Kiedy decydujesz się na budowę choppera, musisz wziąć pod uwagę kilka rzeczy. Należą do nich budżet, to, czy masz umiejętności w budowaniu motocykli, oraz to, jaki typ choppera chcesz zbudować. Na szczęście jest wiele opcji, w tym klasyczne choppery Harley-Davidson oraz motocykle mini chopper.
Klasyczne choppery Harley-Davidson
Chopper jest obecny od bardzo dawna. Pierwotnie powstał na bazie bobberów z lat 40. i 50. Jednak chopper zyskał popularność we wczesnych latach 60-tych, kiedy kultura chopperów była u szczytu popularności.
W pierwszych latach choppery używały różnych silników, w tym brytyjskich motocykli, japońskich importów i silników motocykli Harley Davidson. Najpopularniejszym japońskim silnikiem była Honda 750-4. Gdy silniki te stały się trudniej dostępne, ich popularność spadła.
Wcześniejsi modderzy motocykli zmieniali głównie wygląd Harleya-Davidsona, zastępując grube opony węższymi kołami i chromowanymi częściami. Zastąpili również podnóżki na płycie podłogowej pegami zamontowanymi z przodu.
W końcu choppery zyskały nową tożsamość, stając się znane jako „choppery”. Niektóre z pierwszych chopperów wykorzystywały silniki motocykli Harley-Davidson. Jednak wraz z rozprzestrzenianiem się ruchu chopperów popularność zaczęły zdobywać inne marki.
Pod koniec lat 60. popularność zdobyły motocykle z czterocylindrowym silnikiem Hondy o pojemności 750 cm3, który można było kupić na złomowiskach. Był on również popularny wśród konstruktorów chopperów.
Honda 750-4
Kiedy Honda zaprezentowała swój czterocylindrowy model CB750 w 1969 roku, był to ogromny krok naprzód dla japońskiego producenta motocykli. Był to nie tylko pierwszy masowo produkowany model z dużą jednostką napędową, ale także wprowadził nowoczesną inżynierię na ogromny rynek.
Honda CB750 była przeznaczona na rynek amerykański. Kluczowym elementem nowego modelu była wyprostowana pozycja kierownicy, która przypadła do gustu Amerykanom.
Pierwotna Honda CB 750 była chłodzona powietrzem, ale później została wyposażona w silnik z podwójną głowicą. Dzięki temu firma mogła pozostać konkurencyjna w stosunku do innych japońskich producentów motocykli. Motocykl był również wyposażony w przedni hamulec tarczowy i elektryczny rozruch.
Aby sprostać wymaganiom rynku amerykańskiego, pracownicy Hondy postanowili stworzyć większy model. Zadanie to powierzono Yoshiro Haradzie. Wrócił do Japonii i rozpoczął pracę nad nowym modelem.
Inżynierowie Hondy pracowali nad wieloma różnymi komponentami, w tym nad nową konstrukcją wału korbowego. Zwężali tłok w serii pięciu etapów, aby zapewnić optymalną równowagę między maksymalną mocą a trakcją.
Mini-rozdrabniacz
Mini-rozdrabniacz to małe urządzenie, którego możesz używać do różnych zadań, od robienia pesto po mieszanie delikatnych sosów. Są to zazwyczaj mniejsze wersje robotów kuchennych, ale najbardziej imponującą ich cechą jest prawdopodobnie fakt, że są łatwe do czyszczenia. Możesz znaleźć modele wyposażone w miski i ostrza, które można myć w zmywarce.
Pierwszą rzeczą, którą musisz zrobić, to podłączyć swój mini rozdrabniacz do gniazdka. Musisz również wyczyścić wnętrze i zewnętrzne części pojemnika oraz usunąć wszelkie przeszkody, które mogą blokować ostrza. Warto też sprawdzić pokrywę, czy jest na niej wycięcie na najmniejszy możliwy kawałek jedzenia.
Niektóre z najlepszych mini siekaczy mają dużą miskę na dole i mniejszą na górze. Użycie naczynia o odpowiednim rozmiarze jest ważne, gdy pracujesz z ziołami, cebulą lub innymi produktami, które wymagają minimalnego posiekania.