Ford – co to za marka?

Przez Redakcja

Ford to marka znana z produkcji samochodów osobowych, ciężarowych, SUV-ów i crossoverów. Jest również znana z zaangażowania w produkcję samochodów z komponentami przyjaznymi dla środowiska. Ponadto Ford od wielu lat jest liderem w produkcji silników spalinowych. Podjął jednak również wysiłek stworzenia pojazdów napędzanych energią elektryczną.

Tworzenie jutra razem

Ford od dawna jest innowatorem w produkcji samochodów. Wynalazł pierwszą ruchomą linię montażową podczas drugiej rewolucji przemysłowej. Obecnie Ford pracuje nad dostosowaniem się do nowej generacji pojazdów i technologii. Nowa strategia firmy kładzie nacisk na „Jutro” i „Razem”, aby stworzyć światowej klasy firmę zajmującą się mobilnością.

Dzisiaj producent samochodów posiada portfolio pojazdów, w tym linię modeli zelektryfikowanych i hybrydowych. Rozwija także działalność związaną z autonomiczną jazdą oraz usługi mobilnościowe w chmurze. Aby rozwinąć swoją strategię „Creating Tomorrow, Together”, producent samochodów przebudowuje swoje operacje i gromadzi zaawansowaną wiedzę inżynierską w jednej lokalizacji.

Jim Hackett kierował transformacją Ford Motor Company od 2017 roku. Zrestrukturyzował działalność firmy i wprowadził Forda w erę inteligentnych pojazdów. Jego przywództwo pomogło producentowi samochodów w rozszerzeniu globalnego portfolio produktów.

Obecnie pełni funkcję specjalnego doradcy firmy. Jego rola będzie miała charakter przejściowy i będzie współpracował z Jimem Farleyem, dyrektorem operacyjnym firmy. W 2019 roku Ford zwróci uwagę na swoje ambicje związane z tworzeniem jutra razem z zupełnie nową platformą w amerykańskiej Paradzie Dziękczynienia. Pływak ten, mierzący ponad 100 stóp długości, jest hołdem dla historii firmy, jej innowacji i przyszłości.

Pływak zawiera różne pojazdy, w tym futurystyczne laboratorium robotyczne w Ann Arbor, flotę ciężarówek Forda serii F oraz skuter. Podkreśla również inwestycje Forda w jego rodzinnym Detroit. W ciągu ostatniej dekady Ford i jego fundusz przeznaczyli 175 milionów dolarów na rozwój gospodarki i społeczności w południowo-wschodnim Michigan. Inwestycje te obejmują inicjatywy związane z kulturą i sztuką, bezpieczeństwem żywnościowym i inne programy. Nowe partnerstwo z Gleaners Community Food Bank pozwala obu organizacjom współpracować w walce z głodem.

Na płycie pojawi się kilka najbardziej kultowych pojazdów Forda, takich jak Ford Mustang i Ford Mach-E crossover. Ford będzie uczestniczył w Paradzie Święta Dziękczynienia do 2021 roku. Na pływaku znajdą się obrazy pracy Forda i mapa drogowa produktów w formie pływaka.

Skoncentrowanie się na pickupach, SUV-ach i crossoverach

Ford zdecydował się na poważny zwrot w kierunku pickupów, SUV-ów i crossoverów. To posunięcie spowoduje cięcia o 5 miliardów dolarów w wydatkach na samochody osobowe i wycofanie z produkcji niektórych popularnych modeli.

Ford twierdzi, że ten ruch ma pomóc firmie wygrać na rynku nowych pojazdów. Podczas gdy samochody typu sedan tracą na popularności, ciężarówki i SUV-y zyskują na popularności. Przewiduje się, że do 2021 roku pickupy i SUV-y będą stanowić ponad połowę wszystkich sprzedawanych w Stanach Zjednoczonych samochodów osobowych.

Firma z Dearborn planuje wprowadzić do końca dekady całkowicie elektrycznego CUV-a o zasięgu 300 mil. Ponadto w ciągu najbliższych dwóch lat doda do swojej oferty pięć nowych SUV-ów.

Ford od dziesięcioleci produkuje popularne pickupy, takie jak F-150. W zeszłym roku firma ogłosiła, że przeznaczy 7 miliardów dolarów ze swoich inwestycji na samochody ciężarowe i SUV-y.

Za te pieniądze Ford przywróci także model Bronco SUV. W zeszłym roku Ford zaprezentował także crossovera Mustang Mach-E. Jest to mocniejsza wersja charakterystycznego sportowego coupe Mustanga.

Przedsiębiorca twierdzi, że przeorganizował fabryki, aby zwiększyć produkcję ciężarówek i SUV-ów. Oprócz F-150, producent nadal produkuje Mustanga, który od wielu lat jest najlepiej sprzedającym się samochodem na świecie. Ford planuje kontynuować produkcję Mustanga oraz wyprodukować samochód elektryczny o zasięgu 300 mil.

Producent twierdzi, że koncentruje się także na samochodach ciężarowych i SUV-ach w Europie. Nie powiedział jeszcze, co zrobi w Chinach.

W Europie planuje wyprodukować całkowicie elektryczny model crossovera do połowy dekady. Co ciekawe, nie oferuje tradycyjnego minivana.

Jednym z pierwszych dedykowanych crossoverów był Studebaker Wagonaire z 1963 roku. Model ten miał odsuwany dach i napęd na tylne koła. Na szczęście dzisiejsze modele są znacznie bardziej oszczędne pod względem zużycia paliwa.

Oprócz pickupów i SUV-ów, Ford planuje wprowadzenie wielu innych produktów, które pomogą wypełnić „białe plamy” na rynku. Na przykład, producent planuje połączyć elementy Mustanga, Focusa i innych pojazdów, aby stworzyć zupełnie nowy SUV.

Legenda silników spalinowych

W ostatnich miesiącach Ford Motor Company wprowadził kilka strategicznych zmian, które zmienią sposób prowadzenia działalności przez firmę. Obejmują one restrukturyzację, która ma kosztować od 10 do 20 miliardów dolarów w ciągu następnej dekady.

Reorganizacja Forda obejmie poważną restrukturyzację operacji produkcyjnych. Obejmuje także strategiczne przesunięcie w kierunku produktów o większej objętości i niższych kosztach. Obecnie firma stawia sobie za cel osiągnięcie 8% marży EBIT do 2022 roku, ale cel ten może zostać podniesiony, jeśli firma osiągnie wysoki poziom prognozy zysków.

Reorganizacja firmy Ford spowodowała również szereg zmian w kierownictwie. Jedną z nich jest to, że Jim Farley, obecnie dyrektor generalny, obejmie stanowisko prezesa oddziału Model e, który skupi się na rynku pojazdów elektrycznych (EV). Będzie również pełnił funkcję globalnego dyrektora ds. transformacji i jakości w Fordzie.

W dodatku Ford rozdzielił swoje samochody z silnikami spalinowymi i pojazdy zasilane gazem na dwie osobne jednostki. Jednostki te noszą nazwy odpowiednio Ford Blue i Ford Model e. Pierwsza z nich skupi się na pojazdach zasilanych gazem, natomiast druga będzie bardziej skoncentrowana na pojazdach elektrycznych.

Nowe jednostki będą działać bardziej jak startupy i będą dzielić się technologią i najlepszymi praktykami. Na przykład Model e będzie mógł dokonywać aktualizacji over-the-air.

Firma przedstawiła także swój nowy plan Ford+. Poza zwiększeniem rentowności, strategia ta ma na celu pozycjonowanie Forda do przyszłego wzrostu.

Podczas gdy firma wykonuje te ruchy, rodzina Forda obserwuje potencjalną utratę wpływów. Kontrolują oni 118-letnią firmę poprzez specjalną klasę akcji.

Choć dziedzictwo Modelu T było najmniejsze ze wszystkich pojazdów wyprodukowanych przez Forda, to EV jest prawdziwym zwycięzcą. Jeśli firmie uda się odnieść sukces z pojazdem elektrycznym, będzie mogła zbudować całą flotę samochodów, ciężarówek i SUV-ów na baterie.

Niektórzy producenci obiecują, że do 2035 roku nie będą oferować żadnych pojazdów z silnikiem spalinowym (ICE). Jednak powtarzają oni historię.

Skoncentrowanie się na produktach elektrycznych

Ford intensywnie inwestuje w produkcję pojazdów elektrycznych. Od Fusion Energi i pickupa F-150 do furgonetki Transit i Mustanga Mach-E, producent pracuje nad stworzeniem w pełni elektrycznej linii do końca dekady.

Firma ogłosiła plany wprowadzenia siedmiu nowych pojazdów elektrycznych do 2024 roku, a do 2030 roku wszystkie jej samochody osobowe będą w pełni elektryczne. Planuje również wycofać silniki spalinowe w Europie do 2030 roku.

Chociaż Ford nie oferuje jeszcze podstawowych pojazdów elektrycznych, skupia się na rozwoju badań nad akumulatorami w Chinach i Europie. Ponadto zainwestuje 1,6 mld PS w swoją fabrykę w Kolonii w Niemczech. Inwestycje te mają pomóc producentowi odpowiedzieć na rosnący popyt na samochody elektryczne.

Kumulator Focusa Electric ma pojemność 24 kWh i zapewnia zasięg do 107 mil. Zasięg pojazdu nie jest jednak tak imponujący jak w przypadku innych samochodów elektrycznych, takich jak Nissan Leaf czy Chevy Bolt.

Choć Ford Focus EV nie jest najszybszym ani najmocniejszym samochodem w swojej klasie, jest przyjemny w prowadzeniu i zapewnia solidną, komfortową jazdę. Jest to zasługa baterii trakcyjnej, która jest aktywnie ogrzewana i chłodzona. Została ona zaprojektowana tak, aby działać w optymalnych temperaturach i służyć przez długi czas.

Kumulator Focusa EV jest oparty na platformie ICE firmy. Została jednak przeprojektowana, aby dostosować ją do komponentów pojazdu EV. Na przykład w Ameryce Północnej zastosowano złącze SAE J1772. Za pomocą ładowarki domowej można naładować akumulator w ciągu czterech godzin.

Bateria trakcyjna Forda Focus EV została w 2017 roku zmodernizowana z 24 kWh do 33 kWh. Celem tej modernizacji było zwiększenie zasięgu. Według danych EPA, może on wynosić od 96 do 107 mil zasięgu. Zasięg samochodu można jeszcze zwiększyć, korzystając z funkcji szybkiego ładowania.

Jeśli chodzi o degradację akumulatorów, firma nie oferuje gwarancji. Nissan udziela jednak gwarancji na akumulatory w swoim Leafie. Dzięki opcji superszybkiego ładowania ChaDeMo samochód można naładować do 80 procent w ciągu zaledwie 30 minut.

Poprzedni artykuł
Następny artykuł
Oceń artykuł: Ford – co to za marka?
Ilość ocen: 0 Średnia ocen: 0 na 5

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Podobne Wpisy

Toyota – co to za marka?

Toyota, marka samochodowa, ma reputację wysokiej jakości i niezawodności. Jest to wynik wysiłków setek pracowników Toyoty, którzy nieustannie starają się jak najlepiej wykorzystać każdą...

Skoda – co to za marka?

Myślisz o zakupie samochodu i chcesz wiedzieć, jakiej marki jest Skoda. Jest to niemiecki producent, więc warto poznać wiele różnych modeli, historię i układy...

Jeep – co to za marka?

Niezależnie od tego, czy jesteś nowym użytkownikiem Jeepa, czy jego długoletnim fanem, ważne jest, abyś zrozumiał, czym jest ta marka. Marka rozpoczęła swoją działalność...

Mitsubishi – co to za marka?

Jeśli jesteś entuzjastą samochodów, prawdopodobnie słyszałeś o marce Mitsubishi. Firma ta słynie ze swojej niezawodności i zobowiązała się do dbania o środowisko naturalne. Ale...

Nissan – co to za marka?

Nissan to japoński producent samochodów, który produkuje samochody i inne pojazdy. Siedziba firmy znajduje się w Nishi-ku, Yokohama, Japonia. Początkowo znana jako Nissan Motor...

Chrysler – co to za marka?

Jeśli kiedykolwiek zastanawiałeś się, jaka jest marka samochodu, nie jesteś sam. Chrysler Corporation jest jednym z najbardziej znanych producentów samochodów na świecie. Jako jedna...

Subaru – co to za marka?

Subaru to marka samochodów produkowanych przez Subaru Corporation w Japonii. W 2017 roku była to jedna z dwudziestu pierwszych największych producentów samochodów pod względem...

Land rover – co to za marka?

Land Rover to marka samochodowa, która została założona w 1908 roku i jest produkowana do dziś. Jest znana z wytrzymałych pojazdów, które są idealne...

Alfa romeo – co to za marka?

Marka Alfa Romeo istnieje od ponad wieku. Jest to marka premium znana z produkcji samochodów, które są nie tylko zaawansowane technologicznie, ale także mają...

Dacia – co to za marka?

Czy jesteś fanem, czy nie, trudno zaprzeczyć, że Dacia to marka samochodowa, której można przypisać wiele różnych cech. Na szczęście jest kilka sposobów, aby...