Volkswagen to marka znana z sukcesów zarówno w Niemczech, jak i za granicą. Dzięki ostatnim premierom swoich samochodów firma zdołała zebrać dobre recenzje od opinii publicznej. Stała się także właścicielem Rolls-Royce’a i Bentleya.
Wolkswagen wycofuje się z produkcji samochodów z silnikiem tylnym
Grupa VW ma bogatą ofertę produktów, obejmującą 12 różnych marek z siedmiu krajów europejskich. W latach 2010-tych grupa była największym sprzedawcą samochodów na świecie. Jednak firma znalazła się pod ostrzałem z powodu skandalu Dieselgate, w którym przyznała się do oszukiwania w testach emisji spalin 11 milionów pojazdów na całym świecie.
Na początku tego roku Grupa Volkswagen ogłosiła swoje plany na przyszłość. W miarę jak firma zmierza w kierunku elektrycznej mobilności, podejmuje rzeczywiste wysiłki w celu zmniejszenia emisji dwutlenku węgla. Szacuje się, że do roku modelowego 2030 Volkswagen będzie miał w ofercie ponad 25 nowych modeli dla amerykańskich konsumentów. To dużo samochodów, ale firma obiera umiarkowaną drogę do dekarbonizacji.
Wycofanie przez Volkswagena samochodów z silnikiem tylnym było jednym z pierwszych kroków w tym kierunku. W latach 70. XX wieku firma zastąpiła samochody z silnikami tylnymi pojazdami z napędem na przednie koła.
Teraz niemiecka firma chce wykorzystać swoje sukcesy, wprowadzając nową linię samochodów. Jednym z nich będzie samochód w stylu mikrobusa. Innym będzie mały samochód oparty na modelu Beetle.
W międzyczasie Grupa VW uruchomiła również firmę programistyczną o nazwie CARIAD SE. Firma ta będzie wspierać tworzenie północnoamerykańskiej filii Volkswagena.
Chociaż Volkswagen skupia się na mobilności elektrycznej, nie wykluczył jeszcze oferowania silników diesla na niektórych rynkach. Jednak w miarę rozwoju przemysłu motoryzacyjnego ważne jest, aby firmy były liderami w dziedzinie pojazdów napędzanych czystą energią.
Audi również pozycjonuje się jako lider w dziedzinie czystej energii. Niedawno ogłosiła, że do 2033 roku zaprzestanie sprzedaży silników spalinowych. W obliczu rosnącej presji na ograniczenie emisji dwutlenku węgla Grupa Volkswagen pozostanie w tyle, jeśli nie podejmie działań.
Co gorsza, Volkswagen przyznał, że oszukiwał w testach emisji spalin w USA. Pomimo przyznania się do błędów, producent nie jest pewien, kiedy i jak zakończy sprzedaż swoich samochodów z silnikami Diesla.
Oprócz ogłoszenia planu wycofania samochodów z silnikami spalinowymi, Grupa VW analizuje swój model zarządzania i rozważa możliwość zastosowania modeli finansowych.
Własność Rolls-Royce’a i Bentleya
Własność Rolls-Royce’a i Bentleya spowodowała, że dwa modele Bentleya – Silver Seraph i Arnage – będą produkowane w zakładach firmy w Crewe. Dzięki temu sprzedaż wzrośnie w tym roku do ponad 3000 pojazdów. Doprowadziło to także do 70% wzrostu zysków w pierwszej połowie roku.
Firma produkuje luksusowe samochody od 1919 roku. Od tego czasu firma Bentley przeżywa okres rozkwitu i zapowiada, że w najbliższej przyszłości odniesie jeszcze większy sukces. Jednak spowolnienie gospodarcze zagraża sprzedaży samochodów luksusowych. Oprócz nowych Bentleyów, w 2002 lub 2003 roku na rynek ma wejść nowy model średniej wielkości.
Bentley i Rolls-Royce miały burzliwe relacje. Rolls-Royce kupił Bentleya od syndyków w latach 30. W latach 70. Rolls-Royce znalazł się pod presją finansową. Nie był w stanie nadążyć za dynamiczną sprzedażą luksusowej marki.
Firma zaczęła szukać zastępstwa dla marki Rolls-Royce. VW i BMW dostarczały silniki i części dla Bentleya. Kiedy zaczęły dostarczać części dla Bentleya, Rolls-Royce sprzedał swoją nazwę BMW, które zapewniło sobie prawa do jej używania.
Po kilku miesiącach obie firmy rozpoczęły rozmowy. Miały złożyć ofertę kupna Rolls-Royce Motor Cars. Umowa została podpisana na polu golfowym w Neuberg w Niemczech.
W ramach transakcji VW zapłacił 795 milionów dolarów za Rolls-Royce Motor Cars. W zamian otrzymał prawa do nazwy Rolls-Royce, znaków towarowych w kształcie kraty, nazw modeli i obiektów administracyjnych.
Volkswagen planuje zbudować nowego Rolls-Royce’a w swojej fabryce w Crewe. Planują także opracowanie nowych silników dla obu marek.
Firma posiada także prawa do maskotki Spirit of Ecstasy. Będzie ona umieszczona nad Audi, które będzie miało miejsce w zarządzie nowej firmy.
Rolls-Royce i Bentley nadal będą produkowane w fabryce w Crewe. W przyszłości VW planuje stworzyć nowy model średniej wielkości. Planują także kontynuować dostawy części do Silver Seraph i Arnage.
Mimo, że Volkswagen jest właścicielem Rolls-Royce’a, BMW nadal dostarcza silniki dla tej marki. W tym silnik do Urusa.
Sukces Volkswagena w Niemczech i za granicą
Volkswagen od wielu lat odnosi sukcesy. Jest jednym z największych pracodawców w Niemczech, a także odnoszącym sukcesy producentem samochodów osobowych i dostawczych. Zawdzięcza to temu, że ma ogromny łańcuch dostaw i wykorzystuje wiele sprytnych technik marketingowych do promowania swoich produktów.
Nazwa Volkswagen jest synonimem Beetle. Był to pierwszy samochód sprzedawany poza Niemcami. W latach 50. ubiegłego wieku VW Beetle stał się symbolem gospodarki. W tamtych czasach można go było kupić za zaledwie 1000 marek Rzeszy, czyli około 140 dolarów.
Sukces odniósł także Volkswagen Golf. Stał się najlepiej sprzedającym się modelem w całej firmie.
Wolkswagen Transporter to kolejny model, który został wyeksportowany do kilkudziesięciu krajów. Jednak jego sprzedaż była krytykowana ze względu na dużą masę i brak trzeciego rzędu siedzeń.
Grupa Volkswagen to międzynarodowa firma, która od połowy lat 50. posiada zakłady w różnych miejscach na świecie. Volkswagen stał się jednym z najlepiej sprzedających się producentów samochodów na świecie. Oferta firmy obejmuje samochody typu sedan, samochody sportowe, SUV-y, vany i samochody użytkowe. Oprócz marki Volkswagen, Volkswagen jest właścicielem Audi i Porsche w Niemczech, Skody w Czechach i Bentleya w Wielkiej Brytanii.
Jednym z najbardziej interesujących aspektów marki Volkswagen jest fakt, że firmie udało się osiągnąć tak wiele sukcesów na poziomie międzynarodowym. Na przykład w Chinach, które są największym rynkiem motoryzacyjnym na świecie, udało się sprzedać ponad 3,16 miliona pojazdów marki Volkswagen.
Grupa Volkswagen zdołała również wyprodukować wiele modeli przeznaczonych dla Chin. Należą do nich Volkswagen Kombi, który był produkowany w Brazylii od 1957 do 2013 roku, oraz Volkswagen Tiguan, który został wprowadzony na rynek w 2006 roku.
Choć VW odniósł sukces w Niemczech i za granicą, bywały momenty, kiedy nie miał tyle szczęścia. W związku z tym niemiecki rząd bardzo martwi się o skutki tej sytuacji. Dlatego też wdraża nowe środki, które mają zapewnić, że firma nadal będzie produkować wysokiej jakości produkty, a jej pracownicy będą zadowoleni.
Najnowsze samochody VW zbierają pochlebne recenzje
Grupa VW jest jednym z największych producentów samochodów na świecie. Sprzedaje pojazdy pod takimi markami jak Audi, Seat, Skoda, Bentley, Porsche i Lamborghini.
Jest także producentem samochodów elektrycznych. W ciągu ostatnich dwóch lat Volkswagen dostarczył ponad 263 000 samochodów elektrycznych. W sprzedaży jest wiele różnych samochodów elektrycznych, w tym ID.4, który jest pierwszym elektrycznym SUV-em o dużym zasięgu na rynku amerykańskim.
Samochody Volkswagen są dobrze wyposażone i przyjemne w prowadzeniu. Możesz wybrać jeden z wielu poziomów wyposażenia, od podstawowego SE do sportowego R-Line. Wszystkie mają wygodną kabinę i solidną, choć twardą, jazdę.
Wolkswagen Tiguan to najpopularniejszy model tej marki. Ten kompaktowy crossover ma wiele zalet, w tym napęd na wszystkie koła, silnik z turbodoładowaniem i trzeci rząd siedzeń. Jednak silnik może czasami zbyt ostro wchodzić na obroty.
Choć Grupa VW ma wiele dobrych samochodów, jej niezawodność jest kwestionowana. W szczególności, ocena niezawodności Volkswagena jest w dużej mierze przypisywana problemom z modelami Touareg.
Nowy Volkswagen Atlas to atrakcyjny SUV, z przestronnymi wnętrzami i elegancką kabiną. Dostępny jest w trzech wersjach wyposażenia: SEL, SEL R-Line i Technology 4MOTION. Najpopularniejszym modelem jest 3.6L V6 SE z Technology 4MOTION.
W ciągu najbliższych kilku lat w ofercie Volkswagena pojawi się wiele nowych modeli. Wśród nich znajdzie się w pełni elektryczny SUV, hatchback i coupe-SUV.
Golf GTI to wieloletnia ikona motoryzacji. Volkswagen zachował jego nowoczesność, dodając światła LED i cyfrowy zestaw wskaźników. Ma także napęd na przednie koła i opcjonalną ręczną skrzynię biegów.
Atlas i Tiguan poszerzają linię samochodów VW. Dzięki dostępnemu napędowi na wszystkie koła Tiguan jest najpopularniejszym SUV-em tej marki.
Choć na razie jest jeszcze wcześnie, Volkswagen mocno naciska na rynek samochodów elektrycznych. W 2021 roku dostarczy trzy razy więcej pojazdów z napędem elektrycznym niż w całym ubiegłym roku. Ponadto opracowuje mały elektryczny samochód miejski.
Volkswagen pracuje również nad hybrydowym SUV-em o nazwie ID.5, który wejdzie do sprzedaży w 2022 roku. Będzie on zasilany akumulatorem o pojemności 77 kWh.