Jakie opony na zimę?

Przez Redakcja

Jeśli zastanawiasz się, jakie opony zimowe są najlepsze, to trafiłeś we właściwe miejsce! Masz do wyboru kilka opcji, takich jak Michelin X-Ice, M+S, General AltiMAX Arctic i Dunlop Winter Maxx. Każda z nich oferuje unikalny zestaw cech, korzyści i zalet, które pomogą Ci w pełni wykorzystać możliwości Twojego samochodu w najzimniejszych miesiącach roku.

Opony Blizzak WS90

Opony Bridgestone Blizzak WS90 zostały zaprojektowane tak, aby zapewnić najwyższy poziom bezpieczeństwa i kontroli na oblodzonych, zaśnieżonych lub mokrych drogach. Zaawansowane materiały i opatentowana technologia multicell umożliwiają oponie niezrównaną przyczepność na lodzie i śniegu. Jest to doskonała opona do hamowania, oferująca krótką drogę hamowania.

Mieszanka wielokomórkowa bieżnika Bridgestone zawiera unikalną mieszankę cząsteczek, które pomagają zwalczać poślizg na lodzie. Cząsteczki te pomagają również usunąć cienką warstwę wody pomiędzy bieżnikiem a oblodzoną powierzchnią. Dzięki właściwościom hydrofilowym bieżnik pomaga odprowadzać wodę do dwóch obwodowych kanałów wodnych.

Chociaż Blizzak WS90 nie jest najłagodniejszą ani najcichszą oponą w swojej klasie, oferuje doskonałą przyczepność na lodzie i śniegu. Ponadto zapewnia niezawodne, stałe i płynne przyspieszenie.

Michelin X-Ice

Michelin X-Ice to doskonała opona zimowa dla kierowców wszystkich rodzajów pojazdów. Opona ta została zaprojektowana tak, aby zapewnić najlepszą przyczepność i trakcję na mokrej, suchej i zaśnieżonej nawierzchni.

Opona X-Ice Snow posiada nowy wzór bieżnika, który zapewnia lepszą trakcję. Zapewnia również niższy opór toczenia. Ponadto zapewnia dłuższą żywotność niż jej poprzedniczka. Opony te są objęte gwarancją na 40 000 mil.

Opony Michelin X-Ice Snow są wykonane z mieszanki Flex-Ice 2.0. Ta mieszanka gumowa na bazie krzemionki została zaprojektowana tak, aby zachować elastyczność i trakcję w ekstremalnie niskich temperaturach. Ponadto wzór bieżnika w kształcie litery V pomaga odprowadzać błoto pośniegowe i wodę.

Opona General AltiMAX Arctic

Jeśli szukasz opony całorocznej, która zapewnia doskonałą trakcję na mokrej i ośnieżonej nawierzchni, opona General AltiMAX Arctic jest świetnym wyborem. Zaprojektowana do jazdy po lodzie i śniegu, opona posiada wzór bieżnika, który zapewnia zwiększone odprowadzanie wody i konstrukcję umożliwiającą kolcowanie.

Wzór bieżnika zawiera kierunkowy wzór, który zwiększa stabilność jazdy. Środkowe żebro stabilizujące zwiększa odporność na hydroplaning i stabilność podczas jazdy na wprost. Ta opona jest uformowana tak, aby akceptować kolce 11 mm.

Mieszanka zimowa zastosowana w oponie zapewnia dobrą elastyczność gumy w niższych temperaturach. Zwiększa też trakcję i skraca drogę hamowania. Ponadto bardziej miękki bieżnik zapewnia lepsze prowadzenie.

Opony Dunlop Winter Maxx

Opony Dunlop Winter Maxx zostały specjalnie zaprojektowane, aby zapewnić Ci lepszą przyczepność i trakcję na oblodzonych nawierzchniach, śniegu i lodzie. Zostały również zaprojektowane, aby pomóc Ci pewnie radzić sobie na ośnieżonych i mokrych drogach. Opona ta zapewnia również doskonałe hamowanie na mokrej nawierzchni.

Winter Maxx to doskonała opona zimowa do samochodów osobowych, sedanów i minivanów. Opony te zapewniają stabilność w warunkach lekkiego i głębokiego śniegu oraz oblodzenia.

Winter Maxx posiada asymetryczny wzór bieżnika, który zapewnia doskonałą trakcję na suchych drogach i lodzie. Ponadto duża gęstość lameli zwiększa kontakt bieżnika z lodem. Ponadto opona ma duże rowki odprowadzające wodę, które odprowadzają wodę i poprawiają trakcję na śniegu.

M+S

Opony zimowe M+S są zaprojektowane tak, aby zapewnić lepszą trakcję na śniegu i lodzie niż opony całoroczne. Wynika to z bardziej miękkiej mieszanki gumowej użytej do produkcji bieżników. Konstrukcja bieżnika zawiera również więcej lameli, czyli serii rowków w bieżniku, które pomagają wyrzucać śnieg i błoto pośniegowe.

Opona M+S może być również oznaczona jako opona zimowa, chociaż nie oferuje ona takich osiągów w zakresie hamowania ani trwałości, jak dedykowana opona zimowa. Jeśli mieszkasz w Kanadzie, wszyscy kierowcy powinni wymienić swoje opony trzysezonowe na zimowe.

Ogólnie, symbol 3PMSF (three peak mountain snowflake) jest dobrym sposobem na stwierdzenie, czy Twoje nowe opony zostały przetestowane pod kątem jazdy w warunkach śnieżnych. Konkretnie oznacza to, że opony zostały przetestowane pod kątem szeregu wymagań dotyczących jazdy w ciężkich warunkach śniegowych, w tym na świeżym i topniejącym śniegu, przyspieszenia i sterowności.

Częste problemy z niedopasowanymi oponami

Problemem związanym z niedopasowanymi oponami jest dodatkowe zużycie zawieszenia i mechanizmów różnicowych Twojego samochodu. Może to spowodować, że samochód stanie się nieprzewidywalny i niebezpieczny w prowadzeniu.

Niedopasowane opony mogą również spowodować utratę przyczepności na mokrych nawierzchniach. Jest wiele czynników, które mogą prowadzić do nierównomiernego zużycia opon, ale kilka z nich można łatwo skorygować, zanim staną się nieodwracalne.

Przegląd przed jazdą to najlepszy sposób na wychwycenie problemu, zanim stanie się on koszmarem. Szybka kontrola wzrokowa może ujawnić niepokojące wzory bieżnika i inne problemy z oponami, które można naprawić, zanim staną się bardziej skomplikowane i kosztowne.

Oceń artykuł: Jakie opony na zimę?
Ilość ocen: 0 Średnia ocen: 0 na 5
Podobne Wpisy

Auto elektryczne i wakacje

Coraz więcej osób kupuje auta na prąd, jednak używają ich głównie w domu, jeżdżąc lokalnie. Głównym winowajcą jest strach i przekonanie że EV nadaje...

Czy można uratować rozładowany akumulator?

Akumulator to urządzenie, które dostarcza prąd potrzebny do rozruchu silnika i zasilania urządzeń elektrycznych. Mimo że sam jest doładowywany podczas jazdy, może się zdarzyć,...

Jak sprawdzić po numerze rejestracyjnym do kogo należy samochód?

Jeśli chcesz się dowiedzieć, kto jest właścicielem samochodu, musisz poznać numer tablicy rejestracyjnej. Sprawdzając ten numer, możesz łatwo ustalić nazwisko i adres właściciela. Ponadto,...

Po jakim czasie można sprzedać samochód?

Kiedy decydujesz się na zakup samochodu, ważne jest, żebyś zrozumiał, w co się pakujesz. Istnieje kilka różnych czynników, które należy wziąć pod uwagę przed...

Jak zapłacić mandat za parkowanie?

Jeśli zostałeś ukarany za wykroczenie parkingowe, masz kilka możliwości zapłacenia za bilet. Należą do nich: zapłacenie osobiście, zakwestionowanie mandatu oraz wyznaczenie rozprawy sądowej. Płatność osobiście Płatność...

Jak odzyskać prawo jazdy za jazdę po narkotykach?

Jeśli szukasz sposobu na odzyskanie prawa jazdy za jazdę pod wpływem narkotyków, musisz wykonać kilka kroków. Będziesz musiał przejść przez administracyjny proces zawieszenia prawa...

Jak uniknąć opłaty dodatkowej za parkowanie?

Jeśli jeździsz samochodem, musisz wiedzieć, jak uniknąć opłat za parkowanie w swoim mieście. Konieczność uiszczenia opłaty za parkowanie jest kosztowna, zwłaszcza jeśli musisz jechać...

Kiedy nie trzeba płacić za parkowanie?

Nie zawsze trzeba płacić za parkowanie, jeśli można znaleźć darmowy parking. Wiele miast oferuje bezpłatne parkowanie na ulicy przez kilka pierwszych godzin dnia, co...

Czy na zwolnieniu lekarskim można jeździć samochodem?

Prowadzenie samochodu na zwolnieniu lekarskim nie jest łatwym zadaniem, ale istnieją pewne zasady, których musisz przestrzegać. Oto kilka typowych pytań, które mogą ci zostać...

Jazda samochodem po operacji przepukliny pachwinowej?

Prowadzenie samochodu po operacji przepukliny pachwinowej może być wyzwaniem. Musisz upewnić się, że podejmiesz odpowiednie środki ostrożności, aby nie doznać obrażeń lub innych problemów....