Jeśli chcesz kupić nowy motocykl do jazdy po drogach, możesz się zastanawiać, jaki typ motocykla wybrać. Na rynku jest wiele opcji, od popularnej Yamahy DR650S do wytrzymałego i stylowego Triumpha Tigera 1200. Zanim jednak dokonasz zakupu, rozważ zalety i wady każdego z modeli.
Benelli TNT 600 GT
Benelli TNT 600 GT to motocykl szosowo-turystyczny. Zbudowany na tej samej platformie co Benelli TNT 600i, jest przeznaczony do dalekich podróży. Napędzany rzędowym, czterocylindrowym silnikiem o pojemności 600 cm3, motocykl oferuje płynne przyspieszenie i dobre prowadzenie.
Chociaż TNT 600 GT nie jest najlżejszym z motocykli turystycznych, nie jest zbyt uciążliwy. Dzięki wyprostowanej pozycji do jazdy i przyzwoitemu zawieszeniu, motocykl jest wygodny do jazdy na długich odcinkach.
Imponujący silnik jest połączony z płynną sześciobiegową skrzynią biegów. Posiada również regulowany tylny amortyzator. Silnik jest połączony z rurową, stalową ramą trellis, która sprawia, że podwozie jest mocne.
Ten średniej wielkości tourer osiąga 100 km/h w 4,1 sekundy. Jednak nie jest w stanie utrzymać się na ostrych zakrętach.
Honda CBR650F
Nowy motocykl turystyczny CBR650F firmy Honda to świetny sposób na oldschoolową jazdę na nowoczesnej, zwinnej i niedrogiej maszynie. Sercem motocykla jest mocny, rzędowy, czterocylindrowy silnik.
Standardowy układ wydechowy przechodzi z gracją w krótki prawy tłumik. W standardzie są reflektory LED i pełna owiewka.
Masz duży prześwit, a zawieszenie jest na tyle miękkie, że amortyzuje większość nierówności. Chociaż motocykl nie ma agresywnego prowadzenia supersporta, to nadal jest zdolnym motocyklem turystycznym.
Sterowanie CBR650F jest neutralne, a sprzęgło przewidywalne. Chociaż 650-tka ma dobrą stabilność, wymaga nieco więcej wysiłku, aby skręcić niż czołowa 600-tka.
Jest też całkiem wygodna w jeździe. W porównaniu z innymi sportowymi motocyklami wagi średniej, siedzenie jest nisko, co ułatwia wyprostowanie się i poruszanie na motocyklu. Jednak nierówności o ostrych krawędziach mogą powodować uderzenia w siedzenie.
Kawasaki Versys 650
Motocykl turystyczny Versys 650 jest jednym z najbardziej wszechstronnych, zdolnych i wygodnych motocykli turystycznych. Dobrze dopracowana konstrukcja z wieloma funkcjami sprawia, że jest to dobry wybór dla oszczędnych miłośników turystyki przygodowej.
Motocykl jest napędzany silnikiem typu parallel-twin o pojemności 649 cm3, który jest połączony z zawieszeniem SHOWA o dużym skoku, dzięki czemu motocykl doskonale trzyma się drogi i reaguje na polecenia. Hamulce są wyposażone w podwójne tarcze 300 mm o obrysie falistym oraz dwutłoczkowe zaciski.
Resys 650 to niezawodny, średniej wagi motocykl typu adventure tourer. Niezależnie od tego, czy jedziesz na otwartą drogę, na szlak, czy poruszasz się w zatłoczonej miejskiej dżungli, Versys jest gotowy do jazdy. Dzięki regulowanej przedniej szybie, oświetleniu LED, chipowi Bluetooth do łączenia się ze smartfonem oraz elektronicznemu pakietowi wspomagającemu jeźdźca, Versys jest kompletnym motocyklem turystycznym.
Yamaha DR650S
Jeśli szukasz motocykla terenowego, który potrafi wszystko, to Yamaha DR650S może być dla Ciebie odpowiednia. Jest lekki, łatwy w utrzymaniu i poradzi sobie w niemal każdym terenie. Możesz nawet dostosować go do swoich potrzeb dzięki częściom z rynku wtórnego.
Dr650S ma chłodzony powietrzem silnik o pojemności 644 cm3. Ta jednostka napędowa wytwarza moc od 35 do 45 kW. Jego maksymalna prędkość wynosi około 100 mil na godzinę. To trochę za mało jak na tak duży motocykl, ale wystarczy, żebyś się rozpędził.
Jak na motocykl typu thumper, ten motocykl ma spory prześwit. Nie jest on tak duży, jak w przypadku niektórych motocykli dual-sport, ale i tak jest wystarczający.
Dr650S nie wymaga dużego zużycia paliwa. Większość modeli jest wyposażona w zbiornik o dużym zasięgu, ale możesz znaleźć je na sprzedaż, jeśli będziesz chciał się rozejrzeć. Niektóre zbiorniki IMS można dostać za około 200 dolarów.
Triumph Tiger 1200
Triumph wskrzesił rodzinę motocykli Tiger wraz z nowym Tigerem 1200. Jego nowe podwozie i rzędowy silnik trójcylindrowy zapewnią lepsze osiągi i mniejszą wagę.
Triumph Tiger 1200 ma półaktywne zawieszenie i koła 21-18 cali. Dzięki zastosowaniu opon Metzeler Tourance motocykl oferuje dużą przyczepność.
Motocykl ten należy do klasy pierwszej maszyn turystycznych typu adventure. Triumph celuje w ten segment swoim nowym Tigerem 1200, który jest lżejszy, bardziej skoncentrowany i wyposażony w bogatą listę funkcji.
Tiger 1200 jest oparty na Tigerze 900, ale z pewnymi ulepszeniami. Ma nowy, zmodyfikowany silnik rzędowy trzycylindrowy o kolejności zapłonu 1-3-2. Dzięki tej nowej konfiguracji Tiger 1200 jest bardziej liniowy na przepustnicy.
Poprawiono także ergonomię. Siedzenie jest bardzo wygodne i ma dużo miejsca dla wyższych jeźdźców. Podnóżki są ustawione neutralnie, a kierownica jest jednoczęściowa.