Kiedy szukasz nowego motocykla, ważne jest, aby poznać różne modele i dokonać właściwego wyboru. Jest to szczególnie ważne, jeśli zamierzasz jeździć nim po drogach. Jeśli nie wiesz, na co zwrócić uwagę, możesz kupić wadliwy motocykl. Dobrym sposobem na zdobycie wiedzy o motocyklach jest odwiedzenie salonu motocyklowego i zadanie sprzedawcy pytania o różne modele. Możesz też zajrzeć do internetu.
Gremlin
Gremlin to motocykl z koszem. To zabawny sposób na powitanie nowego motocyklisty lub poklepanie staruszka po plecach. Ale musisz być ostrożny. Złe duchy drogi mogą powodować awarie i wypadki. Złapanie w pułapkę Gremlina to ostatnia rzecz, jakiej byś chciał.
Gremliny nie są jedynym sposobem na odpędzanie złych duchów. Możesz też użyć Dzwonka Strażnika, metalowej tabliczki, którą można przymocować do roweru. Można je kupić w różnych źródłach. Niektórzy wierzą, że Gremlin jest talizmanem na szczęście, podczas gdy inni twierdzą, że jeśli masz Gremlina, to prawdopodobnie masz wystarczająco dużo szczęścia, żeby uniknąć wypadku motocyklowego.
Hamery
Kiedy chcesz kupić motocykl, powinieneś rozważyć dostępne opcje. Możesz zdecydować się na skuter, motocykl, quad lub rower, który sprawdzi się w dojazdach z punktu A do punktu B, a także w codziennych wyprawach do sklepu.
Hamstery to bez wątpienia jedna z najfajniejszych rzeczy, jakie pojawiły się w świecie motocykli customowych. Ci ludzie zrobili wszystko, aby ich motocykle były jak najlepsze. Na przykład mają motocykl, który przypomina otwarty przód 124. Jest piękny, jeśli można tak powiedzieć. Jazda jest płynna, a rowerzysta jest w dobrych rękach.
Nie zawsze jednak łatwo jest utrzymać chomika. Niektóre rasy mają bolesne zęby, a jedzenie, które jedzą, nie jest dla wszystkich. Na szczęście możesz zrobić to, co do Ciebie należy, wykorzystując ich naturalne zdolności żerowania.
Boczne wózki
Boczne wózki motocyklowe są unikalnym i ekscytującym rozwiązaniem. Używa się ich od początku lat 1900. Dziś można go zamontować na każdym motocyklu. W obudowie wózka znajduje się zwykle miejsce dla pasażera i bagażnik. W niektórych przypadkach dostępny jest zdejmowany miękki dach.
Przed wynalezieniem wózka bocznego, wózki boczne były projektowane dla rowerów. Często miały one kształt wiklinowych foteli. Te wiklinowe fotele były używane jako pojazd dla pasażera i jako sposób na przewożenie sprzętu przez kraj.
Początkowo wózek boczny był jednokołowym siedzeniem dla pasażera, ale może być również pakunkiem. Zazwyczaj w nadwoziu sidecara znajduje się mały bagażnik.
Wczesne motocyklowe wózki boczne były produkowane przez firmy specjalizujące się w produkcji nadwozi samochodowych. Zazwyczaj były one montowane po prawej stronie motocykla. Zwiększało to stabilność motocykla i pozwalało na szybsze pokonywanie zakrętów niż w przypadku maszyny solo.
Bobbery
Termin „Bobber” to określenie motocykla, który został pozbawiony tylnych błotników. Bobbery były powszechnie używane przed pojawieniem się chopperów.
W początkowym okresie dostosowywania motocykli przez lotników z czasów wojny, bobbery były popularnym stylem motocykla. Bobbery zostały zaprojektowane tak, aby skrócić profil motocykla.
Termin ten jest również używany do opisania metody kontroli kąta pochylenia motocykla. Osiąga się to przez przyłożenie przedniej opony do nieruchomego obiektu.
Jest to również technika używana przez zawodników motocrossowych do przyspieszenia motocykla. Z tego powodu nazwa „Bobber” stała się synonimem motocrossu.
ABATE to skrót od American Bicycle Association, organizacji lobbingowej. Oprócz nazwy motocykla, 13. litera alfabetu może być przydomkiem Mongołów, a nawet określeniem narkotyku, np. metamfetaminy.
Nowoczesne sprzęgła motocyklowe są skąpane w oleju
Sprzęgła motocyklowe służą do przenoszenia mocy między silnikiem a skrzynią biegów. Nowoczesne sprzęgło motocyklowe to system wielopłytkowy.
Sprzęgła są proste, ale wymagają regularnej konserwacji. Oleje i dodatki zwiększające tarcie mogą zapewnić ich sprawne działanie. Ważne jest, aby wybrać odpowiedni olej do swojego motocykla. Niektóre oleje mają większą odporność na ciepło i zużycie, co przedłuża żywotność sprzęgła i przekładni.
Są dwa podstawowe rodzaje sprzęgieł: mokre i suche. Oba są przeznaczone do przenoszenia mocy, ale każde ma swoje unikalne zalety.
Sprzęgło mokre wykorzystuje kąpiel olejową do smarowania i zmniejszenia tarcia. Większość nowoczesnych motocykli używa sprzęgła mokrego. Są one również mniej hałaśliwe i mniej podatne na przegrzanie.