Jeśli zastanawiasz się, jakie opony zimowe są najlepsze, to trafiłeś we właściwe miejsce! Masz do wyboru kilka opcji, takich jak Michelin X-Ice, M+S, General AltiMAX Arctic i Dunlop Winter Maxx. Każda z nich oferuje unikalny zestaw cech, korzyści i zalet, które pomogą Ci w pełni wykorzystać możliwości Twojego samochodu w najzimniejszych miesiącach roku.
Opony Blizzak WS90
Opony Bridgestone Blizzak WS90 zostały zaprojektowane tak, aby zapewnić najwyższy poziom bezpieczeństwa i kontroli na oblodzonych, zaśnieżonych lub mokrych drogach. Zaawansowane materiały i opatentowana technologia multicell umożliwiają oponie niezrównaną przyczepność na lodzie i śniegu. Jest to doskonała opona do hamowania, oferująca krótką drogę hamowania.
Mieszanka wielokomórkowa bieżnika Bridgestone zawiera unikalną mieszankę cząsteczek, które pomagają zwalczać poślizg na lodzie. Cząsteczki te pomagają również usunąć cienką warstwę wody pomiędzy bieżnikiem a oblodzoną powierzchnią. Dzięki właściwościom hydrofilowym bieżnik pomaga odprowadzać wodę do dwóch obwodowych kanałów wodnych.
Chociaż Blizzak WS90 nie jest najłagodniejszą ani najcichszą oponą w swojej klasie, oferuje doskonałą przyczepność na lodzie i śniegu. Ponadto zapewnia niezawodne, stałe i płynne przyspieszenie.
Michelin X-Ice
Michelin X-Ice to doskonała opona zimowa dla kierowców wszystkich rodzajów pojazdów. Opona ta została zaprojektowana tak, aby zapewnić najlepszą przyczepność i trakcję na mokrej, suchej i zaśnieżonej nawierzchni.
Opona X-Ice Snow posiada nowy wzór bieżnika, który zapewnia lepszą trakcję. Zapewnia również niższy opór toczenia. Ponadto zapewnia dłuższą żywotność niż jej poprzedniczka. Opony te są objęte gwarancją na 40 000 mil.
Opony Michelin X-Ice Snow są wykonane z mieszanki Flex-Ice 2.0. Ta mieszanka gumowa na bazie krzemionki została zaprojektowana tak, aby zachować elastyczność i trakcję w ekstremalnie niskich temperaturach. Ponadto wzór bieżnika w kształcie litery V pomaga odprowadzać błoto pośniegowe i wodę.
Opona General AltiMAX Arctic
Jeśli szukasz opony całorocznej, która zapewnia doskonałą trakcję na mokrej i ośnieżonej nawierzchni, opona General AltiMAX Arctic jest świetnym wyborem. Zaprojektowana do jazdy po lodzie i śniegu, opona posiada wzór bieżnika, który zapewnia zwiększone odprowadzanie wody i konstrukcję umożliwiającą kolcowanie.
Wzór bieżnika zawiera kierunkowy wzór, który zwiększa stabilność jazdy. Środkowe żebro stabilizujące zwiększa odporność na hydroplaning i stabilność podczas jazdy na wprost. Ta opona jest uformowana tak, aby akceptować kolce 11 mm.
Mieszanka zimowa zastosowana w oponie zapewnia dobrą elastyczność gumy w niższych temperaturach. Zwiększa też trakcję i skraca drogę hamowania. Ponadto bardziej miękki bieżnik zapewnia lepsze prowadzenie.
Opony Dunlop Winter Maxx
Opony Dunlop Winter Maxx zostały specjalnie zaprojektowane, aby zapewnić Ci lepszą przyczepność i trakcję na oblodzonych nawierzchniach, śniegu i lodzie. Zostały również zaprojektowane, aby pomóc Ci pewnie radzić sobie na ośnieżonych i mokrych drogach. Opona ta zapewnia również doskonałe hamowanie na mokrej nawierzchni.
Winter Maxx to doskonała opona zimowa do samochodów osobowych, sedanów i minivanów. Opony te zapewniają stabilność w warunkach lekkiego i głębokiego śniegu oraz oblodzenia.
Winter Maxx posiada asymetryczny wzór bieżnika, który zapewnia doskonałą trakcję na suchych drogach i lodzie. Ponadto duża gęstość lameli zwiększa kontakt bieżnika z lodem. Ponadto opona ma duże rowki odprowadzające wodę, które odprowadzają wodę i poprawiają trakcję na śniegu.
M+S
Opony zimowe M+S są zaprojektowane tak, aby zapewnić lepszą trakcję na śniegu i lodzie niż opony całoroczne. Wynika to z bardziej miękkiej mieszanki gumowej użytej do produkcji bieżników. Konstrukcja bieżnika zawiera również więcej lameli, czyli serii rowków w bieżniku, które pomagają wyrzucać śnieg i błoto pośniegowe.
Opona M+S może być również oznaczona jako opona zimowa, chociaż nie oferuje ona takich osiągów w zakresie hamowania ani trwałości, jak dedykowana opona zimowa. Jeśli mieszkasz w Kanadzie, wszyscy kierowcy powinni wymienić swoje opony trzysezonowe na zimowe.
Ogólnie, symbol 3PMSF (three peak mountain snowflake) jest dobrym sposobem na stwierdzenie, czy Twoje nowe opony zostały przetestowane pod kątem jazdy w warunkach śnieżnych. Konkretnie oznacza to, że opony zostały przetestowane pod kątem szeregu wymagań dotyczących jazdy w ciężkich warunkach śniegowych, w tym na świeżym i topniejącym śniegu, przyspieszenia i sterowności.
Częste problemy z niedopasowanymi oponami
Problemem związanym z niedopasowanymi oponami jest dodatkowe zużycie zawieszenia i mechanizmów różnicowych Twojego samochodu. Może to spowodować, że samochód stanie się nieprzewidywalny i niebezpieczny w prowadzeniu.
Niedopasowane opony mogą również spowodować utratę przyczepności na mokrych nawierzchniach. Jest wiele czynników, które mogą prowadzić do nierównomiernego zużycia opon, ale kilka z nich można łatwo skorygować, zanim staną się nieodwracalne.
Przegląd przed jazdą to najlepszy sposób na wychwycenie problemu, zanim stanie się on koszmarem. Szybka kontrola wzrokowa może ujawnić niepokojące wzory bieżnika i inne problemy z oponami, które można naprawić, zanim staną się bardziej skomplikowane i kosztowne.