mechaniczne lub jest niesprawna. Wymiana płynu pomoże zapobiec takiej sytuacji.
Jeśli nie masz pewności co do właściwego koloru płynu, zajrzyj do instrukcji obsługi. Znajdziesz w niej zalecenia dotyczące skrzyni biegów Twojego pojazdu.
Regularna konserwacja jest kluczem do doskonałej wydajności
Jedną z najważniejszych części samochodu jest skrzynia biegów. Pomaga ona utrzymać kontrolę nad pojazdem i zapobiega jego całkowitej awarii. Skrzynia biegów wymaga regularnej konserwacji, aby zachować swoją funkcjonalność. Niektóre problemy ze skrzynią biegów są łatwe do rozwiązania poprzez szybki przegląd, podczas gdy inne wymagają bardziej skomplikowanych napraw.
W skrzyni biegów Mercedes Benz zastosowano system przekładni planetarnych, aby uzyskać płynne i jednolite zmiany biegów. Konwerter momentu obrotowego zmniejsza hałas przy zmianie biegów i zwiększa wydajność paliwa. Systemy te wymagają specjalnych narzędzi do przeprowadzenia udanej naprawy.
Pojazdy marki Mercedes Benz posiadają zintegrowane pakiety serwisowe, które obejmują przeglądy przez okres do dwóch lat lub 26 000 mil. Ponadto producent samochodów oferuje klientom możliwość przedpłaty za przyszłe usługi serwisowe na okres do czterech lat. Dzięki temu właściciele mogą już teraz zablokować swoją cenę i zaoszczędzić do 30 procent na rutynowych przeglądach.
W przypadku skrzyń biegów Mercedes Benz warto regularnie wymieniać olej i filtr. Zatkanie filtra oleju może zmniejszyć ciśnienie i przepływ oleju.
Częste objawy uszkodzonej skrzyni biegów
Jeśli zastanawiasz się, czy automatyczna skrzynia biegów Mercedesa jest uszkodzona, oto kilka typowych objawów. Ważne jest, abyś wiedział, czego szukać, zanim zabierzesz samochód do mechanika. Niesprawna skrzynia biegów może być niebezpieczna na drodze. Gdy masz problem, musisz działać szybko i naprawić go, zanim spowoduje poważne szkody.
Jednym z najbardziej oczywistych objawów niesprawnej skrzyni biegów jest ślizgające się sprzęgło. Może to powodować nierówne przyspieszenie i niską moc. Może to być spowodowane wewnętrznym zużyciem części skrzyni biegów, zanieczyszczeniem lub nieszczelnością.
Innym objawem niesprawnej skrzyni biegów jest hałas klikający podczas zmiany biegów. Jeśli słyszysz ten dźwięk, to prawdopodobnie przekładnia ma uszkodzoną uszczelkę lub łożysko.
Niedziałająca przekładnia może również wydzielać zapach spalenizny. Problem polega na tym, że wyciek przegrzewa płyn przekładniowy. To w końcu doprowadzi do kosztownej naprawy lub wymiany.