Motocykl to świetny sposób na przemieszczanie się z punktu A do punktu B. Jest jednak wiele rzeczy, które musisz wiedzieć, zanim go kupisz. Jedną z nich jest to, ile waży. Jest to częste pytanie, które zadają sobie wszyscy i ważne jest, aby uzyskać odpowiednie informacje.
Wielkość silnika
Wielkość silnika to świetny sposób na zmierzenie jakości i wydajności pojazdu silnikowego. Większe silniki zapewniają większą moc i przyspieszenie. Są jednak cięższe i droższe w eksploatacji. Mniejsze silniki są tańsze w eksploatacji i oferują większy przebieg na jednym galonie gazu.
Wielkość silnika motocykla może się wahać od 49 cm3 do 1800 cm3. Dla przeciętnego dojeżdżającego do pracy najlepszym wyborem może być jednocylindrowy, dwusuwowy motocykl o mocy 80-100 koni mechanicznych. Są to również dobre opcje dla osób szukających bardziej przystępnego cenowo motocykla.
Wielkość silnika motocykla nie jest jedynym czynnikiem wpływającym na bezpieczeństwo jazdy. W badaniach przeprowadzonych w 2016 roku przez National Highway Traffic Safety Administration stwierdzono, że prędkość jest głównym czynnikiem przyczyniającym się do śmiertelnych wypadków z udziałem pojazdów osobowych. Przekraczanie prędkości i brak prawa jazdy przyczyniły się do 27% śmiertelnych wypadków z udziałem motocykli.
Materiały użyte do budowy motocykla
Motocykle są budowane z różnych materiałów, ale najbardziej powszechne są stal i aluminium. Materiały te można formować w niemal dowolne kształty i tworzyć z nich ramy o wysokiej wydajności, które są bardzo lekkie i wytrzymałe.
Podwozie motocykla składa się z szeregu integralnych części, takich jak rama, przedni widelec, zawieszenie i silnik. Wiele elementów jest odlewanych lub prasowanych w metalu, a reszta jest malowana.
Większość ram rowerowych wykorzystuje amerykańską stal SAE 4130, znaną także jako chromowo-molibdenowa. Ten stop jest stosunkowo niedrogi. Jednak wiele ram o wysokiej wydajności jest wykonanych z włókna węglowego. Włókno węglowe jest materiałem lekkim, trwałym i dającym się kształtować w różne piękne formy.
Ramy aluminiowe są często spawane w ramy typu monocoque. Ramy typu monocoque są bardzo wytrzymałe i mogą przenosić obciążenia przez zewnętrzną powłokę ramy.
Projekt
Jest kilka powodów, dla których waga odgrywa główną rolę w decydowaniu o tym, który samochód jest królem szos. Jednym z przykładów jest układ napędowy. Utrzymanie silnika w ryzach jest priorytetem dla większości motocyklistów. Starając się dotrzymać kroku konkurencji, producenci zmniejszają rozmiary silników i zastępują je bardziej oszczędnymi konstrukcjami. Najbardziej znaczącą redukcją jest ostatnie przeprojektowanie Yamahy R1, które pozwoliło na zmniejszenie masy o tonę. Nie jest to jednak jedyna rzecz, która stała się lżejsza. Dotyczy to także zbiornika paliwa. W przeciwieństwie do sedanów i innych pojazdów rodzinnych, większość motocykli nie jest wyposażona w klatki, które zapewniają bezpieczeństwo pasażerom na drugim miejscu. Oznacza to, że należy poświęcić nieco więcej uwagi projektowi maszyny.
Użytkowanie
Rozwijające się użytkowanie motocykli ma wiele negatywnych skutków dla środowiska i zdrowia. Motocykle są używane do podróży osobistych, biznesowych, a nawet jako taksówki. Ten rosnący trend ma nieodwracalny wpływ na powietrze, wodę i zdrowie obywateli.
Choć nie jest łatwo przewidzieć wpływ wzrostu użycia motocykli, istnieje kilka czynników, które mogą pomóc w zmniejszeniu negatywnych skutków. Niektóre z tych czynników to wiek pojazdu, koszt paliwa i lokalizacja domu.
W tym badaniu badamy wpływ tych czynników na używanie motocykli. Aby lepiej zrozumieć te efekty, zbadaliśmy czynniki, które przyczyniają się do najważniejszego aspektu motocykli: czasu ich użytkowania.
Na przykład motocykliści, którzy mają miejsce parkingowe dla motocykli w swoim miejscu pracy, mają krótszy czas użytkowania. Podobnie motocykliści, których odległość między domem a miejscem pracy jest większa, mają więcej czasu na korzystanie z motocykli.
Kruiser a motocykl sportowy
Jeśli dopiero zaczynasz przygodę z jazdą na motocyklu, możesz się zastanawiać, ile waży motocykl cruiser i motocykl sportowy. Motocykl typu cruiser zapewni Ci bardziej zrelaksowaną i wygodną jazdę. Z drugiej strony, motocykl sportowy zapewni Ci prędkość i moc. Oba rowery są świetne dla początkujących, ale przed podjęciem decyzji musisz rozważyć swoje potrzeby.
Kruisery są zazwyczaj ciężkie i nieporęczne. Niektóre modele mogą ważyć ponad 1000 funtów. Taka waga może powodować problemy, zwłaszcza podczas jazdy po autostradzie. Może też pogorszyć skuteczność hamowania i prowadzenia.
Z drugiej strony, motocykl sportowy ma lżejszą sylwetkę i wyższe siedzenie. Pozycja siedząca z głową w dół daje jeźdźcowi większą stabilność i zwinność. Poprawia też ogólną aerodynamikę motocykla.